Mira Skrevet 27. februar 2004 Del Skrevet 27. februar 2004 Er ferdig med layout på sida jeg lager for radioprogrammet vårt. link Ting dere ikke trenger å kommentere da det blir fikset: - scrollen skal vekk - det ER meningen at sida skal være svart hvitt, altså den er ment for å ha en "kjedelig" farge - flere knapper i menyen kommer også Sida har jo ikke noe innhold nå, ikke noe skrift eller noe som helst, men kunne dere gitt en komentar på designet i seg selv som det er nå? Er den første nettsida jeg har lagd, bortsett fra en side jeg lagde i geocities da jeg var 14. Det jeg kan av dreamwaever og html begrenser seg til det jeg har lært på 2 uker. Så ha litt mercy da;) Lenke til kommentar
FuLu Skrevet 27. februar 2004 Del Skrevet 27. februar 2004 Haha, kul logo og tittel på siden Når det gjelder de scanlines greiene gjennom hele siden, ble dette litt for dårlig. Får plutselig feeling av at skjermen er i 60Hz mode, så her må du finne på noe annet. Skyggen på boksen blir kuttet litt brått. Ellers så er det kanskje ikke all verden, html'en er vel generert med imageready og haug med table kode for å formatere layout er ikke min greie Men som første forsøk så er det jo ikke så ille, den fungerer i det minste i IE6 og Opera sånn visuelt Lenke til kommentar
Mira Skrevet 27. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2004 Fler som er enige med FuLu? Noen som har noen andre synspunkt? Er det noen andre måter å generere layouten på enn tables? Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 27. februar 2004 Del Skrevet 27. februar 2004 Greit nok design/layout, men svart/hvite scanlines: NEI TAKK! *brr* hele skjermen min dirrer, den misliker scanlines.. Du kan godt fjerne dem. + Logo og tittel, enig med FuLu der også. Tar jeg ikke helt feil bruker du Facelift som header-font: for å få inn litt variasjon: der det er dobbeltkonsonanter, (balle), prøv å bruke en stor og en liten bokstav, de er forskjellige og det ser mer fancy ut, synes jeg da. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 27. februar 2004 Del Skrevet 27. februar 2004 Vekk med scanlines.. Jøsses, øyna mine er helt mongo etter å ha sett på dem her.. Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 27. februar 2004 Del Skrevet 27. februar 2004 (endret) Sida har jo ikke noe innhold nå, ikke noe skrift eller noe som helst, Lorem Ipsum EDIT: Ellers enig med FuLu. Endret 27. februar 2004 av PoleCat Lenke til kommentar
enden Skrevet 27. februar 2004 Del Skrevet 27. februar 2004 FuLu og Fleksnes (Marvil for de uinvidde) har sagt det som er å si Lenke til kommentar
Sigmoideus Skrevet 27. februar 2004 Del Skrevet 27. februar 2004 (endret) Arve.... Hvor mye fikk du får å stå modell for logoen? Orginal logo, navn og slagord... Scanlines er nevnt. Det kan jo ikke bli lett å lese teksten? Få en litt mer grålig farge enn hvit, det går det? Det må ikke være kun svart eller hvit? Ha i hvert fall en tredje farge du kan bruke. Syns at det ble en litt for markant overgang fra bakgrunn til side. Er dette en side med ikke altfor mye innhold tror jeg denne kan funke faktisk. Forresten, hva vil radiosendingene inneholde? Designet er i hvert fall noe å satse videre på. I påvente av at jeg kanskje få stjelt PoleCats ilderterningen *spørre spørre* får du nøye deg med vanlige terningkast herfra: 4+ Endret 27. februar 2004 av Sigmoideus Lenke til kommentar
Hawkie Skrevet 27. februar 2004 Del Skrevet 27. februar 2004 Foreslår at du tredobler avstanden på scanlines, da kan de ligge der uten å forstyrre for mye Lenke til kommentar
Mira Skrevet 27. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2004 Takk for konstruktiv kritikk. For å ta noen av punktene: Radiosendingene har vi allerede hatt i to år snart, driver med stort sett alt vi syns er gøy, lit teleterrror, hehe, aktuelt tull om akutuelle saker. +++ Det hvor teksten kommer skal scanlines vekk, blir en bakgrunn da som går lett å lese på. Siden skal ikke ha mye skriftlig innhold, vi skal legge ut bilder, en eller flere videoer, lydfiler fra teleterror etc. Scanlines er jeg fortsatt ikke helt sikker på om jeg skal fjerne, kanskje det bare er meg som med mitt utrent syn synes at det ser ganske bra ut. Men det skal selvfølgelig vurderes. Skal prøve etterhvert å "freshe" opp med en tredje farge og gjøre det litt lysere. Noen som har noe mer kritikk å komme med? Er det et greit design til å være det første man har laget? Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 27. februar 2004 Del Skrevet 27. februar 2004 @enden; lol @ mynick.. @Sigdemouis (EndeligFerie da!); @ arve i logo.. Lenke til kommentar
Sigmoideus Skrevet 27. februar 2004 Del Skrevet 27. februar 2004 Er det et greit design til å være det første man har laget? Uten tvil Lenke til kommentar
Svendsen Skrevet 27. februar 2004 Del Skrevet 27. februar 2004 (endret) ligna faktisk veldig på en jeg leika meg frem til for litt siden Men scanlinsa må bort eller tones ned KRAFTIG..... der teksten er må du ha samme farge som resten for at det skal funke du hadde mouseover, den var faktisk litt bra og synes jeg helt kurrant første gangs design. Men gikk i et par fall groper Endret 27. februar 2004 av Svendsen Lenke til kommentar
Mira Skrevet 27. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2004 Men gikk i et par fall groper hvilke da? Skal prøve å tone ned scanlines, eller bytte de ut med en annen tekstur. Lenke til kommentar
Svendsen Skrevet 27. februar 2004 Del Skrevet 27. februar 2004 Men gikk i et par fall groper hvilke da? Skal prøve å tone ned scanlines, eller bytte de ut med en annen tekstur. du nevnte den ene, de er for dominate, og etter min mening for mørk bakgrunn til tekst. Dessuten sklir den ikke inn naturlig (den mørke delen) Lenke til kommentar
PT Skrevet 27. februar 2004 Del Skrevet 27. februar 2004 (endret) - Bort med scanlines - Antialiasing (eller hva det nå heter) på hjørnene - Toppen er delt opp til mange små bilder. Hvorfor ikke bare bruke et stort et? EDIT: (4/6 ildere, altså terningkast 4 ) Endret 27. februar 2004 av PT Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå