Gå til innhold

Capture i Premiere Pro

Anbefalte innlegg

Når jeg capture film fra kameraet mitt, blir det en tynn-sort flimrende stripe helt nederst i bildet. Denne vises på *avi-filen når jeg skal redigere filmen, og jeg lurer på hva som kan være årsak til dette. Ved bruk av scenalyzer får jeg ikke denne stripen.

Noen som kan hjelpe meg her?

Mr T

Endret av Mr T
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De fleste kamera (ikke alltid Sony's modeller) tar opp med noen små svarte kanter helt ytterst i kantene. Poenget med dem vet jeg ikke, mulig at man får samlet bildekvaliteten mot midten ved å gjøre det slik, men poenget er at de ikke viser på TV'en uansett fordi den beskjærer bildet en smule slik som kameradisplayet og søkeren også gjør. Grunnen til at den flimrer som du sier er fordi du veldig sannsynlig tar opptak med interlace hvor det er 50 delbilder i sekundet og ved visning på pc skjerm med synlige bene streker vil disse virke en smule flimrende. Noen spesiell grunn til at du vil ha det vekk?

Lenke til kommentar

Takk for tilbakemelding. Grunnen til at jeg vil ha det vekk er at jeg ikke vil at dette skal vises når det avspilles på tv. Det kan være som du sier at når dette tilslutt lagres på dvd og avspilles på fjernsyn, vil denne stripen være beskjært. Det gjenstår for meg å prøve.

Det som er litt merkelig er at stripen også vises under preview før tapen er overført til pc. Til motsetning fra scenalyzer hvor denne stripen ikke vises, hverken under preview eller etter capture.

Mr T

Endret av Mr T
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...