haackon Skrevet 26. februar 2004 Del Skrevet 26. februar 2004 Hei. Jeg har lastet ned PHP-Nuke 7. Jeg har lasta den opp til hovedsiden altså /public_html/. Men da jeg konfigurerte config.php til sånn som MySQLbasen min var, og jeg går inn på adressen, så får jeg opp denne meldingen: Fatal error: Call to undefined function: message_die() in /mnt/home3/s/sw/swaisi/public_html/db/db.php on line 88 Jeg hakke anelse på hva som er feilen, men her er kildekoden til db.php: <?php/*************************************************************************** * db.php * ------------------- * begin : Saturday, Feb 13, 2001 * copyright : © 2001 The phpBB Group * email : [email protected] * * $Id: db.php,v 1.10 2002/03/18 13:35:22 psotfx Exp $ * * ***************************************************************************/ /*************************************************************************** * This file is part of the phpBB2 port to Nuke 6.0 © copyright 2002 * by Tom Nitzschner ([email protected]) * http://bbtonuke.sourceforge.net (or http://www.toms-home.com) * * As always, make a backup before messing with anything. All code * release by me is considered sample code only. It may be fully * functual, but you use it at your own risk, if you break it, * you get to fix it too. No waranty is given or implied. * * Please post all questions/request about this port on http://bbtonuke.sourceforge.net first, * then on my site. All original header code and copyright messages will be maintained * to give credit where credit is due. If you modify this, the only requirement is * that you also maintain all original copyright messages. All my work is released * under the GNU GENERAL PUBLIC LICENSE. Please see the README for more information. * ***************************************************************************/ /*************************************************************************** * * This program is free software; you can redistribute it and/or modify * it under the terms of the GNU General Public License as published by * the Free Software Foundation; either version 2 of the License, or * (at your option) any later version. * ***************************************************************************/ global $forum_admin; if ($forum_admin == 1) { $the_include = "../../../db"; } elseif ($inside_mod == 1) { $the_include = "../../db"; } else { $the_include = "db"; } switch($dbtype) { case 'MySQL': include("".$the_include."/mysql.php"); break; case 'mysql4': include("".$the_include."/mysql4.php"); break; case 'postgres': include("".$the_include."/postgres7.php"); break; case 'mssql': include("".$the_include."/mssql.php"); break; case 'oracle': include("".$the_include."/oracle.php"); break; case 'msaccess': include("".$the_include."/msaccess.php"); break; case 'mssql-odbc': include("".$the_include."/mssql-odbc.php"); break; case 'db2': include("".$the_include."/db2.php"); break; } $db = new sql_db($dbhost, $dbuname, $dbpass, $dbname, false); if(!$db->db_connect_id) { message_die(CRITICAL_ERROR, "Kunne ikke koble til databasen"); } ?> Hva er feilen? Takker for hjelp!! Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 26. februar 2004 Del Skrevet 26. februar 2004 Du kan prøve å endre message_die(CRITICAL_ERROR, "Kunne ikke koble til databasen"); til: die(CRITICAL_ERROR, "Kunne ikke koble til databasen"); Lenke til kommentar
haackon Skrevet 26. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2004 Du kan prøve å endre message_die(CRITICAL_ERROR, "Kunne ikke koble til databasen"); til: die(CRITICAL_ERROR, "Kunne ikke koble til databasen"); Takker for en ganske raskt svar. Prøver det med en gang og kommer med tilbakemelding Lenke til kommentar
haackon Skrevet 26. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2004 Hei. Nå har det kommet enda en feil. Men denne gangen har det blitt verre: Parse error: parse error in /mnt/home3/s/sw/swaisi/public_html/db/db.php on line 88 Fatal error: Call to a member function on a non-object in /mnt/home3/s/sw/swaisi/public_html/mainfile.php on line 84 Uff. Kan dere hjelpe meg videre?? Lenke til kommentar
???????? Skrevet 26. februar 2004 Del Skrevet 26. februar 2004 Virker som message_die er en funksjon? Er den ikke det kan du bare bytte den ut med: echo "Kunne ikke koble til databasen"; Forsøk å lete i filene som er included etter funksjonen. Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 26. februar 2004 Del Skrevet 26. februar 2004 det ser ut som alt dette er ment å være en del av et større opplegg med en db_sql klasse definisjon og diverse infløkte greier. det er meget vanskelig/umulig å si noe om dette uten å sette seg inn i alle filer du bruker, og det vil være ganske krevende å sette seg inn i det. jeg vil foreslå at du istedet tar kontakt med forfatteren av prosjektet. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 26. februar 2004 Del Skrevet 26. februar 2004 Er det lett å få tak i mannen bak PHP-nuke? Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 26. februar 2004 Del Skrevet 26. februar 2004 oi, det var php-nuke ja. det fikk jeg ikke med meg, beklager Lenke til kommentar
The Red Devil Skrevet 26. februar 2004 Del Skrevet 26. februar 2004 (endret) Er du sikker på at alle instillingene dine i config.php er rette ? Det er den første plassen eg ville sjekket, eg trur det er ein liten sansynlighet for at det er ein feil i sjølve "core" filene til scriptet. Tipper enten, $dbtype, $dbhost, $dbuname, $dbpass, $dbname eller $the_include er feil. Endret 26. februar 2004 av The Red Devil Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 26. februar 2004 Del Skrevet 26. februar 2004 /me hadde store problemer med PHP-nuke på min egen server for en stund siden. Fikk vel ca. 150 errors bare på forsiden, og etterhvert som jeg rettet opp i de (feil bruk av " vs. ' ), kom det flere til. Fikk tilslutt minimalisert det ned til ca. 10 feil per side... [/off-topic] Mener at php-nuke.org har et forum, kansje de er bedre kvalifisert til dette? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå