-ELK- Skrevet 26. februar 2004 Del Skrevet 26. februar 2004 Hallo! Jeg har lagt merke til at store bilder med kvalutet ofte er på ca. 50 kb, mens bildene mine er på over 300kb..Gjør jeg de mindre i photoshop blir de bittesmå... Noen som kan lære med det? Lenke til kommentar
kvikks Skrevet 27. februar 2004 Del Skrevet 27. februar 2004 Hallo!Jeg har lagt merke til at store bilder med kvalutet ofte er på ca. 50 kb, mens bildene mine er på over 300kb..Gjør jeg de mindre i photoshop blir de bittesmå... Noen som kan lære med det? Komprimering uten kvalitetstap, og at man setter dpi på 72. Bruk save for web funksjonen så skal du at bildene blir mye mindre. Her kan du også teste ut forskjelige filformater mot hverandre for å finne det som gir best kvalitet på ditt bilde. Bruk da 2-4 split preview Lenke til kommentar
Lanka Skrevet 29. februar 2004 Del Skrevet 29. februar 2004 Eller kan du lagre det på nytt med 5 ( medium ) kvalitet. I Jpg-Funksjon. Da mister hvertfall jeg aldri kvaliteten. Men hvis du skal ha bildet til Web-design så bør du nok følge eksempelet over. Lenke til kommentar
-ELK- Skrevet 12. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2004 Fikk hjelp av en venn..men takk uansett! Jeg lagrer det på 7 på kvalitet i jpg fil. da blir bildene rundt 80-110 kb. Mye finere størrelse enn 330! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå