sveinsel Skrevet 28. februar 2004 Del Skrevet 28. februar 2004 (endret) Har du partisjonert primary master? Hvor stor er C: ? Står jumperene på disken riktig? Har du løse filer som ligger i roten på partisjonene (utenom de som tilhører Windows)? Endret 28. februar 2004 av sveinsel Lenke til kommentar
Pansergnom Skrevet 28. februar 2004 Del Skrevet 28. februar 2004 Chipset drivere, tralalala... hvis du har amd så bør du sjekke i windows hva "mode" disken din er i.... Lenke til kommentar
Brutus5 Skrevet 28. februar 2004 Del Skrevet 28. februar 2004 Står innst. til vituelt minne på man. el. auto? Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 28. februar 2004 Del Skrevet 28. februar 2004 Lautsprecher: Tviler på det som er feilen, om du leser post nr3 så ser du hva slags hastighet han har. Den hastighten ville han ikke fått om han kjørte pio. ok, det er litt seint og "greier" Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 28. februar 2004 Del Skrevet 28. februar 2004 Har du prøvd nforce 3.13 og fjernet audigy2 kortet? Fungere det da så vet du jo hvor problemet ligger... TaZ Lenke til kommentar
Rocambole Skrevet 28. februar 2004 Del Skrevet 28. februar 2004 Lautsprecher: Tviler på det som er feilen, om du leser post nr3 så ser du hva slags hastighet han har. Den hastighten ville han ikke fått om han kjørte pio. Men om brenneren står på PIO og diskene på DMA så vil han få akkurat de symptomene han beskriver. Hadde akkurat samme symtomet selv for ti minutter siden etter å ha koblet brenner fra og til slik at Windows stilte den i PIO mode. Bufferne tømmes og masse stopp i brenninga. Lenke til kommentar
hval Skrevet 28. februar 2004 Del Skrevet 28. februar 2004 Vet ikke om dette er problemet her men fragmentering av data på diskene gjør ihvertfall systemet mitt veldig tregt. Et generelt tips er uansett å kjøre et bra defragmenteringsprogram....feks Diskkeeper. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 28. februar 2004 Del Skrevet 28. februar 2004 (endret) Tror nok at noe er innstilt på PIO i stedet for UDMA. Det skjedde plutselig med meg en gang at begynte å få masse buffer underrun ved brenning av CD'er. Kopiering og sånt tok også veldig lang tid. Gikk først inn i BIOS. DMA sto som enabled der. Forandret den til disabled. Lagret, gikk ut av BIOS, inn igjen og enabled DMA igjen. Deretter... inn i Windows, inn i kontrollpanel-system-devices og gjorde om harddiskene (kontrollerne) til DMA. De sto som PIO. Etter dette funket alt helt fint igjen. Jeg fikk ikke gjort om fra PIO til DMA før jeg gikk inn i Bios og disablet og deretter enablet DMA. Derfor må man ofte inn i BIOS først. Endret 28. februar 2004 av Afseth Lenke til kommentar
sblindheim Skrevet 28. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2004 TAKK TIL ALLE SAMMEN! Brenneren stod på PIO og etter jeg endret dette tilbake så funker alt som bare juling:P -Stian Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 28. februar 2004 Del Skrevet 28. februar 2004 Lautsprecher: Tviler på det som er feilen, om du leser post nr3 så ser du hva slags hastighet han har. Den hastighten ville han ikke fått om han kjørte pio. Men om brenneren står på PIO og diskene på DMA så vil han få akkurat de symptomene han beskriver. Hadde akkurat samme symtomet selv for ti minutter siden etter å ha koblet brenner fra og til slik at Windows stilte den i PIO mode. Bufferne tømmes og masse stopp i brenninga. Jepp, men du så selv at diskene var oppe i ca 50MB/s. Så de er ikke PIO. Derfor det svaret til Lautsprecher, men om han mente brenneren vet eg ikke. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 28. februar 2004 Del Skrevet 28. februar 2004 Jepp, men du så selv at diskene var oppe i ca 50MB/s. Så de er ikke PIO. Derfor det svaret til Lautsprecher, men om han mente brenneren vet eg ikke. Hmmm.... lest posten rett over din? Viste seg at det VAR ett PIO problem. Uansett er saken løst nå. Lenke til kommentar
Nikern Skrevet 28. februar 2004 Del Skrevet 28. februar 2004 Herregud så dårlig harddisk jeg har !!! helt grusomt resultat jeg fikk... Random Access Time 18,4 ms Read Burst Speed: 31,9 MB/s herregud........... Er det bare det at den er noen år gammel eller er det noe annet? Lenke til kommentar
Xplode Skrevet 28. februar 2004 Del Skrevet 28. februar 2004 ja, en ting til: Avogtil kan det høres ut som om harddisken starter og stopper om du skjønner, som om noen sitter med en bryter å leker seg med strømmen, uten at diskene blir brukt. Jeg har hatt samme symptomer med akkurat den samme disken og den tok kvelden etter noen måneder Lenke til kommentar
hart Skrevet 28. februar 2004 Del Skrevet 28. februar 2004 Herregud så dårlig harddisk jeg har !!! helt grusomt resultat jeg fikk... Random Access Time 18,4 ms Read Burst Speed: 31,9 MB/s herregud........... Er det bare det at den er noen år gammel eller er det noe annet? Om du har en ATA66/100/133 kompatibel disk så har du noe krøll med ide-kabelen.. Enten bruker du en vanlig kabel med 40 ledere (tell dem), eller så har du den kabelen du skal bruke med 80 ledere, men den står feil vei i. For siste tilfelle kan du prøve å snu den (for den tabben har jeg gjort en gang ). Har du den sistnevnte kabelen og den står feil i vil du ved oppstart få en melding på den første skjermen noe ale "conductor 80 cable not present"... eller lignende. Lenke til kommentar
Nikern Skrevet 28. februar 2004 Del Skrevet 28. februar 2004 Herregud så dårlig harddisk jeg har !!! helt grusomt resultat jeg fikk... Random Access Time 18,4 ms Read Burst Speed: 31,9 MB/s herregud........... Er det bare det at den er noen år gammel eller er det noe annet? Om du har en ATA66/100/133 kompatibel disk så har du noe krøll med ide-kabelen.. Enten bruker du en vanlig kabel med 40 ledere (tell dem), eller så har du den kabelen du skal bruke med 80 ledere, men den står feil vei i. For siste tilfelle kan du prøve å snu den (for den tabben har jeg gjort en gang ). Har du den sistnevnte kabelen og den står feil i vil du ved oppstart få en melding på den første skjermen noe ale "conductor 80 cable not present"... eller lignende. Skal teste det der nå, se i oppstart. Skal telle hvis jeg ikke ser noe denne gangen.. be back soon.. Lenke til kommentar
Nikern Skrevet 28. februar 2004 Del Skrevet 28. februar 2004 Hei, nå har jeg sett etter. Ja jeg fikk så vidt sett at det stod at "conductor 80 cable not present" eller installed eller noe sånt. Så jeg åpnet pc'en. Tok ut IDE kabelen, for å se på den. Så sjekket jeg inni hk eska som stod ved veggen. Der lå det da en flunket ny ide kabel som jeg ikke har prøvd før. Så jeg satte inn den jeg. Koblet disken til kontakt nr 2. kontakt 1 = festet til hk, kontakt 2 hardisk så en kontakt 3 som kommer etter kontakt 2 på kabelen. Er det greit? Nå testet jeg harddisken igjen. Random Access Time: 16,8 ms Read Burst Speed: 89,3 MB/s Å den grafen er nesten helt oppi 40 i starten.. Var ikke i nærheten isted. Er det noe annet jeg kanskje har gjort feil?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå