Talker Skrevet 26. februar 2004 Del Skrevet 26. februar 2004 Jeg har en 120GB hdd med en del partisjoner bla. en for spill og program. Har nå lyst til å formatere c: å "begynne på nytt", men kan jeg da bruke allt det andre som fortsatt ligger der? Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 26. februar 2004 Del Skrevet 26. februar 2004 Ja, det er nettopp det som er fordelen med å dele opp harddisken i flere partisjoner. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 27. februar 2004 Del Skrevet 27. februar 2004 Ja det kan du, men hvorfor det er det noen filer du mangler? Det med å formatere winxp er ikke nødvendig, det var noe vi gjorde med win95/98/ME. Der var det nødvendig. Det er mangen bra programmer til å hjelpe deg med å vedlikeholde windowsXP/2k. Windows xp/2k installere du kun når du ikke har andre muligheter, som siste løsning. Med dette mener eg at det er bare tull å formatere NT baserte oprativsystemene når det begynner å gå trekt, er ikke os det er noe galt med. Men programmene/spillene som ikke blir fjernet 100% ved uinstallerings prosessen. Nå du fjerner ett program men ikke alt, feks en registernøkkel vil windows lete på hele disken etter filene som nøkkelen er laget til. Så over tid vil jo det bli mangen registernøkkler som ikke blir fjernet, og da vil data'en din gå tregere og tregere. Derfor er eg nøye med å fjerne alt. Eg istallerte windows xppro sp1 den 10.7.03. Maskinen min er like rask nå som da eg installerte alt på nytt på grunn av hovedkort, cpu, harddisk og ram bytte. Lenke til kommentar
Talker Skrevet 27. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2004 noen sånne oppryddingsprogrammer som jeg burde ha da? vil gjerne at det skal gå litt raskere.. Men egentlig skulle jeg formatere pga. div. ting som det var klur med og som ikke virker.. Lenke til kommentar
rener Skrevet 27. februar 2004 Del Skrevet 27. februar 2004 Det går fint å formatere og bruke det som er igjen etter på, men det som kan skje er at systemdisken (windowspartisjon) skifter bokstav. Jeg har nå Windows på E: Det har egentlig ingenting å si annet enn at det stride mot mine vaner. Lenke til kommentar
slowcooler Skrevet 27. februar 2004 Del Skrevet 27. februar 2004 Gjør det du. Det er nydelig med friskt os. Og ett av poengene med å partisjonere er netopp det at du ikke mister noe av det som er på de andre partisjonene ved en formatering av c. Lenke til kommentar
Talker Skrevet 27. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2004 men ligger ikke registret ine å c: eller noe da? isåfall blir det vel litt klur med nokken innstallerte ting... Lenke til kommentar
rener Skrevet 27. februar 2004 Del Skrevet 27. februar 2004 Etter formatering er det lurt å installere det aller meste på nytt, men spill, musikk, filmer m.m. Er det ikke noe problem å beholde. Jeg har en partisjon som er dedikert til installasjonsfiler for alle programmene jeg har på datamaskinen min. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå