_Furien_ Skrevet 26. februar 2004 Del Skrevet 26. februar 2004 Sitter her med ett Asus P4PE kort, og sliter litt med det integrerte lydkortet. Det er SoundMax lydkrets tror jeg, AC97 audio, kan ikke helt forskjellene Det som er problemet er at lyden høres så vidt når jeg booter PCen; dvs. når den poster. Da kommer det en svak lyd fra høytalerene. Det rare er at det ser ut som at Mic-utgangen fungerer... Kan det være IRC konflikt, eller har jeg ikke annet å gjøre enn å sende kortet inn igjen? (Det er over ett år siden jeg kjøpte det, men det er vel min. 2 år garanti (reklamasjon) ?) Lenke til kommentar
gspr Skrevet 26. februar 2004 Del Skrevet 26. februar 2004 Sitter her med ett Asus P4PE kort, og sliter litt med det integrerte lydkortet.Det er SoundMax lydkrets tror jeg, AC97 audio, kan ikke helt forskjellene Det som er problemet er at lyden høres så vidt når jeg booter PCen; dvs. når den poster. Da kommer det en svak lyd fra høytalerene. Det rare er at det ser ut som at Mic-utgangen fungerer... Kan det være IRC konflikt, eller har jeg ikke annet å gjøre enn å sende kortet inn igjen? (Det er over ett år siden jeg kjøpte det, men det er vel min. 2 år garanti (reklamasjon) ?) Har du installert drivere og sånt? Sikker på det ikke er interferens? Har du hatt problemer med andre lydkort i samme rom? Har du prøvd et annet lydkort i maskinen? Prøvd med andre høyttalere? Heter forresten "IRQ" (Interrupt Request). "IRC" er Internet Relay Chat, og noe SVÆRT forskjellig noe! Lenke til kommentar
_Furien_ Skrevet 26. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2004 hmm, ja, klar over at det heter IRQ, hehe . Fungerer med annet lydkort ja, bruker det nå, men det lydkortet funker ikke optimalt , lydkortet har sluttet å funke før, også begynt å funke igjen... Lenke til kommentar
ChriZno Skrevet 27. februar 2004 Del Skrevet 27. februar 2004 Hadde jeg vært i dine sko, ville jeg selvfølgelig investert i et lydkort, et ganske billig et om så måtte være, istedet for å sende inn hele hovedkortet!! AC97 er ikke noe å samle på uansett, personlig MÅ jeg ha bra lyd på PC'en, så jeg kjøpte meg et SB Audigy2 til 1000kr... Ville ikke ha nøyet meg med noe dårligere hehe... Deaktiver det innebygde 10-kroners lydkortet og skaff deg et skikkelig et MEN skulle du likevel ville bruke AC97-lyden (kan ikke tenke meg en eneste god grunn til det annet enn at det sparer PCI-plasser, for det tar jo opp mye mer ressurser enn et konvensjonelt lydkort, samt bruker mye mer CPU-kraft), ville jeg forsøkt med nye drivere (eller hvis du ikke hadde installert drivere i det hele tatt, kanskje dette kan være løsningen ), ny BIOS og evt. sjekke diverse instillinger i BIOS ang. lyden. Jeg ville uansett ikke sendt det inn. Kjøp deg heller et billig PCI-lydkort, hva som helst er bedre enn AC97 etter min mening, har bare dårlige erfaringer med det: dårlig lyd, lydkretser som ikke funker, krøll med drivere, IRQ-konflikter, etc. Håper du får det til! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå