Gå til innhold

PCen bare restarter av seg selv!

Anbefalte innlegg

Heisann.

Emnet tilsier alt. I dag tidlig når jeg skulle slå på PCen min, og når jeg skulle logge på, så bare restartet hele maskinen. OK tenkte jeg, fordi det har skjedd før. Men når den var inne i Windows igjen så restartet den IGJEN!

Etter det så prøvde å bare la den stå sånn i 10min og se hva som skjedde, men det hjalp lite. Den bare restartet i sin egne lille verden kontinuerlig.

Den eneste tingen jeg tenkte som kunne være en feil var at PSUen min (se specs for hvor mye HW jeg har i maskinen og om jeg har for liten PSU.. Har 300W) var for liten, så jeg dro ut et par av diskene mine. Hjalp selvfølgelig ingenting.

Så nå ser jeg meg grundig lei av denne Windows m*kka :mad:

Håper det er noen som har peiling på hva som er galt.

ahpadt

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv trykk f8 i oppstart og velg sikkermodus - velg (dette er Win2k) deretter

'systemegenskaper'/ avansert/ oppstart og gjenoppretting/ fjern hake for 'start på nytt automatisk'

Hvis du har winXP er dette plassert litt annerledes, men med lignende valg - da vil du få en melding med adresse til feilen.

Lenke til kommentar
Prøv trykk f8 i oppstart og velg sikkermodus - velg (dette er Win2k) deretter

'systemegenskaper'/ avansert/ oppstart og gjenoppretting/ fjern hake for 'start på nytt automatisk'

Hvis du har winXP er dette plassert litt annerledes, men med lignende valg - da vil du få en melding med adresse til feilen.

Kommer ikke inn i sikkerhetsmodus :(

Lenke til kommentar
Kommer ikke inn i sikkerhetsmodus :(

Hvis tastaturet ikke funker der, kommer du inn i Bios med Del-tasten ?

sjekk om de sitter på rett port ( fort gjort ;) )

hvis overklokka, clear cmos og kjør default

Neinei, PCen henger når den loader en viss fil når den skal loade Safe-Modes :dontgetit:

Lenke til kommentar

Hei

Jeg har det samme problemet med WINXP.

Har 2 OS på PC´en: win2000 og winxp - just for the hell of it.

Har brukt XP den siste tiden, men i dag skar det seg (Heldigvis har jeg win2000 for å kunne bruke data i jobb!)

Ved oppstart i sikkerhetsmodus går alt greit helt til den skal til å laste inn desktoppen -- så plutselig skrur den seg av og starter på nytt. Konmmer altså ikke inn i det hele tatt.

Dette blir gøy!

Tips til alle som ikke klarer (som meg) å holde fingerene fra fatet og hele tiden må trikse og fikse.

LEGG INN EN EKSTAR VERSJON AV OS.

Ved oppstart får du så 2 muligheter. Triks og fiks med den sammen OS hele tiden og la den andere være safe.

Hvordan du skal løse ditt problem???: Legg inn windows på nytt.

Husk å legge inn inn en ekstra versjon. :cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...