karl77 Skrevet 26. februar 2004 Del Skrevet 26. februar 2004 Fikk mine nye pc deler i dag fa mpx.no satte det sammen og satt i strømkabelen og trykka på knappen for å skru den på med det skjedde ingenting !!! Hk er asus p4c800 og kabinettet er aopen h600b! Det lyser i et lys på hk,men ellers ikke noe liv! Noen som vet hva som er galt?? HK eller power??? noen måter å sjekke det på?? HJELP Lenke til kommentar
schmelck.no Skrevet 26. februar 2004 Del Skrevet 26. februar 2004 (endret) Er du HELT sikker på at du har koblet de små kablene fra av/på knappen, HDD lys, resetknappen, høyttaler osv riktig i hovedkortet? Det er ofte lett å ta feil, enten med feil polaritet eller bare feil pin. EDIT: hvis det lyser på HK så burde alt være OK Endret 26. februar 2004 av schmelck Lenke til kommentar
karl77 Skrevet 26. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2004 Joda er kanske så sikker på det! lasta ned manual fra nettet og kobla etter det! Så alt skal være rett! men ikke noe skjer! hmmmmmm! power button er kobla på tvers på pin nr 5 sett fra høyre! Lenke til kommentar
schmelck.no Skrevet 26. februar 2004 Del Skrevet 26. februar 2004 på tvers? at den bare står på en pin? Nå har ikke jeg asus, men det virket vel litt rart... har du url til manualen, orker ikke lete... Lenke til kommentar
karl77 Skrevet 26. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2004 Den står på tvers over to stk pinner! URL: ftp://www.asus.it/pub/ASUS/mb/sock478/P4C...1300_p4c800.pdf Lenke til kommentar
gromgut32 Skrevet 26. februar 2004 Del Skrevet 26. februar 2004 Nå er det fort gjort å koble feil der da. hadde jeg vært deg, hadde jeg dobbel-og trippelsjekka at de står riktig. Sjekk det som står på pluggene i forhold til bruksanvisningen til HK. Da jeg monterte mitt i forrige uke, var det det der jeg brukte lengst tid på. Lenke til kommentar
schmelck.no Skrevet 26. februar 2004 Del Skrevet 26. februar 2004 (endret) Og da har du koblet den til slik som dette? Prøv å "snu" den, altså bytt om + og - EDIT: gromgutt32... skjønner deg godt... trodde jeg skulle bli gal på forrige HK, men fant det ut tilslutt! Endret 26. februar 2004 av schmelck Lenke til kommentar
salif Skrevet 26. februar 2004 Del Skrevet 26. februar 2004 Skur den seg på eller får du ikke bilde? P4 (ihvertfall 2,8Ghz PC800) krever en ekstra strømkabel på hovedkortet. Ihvertfall det som var problemet da jeg satte sammen en for en venn Lenke til kommentar
karl77 Skrevet 26. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2004 Fikse det gitt! hehe var vist en liten misforståelse mellom meg og tegninga hehe "flaut" men men Takk for hjelpa dere! hjelper å få lufta frusttrasjonen! hehe Lenke til kommentar
schmelck.no Skrevet 26. februar 2004 Del Skrevet 26. februar 2004 Fikse det gitt! hehe var vist en liten misforståelse mellom meg og tegninga hehe "flaut" men men Takk for hjelpa dere! hjelper å få lufta frusttrasjonen! hehe Grattis... Du kan berolige deg med at du garantert ikke er den eneste som har driti seg ut med de jumperene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå