Gå til innhold

Kjøpe mobil i utlandet

bono

Anbefalte innlegg

Ja nå er det jo snart vinterferie, og folk drar til Sverige. Og det passer jo utmerket, for det første fordi etter en tur i vaskemaskina og et par turer i bordkanten er min gamle A50 sånn passe utbyttbar, og for det andre skal jeg til Skellefteå. Men nå har ikke jeg noen erfaring med å kjøpe mobil i utlandet, siden dette er den første mobilen min. Så derfor lurte jeg på om det er noen som har erfaring med å kjøpe mobil i Sverige, mht. pris, kompatibilitet, osv.

Takk for alle svar!

Endret av bono
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sverige er generelt sett ca. 10% billigere på mobiltelefoner enn Norge, det er Danmark som er lik Norge på pris, mens Tyskland er 10-15% dyrere...

Men jeg ser for meg at denne 10% billigere i Sverige greia forsvinner helt i akkurat dette tilfellet når han mest sannsynlig kommer til å handle i butikk der borte. Tror de billigste norske nettbutikkene er billigere enn svenske butikker... eller hva?

Lenke til kommentar
Sverige er generelt sett ca. 10% billigere på mobiltelefoner enn Norge, det er Danmark som er lik Norge på pris, mens Tyskland er 10-15% dyrere...

Dette stemmer iallefall ikke hvis man sammenligner webshops i Tyskland og Norge.

Noen priseks. fra Tyskland:

T610: 1950 kr

T630: 2340 kr

E700: 3045 kr

Lenke til kommentar
Jo, det kan vel stemme det, men siden det ikke var en del av spørsmålet, så ga jeg bare litt butikkinformasjon ang. Sverige. Svenske webshops er vel 10% billigere enn norske webshops på telefoner også da kanskje :shrug: ?

Jepp det kan vel hende... Grunnen til mitt innlegg var bare for å tipse bono om at det er ikke sikkert han sparer noe på å kjøpe mobil i sverige på en butikk istedet for å handle en på nett her hjemme. :)

Lenke til kommentar

Har aldri hatt erfaringer med at elektronikk er dyrere i utlandet jeg... mobiler er iallefall billigere i sverige, det er det ikke tvil om. Og det er ikke noen problemer med å kjøpe telefoner i utlandet, foruten at du kan risikere å ikke få med norsk ordliste om du kjøper et snodig sted. Sverige derimot, er ikke et snodig sted :)

Lenke til kommentar

Det ser ut som om ingen har tenkt på at dere kan få svensk moms tilbake. Det kan bety ganske mye for en dyr mobil. Koster mobilen under 6000 SEK så kan dere gjøre det forutsatt at man har vært mer enn 24 timer i Sverige og fortoller den på vei tilbake.

Lenke til kommentar

Men jeg ser for meg at denne 10% billigere i Sverige greia forsvinner helt i akkurat dette tilfellet når han mest sannsynlig kommer til å handle i butikk der borte. Tror de billigste norske nettbutikkene er billigere enn svenske butikker... eller hva?

siemens c62 koster 1200,- eller noe sånt på komplett.

den koster 799,- på telebutikken...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...