Englebarn Skrevet 26. februar 2004 Del Skrevet 26. februar 2004 Driver å overklokker litt og kjører minnet mitt fint på 468Mhz, men tviler litt på at dette er stabilt. Hvilket program kan jeg bruke for å teste dette? Ble tipset om Memtest 86, men det viste seg å være en tungvint løsning med floppydisk og DOS-kommandoer. Det går jo an å teste minnet litt i Prime95 også, men det er ikke et bra alternativ. Jeg har ikke veldig peiling så trenger et program som er enkelt i bruk. Tips? Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 26. februar 2004 Del Skrevet 26. februar 2004 sisoft sandra kan du bruke.. Memtest trenger du ingen dos komandoer.. det kan sikkert kjøres fra cd også... Lenke til kommentar
AMDguru1 Skrevet 26. februar 2004 Del Skrevet 26. februar 2004 Memtest kan også kjøre fra windows Lenke til kommentar
Englebarn Skrevet 26. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2004 Memtest kan også kjøre fra windows Det var det jeg hørte. Men åssen får man DET til?! Uansett; kjørte én runde igjennom. Tok ca 22 minutter og den fant 644 feil da den var rundt 70%. Er det "akseptert" og regnet som stabilt nok selv med disse feilene, eller skal det være 100% uten feil? Etter den var ferdig startet den på nytt. Er det et poeng å la den kjøre flere ganger igjennom, eller har man fått det man trenger etter 1 gjennomkjøring? Minnet mitt kjører nå på 460Mhz. Lenke til kommentar
snorreh Skrevet 26. februar 2004 Del Skrevet 26. februar 2004 Memtest86+ uten tvil: http://www.memtest.org Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 26. februar 2004 Del Skrevet 26. februar 2004 Hvordan kan Memtest86 være tunvindt og vanskelig???? Min erfaring er at det ikke kan bli enklere: last ned en iso fil, brenn til CD, og start PC. Så starter testen automatisk. Lenke til kommentar
Englebarn Skrevet 26. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2004 Hvordan kan Memtest86 være tunvindt og vanskelig???? Min erfaring er at det ikke kan bli enklere: last ned en iso fil, brenn til CD, og start PC. Så starter testen automatisk. Joda.. Har skjønt det. Jeg bruker floppy så er det ennå enklere, men hvis du leser litt lengre opp så ser du at det er andre ting jeg lurer på nå. Kanskje du kan hjelpe? Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 26. februar 2004 Del Skrevet 26. februar 2004 Memtest trenger du ingen dos komandoer.. det kan sikkert kjøres fra cd også... ja og ja. Brenn iso'en ut og reboot med den i CD-ROMMEN, og se en film på TV. Kom tilbake etter en time eller to og se om alt er stabilt. Lenke til kommentar
Englebarn Skrevet 26. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2004 Med fare for å gjenta meg selv.. "kjørte én runde igjennom. Tok ca 22 minutter og den fant 644 feil da den var rundt 70%. Er det "akseptert" og regnet som stabilt nok selv med disse feilene, eller MÅ det være 100% uten feil? Etter den var ferdig startet den på nytt. Er det et poeng å la den kjøre flere ganger igjennom, eller har man fått det man trenger etter 1 gjennomkjøring?" Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 26. februar 2004 Del Skrevet 26. februar 2004 Jeg har ingen erfaring med overklokking. Men 644 feil er definitivt ikke akseptabelt. Det skal være null. Jeg har en PC som er litt problematisk, fant 6 - 10 feil da jeg kjørte test over natten. Da jeg fjernet en suspekt RAM brikke var det null feil. Lenke til kommentar
Caztro Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 (endret) Hei! Surrer litt med Ram om dagen.... Lurte på om noen vet hvor lenge jeg bør kjøre memtest86?? Har kjørt i en times tid uten feil,men er usikker på om det er nok? Har overklokking mye og si forresten? .....kjører min P4 [email protected] :117 Har 512 med no kjip Noname Ram..... 2.5-3-3-6 Tror jeg har funnet det ut!! Lar det stå over natta hvertfall.... Endret 26. april 2004 av Caztro Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå