norpheus Skrevet 26. februar 2004 Del Skrevet 26. februar 2004 Er nå drit lei Telenor sin upload og har nå overbevist mor (hu som betaler vettu;)) om at vi skal bytte til NGT. Er det noen andre her som har gjordt det samme? Hvordan bør man gå fram for å få kortest mulig nedetid? Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 26. februar 2004 Del Skrevet 26. februar 2004 Er nå drit lei Telenor sin upload og har nå overbevist mor (hu som betaler vettu;)) om at vi skal bytte til NGT. Er det noen andre her som har gjordt det samme? Hvordan bør man gå fram for å få kortest mulig nedetid? Var gjennom det samme ja. Bestill NGT abonnementet og vent til du får bekreftelse. Deretter sier du opp Telenor ADSL fra den dagen NGT kobler om. Det var i hvertfall det jeg gjorde... Lenke til kommentar
CB87-Bergen Skrevet 26. februar 2004 Del Skrevet 26. februar 2004 Men NGT har en tendens til å utsette installasjonen en goooood stund, så jeg ville tatt med litt margin. F.eks. en uke Lenke til kommentar
norpheus Skrevet 26. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2004 Da prøver jeg det Mr. Crunch ambefalte Takker for svar! Lenke til kommentar
agvg Skrevet 27. februar 2004 Del Skrevet 27. februar 2004 Da prøver jeg det Mr. Crunch ambefalte Takker for svar! Mye bedre og la NGT håntere oppsigelsen, da bør du slippe og bli uten nett hvis ting blir utsatt. Lenke til kommentar
uberboss Skrevet 27. februar 2004 Del Skrevet 27. februar 2004 Da prøver jeg det Mr. Crunch ambefalte Takker for svar! Mye bedre og la NGT håntere oppsigelsen, da bør du slippe og bli uten nett hvis ting blir utsatt. Dette høres fint ut i teorien,men i praksis feiler det nesten bestandig. Jeg har koplet opp endel av disse linjene,og det er nesten hver eneste gang noe tull med dslammen til NGT.Mangler kort,feil på posisjon osv..... Lenke til kommentar
Ligaya Skrevet 28. februar 2004 Del Skrevet 28. februar 2004 (endret) Den prossessen har jeg vært igjennom, det tok sin tid, noe grunnet kapasitetsproblemer i sentralen (som nå er utbedret) og ..generelt at det å bytte fra ISP til ISP, med minst mulig nedetid, faktisk tar litt tid. Det er ikke alltid Nextgentel oppfatter at du faktisk har en ADSL linje fra før, så sørg for å _understreke_ dette. I mitt tilfelle gikk det slik: Bestilte ADSL fra Nextgentel i Oktober 03. Den vanlige prosessen foregikk (foreløpig installasjonsdato som hele tiden ble utsatt) inntil jeg fikk beskjed om at joda, jeg har faktisk ADSL på linjen fra før ..(dette tok omkring 2 mnd). I Desember kom fullmaktskjemaet som du må skrive under å sende inn (eventuelt faxe til Nextgentel) slik at du gir Nextgentel lov til å "avtale" en nedkoblingsdato med Telenor. Fra skjemaet var faxet inn til jeg fikk bekreftet installasjonsdato gikk det i overkant av 8 uker til. 14 Februar forsvant linjen fra Telenor, to dager etterpå mottok jeg routeren, koblet den opp, og alt fungerte slik det skulle. 16 februar var jeg altså på nett. Det tok LANG tid, altfor lang tid, synes jeg, men hittil er jeg strålende fornøyd, så det var vel verdt ventinga Endret 28. februar 2004 av Ligaya Lenke til kommentar
kingpinX2 Skrevet 29. februar 2004 Del Skrevet 29. februar 2004 Jeg sa at NGT skulle fixe det. Og på den datoen jeg hadde fått oppgitt, ble min Telenor ADSL koblet fra kl 02:00 og så var NGT oppkoblet kl 10:00. Det synes jeg det må gå ann å leve med! Lenke til kommentar
-HugiN Skrevet 29. februar 2004 Del Skrevet 29. februar 2004 Jeg sa at NGT skulle fixe det. Og på den datoen jeg hadde fått oppgitt, ble min Telenor ADSL koblet fra kl 02:00 og så var NGT oppkoblet kl 10:00. Det synes jeg det må gå ann å leve med! 8 timer er 7 timer og 55 min for mye... Lenke til kommentar
norpheus Skrevet 3. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2004 Hvordan går man fram for å informere NGT om at de skal ta seg av oppsigelsen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå