jendor Skrevet 7. mars 2004 Del Skrevet 7. mars 2004 Om du ikke har opplevd dette burde du kanskje skifte butikk du handler utstyret ditt i.Slik er det ihvertfall i de butikkene jeg har jobbet i. Jeg har ihvertfall tilgode å oppleve at kjedene følger loven til punkt og prikke, (de bryter jo prislover, markedsføringslover og andre lover i hytt og pine) og jeg har også tilgode å oppleve at kjedene hjelper kundene sine så mye som mulig. Stort sett føler man at er til bry for de som "jobber" der, at man helst ikke burde vært i butikken. Hvilke butikker er det du har jobbet i da? Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 7. mars 2004 Del Skrevet 7. mars 2004 har du for vane å si "vi mistenker deg for bevisst å velge produkter det er feil med for å komme tilbake å klage? selv om verkstedene bekrefter at tingene er reelle feil" Nei, dette har jeg ikke for vane å si. Jeg uttalte meg bare på generelt grunnlag. Kan ikke uttale meg nærmere om denne spesielle saken uten også ha hørt Lefdal sin versjon av den. Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 7. mars 2004 Del Skrevet 7. mars 2004 Jeg har ihvertfall tilgode å oppleve at kjedene følger loven til punkt og prikke, (de bryter jo prislover, markedsføringslover og andre lover i hytt og pine) og jeg har også tilgode å oppleve at kjedene hjelper kundene sine så mye som mulig. Hvilke butikker er det du har jobbet i da? Om det er så ille som du sier kan du vel bare anmelde disse butikkene da, så får vi en slutt på det. Eller er du kanskje ikke helt trygg på at de faktisk bryter loven? Jeg har jobbet i flere av de aller største elektronikkjedene vi har i landet. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 8. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2004 vel, da har jeg hevet kjøpet på Panasonic mobilen. så da har jeg tatt tipset til crazysteps og funnet en annen leverandør Lenke til kommentar
jendor Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 Om det er så ille som du sier kan du vel bare anmelde disse butikkene da, så får vi en slutt på det. Eller er du kanskje ikke helt trygg på at de faktisk bryter loven? Vel, jeg har ikke for vane å anmelde butikker fordi de er så useriøse at de ikke overholder lover og regler - det er derfor vi har forbrukermyndigheter som gjør den jobben for oss som forbrukere. Og joda, de bryter loven forholdsvis ofte. Eks. konkurranseloven (tidl. prisloven), markedsføringsloven (eks. annonsere salg og tilbud uten at det er et reelt salg eller tilbud osv) og forbrukerkjøpsloven er lover som spesielt elektrokjedene bryter titt og ofte. Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 Vel, jeg har ikke for vane å anmelde butikker fordi de er så useriøse at de ikke overholder lover og regler - det er derfor vi har forbrukermyndigheter som gjør den jobben for oss som forbrukere. De gjør tydeligvis ikke jobben sin de da, siden du mener det er så ille. Jeg syns at enten så slutter du å syte over det, eller så gjør du noe med det og anmelder forbryterne. Hjelper ikke å klage til oss over det ihvertfall. Lenke til kommentar
jendor Skrevet 9. mars 2004 Del Skrevet 9. mars 2004 Jeg burde egentlig la være å svare på den usaklige posten din, men gjør det likevel: Hva du synes gir jeg egentlig F i Anmeldelser osv. tar forbrukermyndighetene seg av. Hvis du tror jeg sitter og klager min nød til deg tar du feil, gutten min. Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 9. mars 2004 Del Skrevet 9. mars 2004 De gjør jo ingen ting med saker de ikke vet noe om. Og de vet ingenting før noen rapporterer til dem. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 9. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2004 Crazysteps Skrevet 09/03/2004 : 17:59 De gjør jo ingen ting med saker de ikke vet noe om. Og de vet ingenting før noen rapporterer til dem. Butikk eller myndigheter du snakker om nå? Genrelt sett vil jeg vel tro at en butikk som bryter loven, enten har en egen oppfattning av § eller vet de at de bryter den. Myndighetene griper nokså ofte inn de og, men jeg vet ikke hvor mye tro en forbruker har på at han kan endre noe ved å anmelde? Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 9. mars 2004 Del Skrevet 9. mars 2004 Crazysteps Skrevet 09/03/2004 : 17:59 De gjør jo ingen ting med saker de ikke vet noe om. Og de vet ingenting før noen rapporterer til dem. Butikk eller myndigheter du snakker om nå? Genrelt sett vil jeg vel tro at en butikk som bryter loven, enten har en egen oppfattning av § eller vet de at de bryter den. Myndighetene griper nokså ofte inn de og, men jeg vet ikke hvor mye tro en forbruker har på at han kan endre noe ved å anmelde? Myndighetene snakker jeg om nå. Det jeg sier er at det ihvertfall ikke hjelper å bare klage til oss her inne på forumet. For at det evt skal bedre seg, så må man jo rapportere det til rette instans. Lenke til kommentar
Errae Skrevet 9. mars 2004 Del Skrevet 9. mars 2004 skulle ikke være nødvendig. alle butikker skulle være såpass habile at de fulgte normale kjøreregler... Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 9. mars 2004 Del Skrevet 9. mars 2004 skulle ikke være nødvendig. alle butikker skulle være såpass habile at de fulgte normale kjøreregler... Nei, det BURDE ikke være nødvendig. Men ifølge jendor så er det visst det. Personlig så har jeg aldri hatt noe problemer med butikker som ikke følger loven (kanskje fordi jeg kjenner til rettighetene mine), men om jeg hadde hatt det, hadde jeg ikke bare stått med lua i hånda og klagd her inne på forumet. Det skjer ingenting før du gjør noe med det selv. Lenke til kommentar
Errae Skrevet 9. mars 2004 Del Skrevet 9. mars 2004 joda, personlig så tror jeg at du kommer lengre med å vite litt selv om kjøpsloven. Dette vertfall viss du handler med ei luguber sjappe ;D Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 9. mars 2004 Del Skrevet 9. mars 2004 joda, personlig så tror jeg at du kommer lengre med å vite litt selv om kjøpsloven. Dette vertfall viss du handler med ei luguber sjappe ;D Her er det jo snakk om at man kjenner til rettighetene sine, men at butikken ikke følger loven. DA må man rapportere saken inn for rette instans, så de får gjort noe med det. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 10. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2004 Crazysteps Skrevet 10/03/2004 : 00:04 QUOTE (Errae @ 09/03/2004 : 23:59) joda, personlig så tror jeg at du kommer lengre med å vite litt selv om kjøpsloven. Dette vertfall viss du handler med ei luguber sjappe ;D Her er det jo snakk om at man kjenner til rettighetene sine, men at butikken ikke følger loven. DA må man rapportere saken inn for rette instans, så de får gjort noe med det. hva vil det tjene når man har så liten tillit til retts systemet? Dessuten har man ikke aning på hvor mye byrokratisk tullball man må igjennom Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 hva vil det tjene når man har så liten tillit til retts systemet?Dessuten har man ikke aning på hvor mye byrokratisk tullball man må igjennom Det hjelper ihvertfall ikke å ikke prøve. Å syte til andre her inne på forumet og ha null interesse for å gjøre noe med det er fantastisk lite konstruktivt. Da syns jeg han heller burde holde kjeft og leve med de "slemme" butikkene han benytter seg av. Lenke til kommentar
jendor Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 Du har vel sporet litt av, vel? Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 (endret) Du har vel sporet litt av, vel? Nei, det har jeg ikke, men det virker derimot som om du ikke helt klarer å følge med. Tegn på manglende intelligens? Endret 10. mars 2004 av Crazysteps Lenke til kommentar
jendor Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 Hva er det du prøver å oppnå ved å slenge dritt? Lenke til kommentar
Errae Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 crazystep: ro deg litt ned! er ingen vits å ha rake ned på andre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå