Christian86 Skrevet 26. februar 2004 Del Skrevet 26. februar 2004 Hei, var innom en gang i august i fjor. Da kjøpte jeg meg en Samsung S100, utover i slutten av desember hadde den fusket veldig mye og butikken lot meg bytte til Nokia 6600 mot at jeg betalte mellomlegget. Denne fungerte fint en tid, men etter siste forsøket de hadde med den så sluttet Irda og fungere, greit nok tenkte jeg. Da må vel butikken kunne hjelpe og det gjorde de. Jeg fikk bytte til Sx1, denne fungerte fint en tid, men i går sluttet den helt å fungere. Da var det dråpen. jeg ringte Siemens og fikk vite at de ville hjelpe meg med å bytte. Det fikk jeg tilslutt også, selv om det var over 2 uker siden jeg kjøpte den så hjalp de meg. Hadde funnet en grei telefon jeg regnet med skulle fungere, ettersom jeg ikke kom overens med Symbia oset så tenkte jeg at en panasonic ville sikkert fungere lenge nok. Kommer ned i butikken etter å ha fått kreditt lapp, da hjelper en hyggelig person meg med å finne telefonen. Plutselig kommer en annen bort og sier at han ikke får lov å selge til meg og at jeg er uønsket i butikken som kunde. Hvorfor, vel det viste seg at selv om jeg gjorde omtrentlig alt papir arbeidet for dem og aldri maste eller var sur. Bare rettet meg etter det de sa så hadde det vært to episoder i fjor sommer hvor jeg hadde kjøpt en minidsik spiller. Denne skulle kunne takle musikk fra maskinen og jeg trodde jo jeg skulle kunne bruke den som opptaker. Vel musikken ble så ødelagt at jeg ikke kunne høre på den og recordingene kunne jeg ikke ta over. Dette fikk jeg vite av Sony etterpå, men butikken sa bare at jeg burde visst at Mp3 var dårlig kvalitet og dette burde jeg regnet med. Jeg ville jo bytte så prøvd en annen, men visste seg at det var samme deal der. I begge tilfellene ble jeg fakturert for at de skulle selge som B-vare og det godtok jeg uten å bli sur. Vel, de to minidiskene og samsungen som var min første er grunnen til at butikk sjfen sa til alle de ansatte at jeg ikke får lov å kjøpe mobiltelefoner av dem Jeg kunne ikke forstå hvorfor det at jeg fikk minidisker som ikke ville fungere og alle problemene var godtkjent av verksted som reelle skulle tilsi at jeg ønsket å "plage" dem. Derfor lurer jeg, er det slik en butikk kan holde på? Dersom kunden ikke får vite at det han kjøper ikke holder mål eller ikke kan brukes mot spesielle ting. Kan da en butikk sjef etterpå bruke navnet på personen og si at han er unønsket fordi han ikke finner seg i at produkter er mangelfulle. Jeg skal innrømme at Samsungen kanskje burde gjort bedre forarbeidt, men de to MDene hadde jeg all grunn til å tro skulle kunne spille av musikk uten masse skurring o.l Hadde en md før den og på den fungerte det kjempe fint. Lenke til kommentar
jendor Skrevet 26. februar 2004 Del Skrevet 26. februar 2004 Må si meg rimelig overrasket over behandlingen du har fått der!!! Tror du bør kontakte ledelsen i Lefdal-kjeden. Jeg har selv vært inne for å bytte en telefon, men fikk bytte uten problemer etter at jeg sto på kravene litt Ellers har jeg bare positive opplevelser, spesielt med bruk av prisgarantien! Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 26. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2004 Syns det var rimelig spenstig. Mest av alt ettersom dersom dette hadde vært tidligere på dagen så ville dette vært offentlig uthengning. Det som gjorde at jeg fikk kjøpe hos dem og endret det bilde av meg hvor de annså at jeg kjøpte produkter jeg visste det var feil med og reklamerte. Hvis jeg hadde gjort det, ville jeg da kjøpt varer og godtatt at jeg ble avkrevd dersom de skulle selges som b-vare uten å krangle? Vel grunnen var at jeg gikk til Siemens og fikk retur nummer selv. Altså jeg gjorde jobben for dem Lenke til kommentar
Errae Skrevet 26. februar 2004 Del Skrevet 26. februar 2004 Personlig kan jeg ikke se problemet til Lefdal, men fra "butikkens" side taper de mye penger på at de må selge varen billigere pga at tlf'en er solgt. MEN dette burde ikke være ett så stort problem at man blir stemplet som uønsket! Viss du har oppført deg skikkelig alle gangene ( som du sa ) synes jeg Lefdal har synket lavt! Var det Siemens som "krediterte" den SX1'en ?`Viss det så skal Lefdal IKKE klage! Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 26. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2004 (endret) Det var jeg som ringte Siemens og det var jeg som fikk Siemens til å snakke med Produktsjefen eller support sjefen hos Siemens Norge, som godkjente den DOA. Altså jeg gjorde jobben for dem. Forbrukerrådet gav meg fult medhold i at denne var mangelfull. For ca 1 år siden så var jeg jeg ikke så veldig hyggelig, men da følte jeg meg veldig dårlig og arrogant behandlet. Episodene i sommer var jeg høfflig og suttret ikke da jeg ble fakturert for de krevde på MDene og i det siste har jeg vært høfflig og prøvd for alle del å være hyggelig. hva kan jeg gjøre opp i mot Lefdal? Syns ikke det er riktig å henges ut når verksteder bekrefter feilene og reklamasjonene godkjennes. Spesielt når sjefen gjør det Endret 26. februar 2004 av Christian86 Lenke til kommentar
Errae Skrevet 26. februar 2004 Del Skrevet 26. februar 2004 Det hadde ikke vært jeg som hadde gjort dette! tror sjefen min hadde blitt ganske sur på meg da ;D hehe men blei du fakturert for at de måtte selge MD'ene som B-vare ? Viss så er det uhørt! Det er alldeles ikke ditt problem å betale for tap de har når de ikke informerte kunden om produktet! Håpløst! Viss du hadde fått ett returnummer fra Siemens og hadde komme til der jeg jobber hadde jeg vært ekstremt glad! Det er nemlig VELDIG vanskelig å skaffe ;D Det er sjeldent at tlfen blir bytttet slik ;D VELDIG sjeldent! Det skal no ikke være ett problem i forhold til Lefdal da! De har no bare med å ta i mot å sende tlfen til Siemens og deretter å få en ny! HÅPLØST Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 26. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2004 jeg skaffet et slik retur nummer i løpet av ca 4 timer. ringte i dag kl 2 og ca kl 5 hadde jeg en telefon fra +49 nummer som sa alt var ordnet og øsnket meg lykke til. Har skrevet klage til butikken nå. Greit de kan gjøre det, men dessverre de kan ikke henge ut personer sånn. Hadde de hatt grunn så kanskje, men her er hele grunnlaget søkt. Lenke til kommentar
Errae Skrevet 26. februar 2004 Del Skrevet 26. februar 2004 stå på din sak! dette var dårlig service! Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 26. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2004 Dette ble klagen God dag,Viser til sak om ombytte av en Siemens Sx1 den 26.februar 2004 Denne enheten innholdt mangler som jeg i følge produsent ikke kunne holdes ansvarlig for. Etter samtale med Siemens support den 25. februar ble jeg fortalt at en ombytte skulle være mulig, og etter gjentatt samtale med Simens support den 26. februar ble kunden oppgitt et referanse nummer som godkjente DOA. Dette var etter at kunde hadde ringt og anmodet om dette. Når da jeg kommer tilbake til butikken opplever jeg normal og god kundebehandling fra ekspeditøren. Dette inntil en andre person dukker opp og informerer om at sjefen har sagt at jeg er uønsket og ikke lenger får lov å kjøpe mobiltelefon fra Lefdal Sandvika. Dette faller urimelig for kunden som med en gang ønsker en forklaring på hvorfor dette skjer, som svar får han at dette skyldes episoder i fjor sommer, men siden det var bra gjort at kunden selv sørget for at DOAen kom igjennom på Siemens mobilen så skal han få lov å kjøpe Panasonic mobilen. Hadde dette vært tidligere på dagen ville det vært flere kunder tilstedet som også ville hørt dette. Blant annet fikk kunde beskjed på ”du kjøper produkter som du finner feil på, som du visste var der når du kjøpte produktet”. Det er urimelig å ”anklage” en kunde for noe slikt, uten å ha noe holdpunkt til kundens kunnskaper. Hvordan kan ekspeditør se at en yngre mann skal kunne vite om en minidisk spiller vil ødelegge sangene for eksempel. Det er jo derfor det står i kjøpsloven at selger plikter å fortelle om ting som kunne virke negativt eller hindre kjøp av den bestemte varen. Det oppleves som uprofesjonelt av en sjef og si til de ansatte at den og den kunden er uønsket pga. problemer med kjøpte varer. Etter gjennomgang av kvitteringer så utmerkes bare tre kjøp i fjor sommer. Dette er snakk om 2 minidisk spillere og en Samsung S100 mobiltelefon. Minidisk spillerne og opptakeren som ble kjøpt med, ble returnert ettersom musikken som ble flyttet over innholdt veldig mye støy og var dermed ubrukelig å spille av. Opptakeren ble returnert ettersom Sony hadde lagt inn sperre for å flytte opptak over på datamaskiner. Som respons på musikk problemet fikk jeg ”dette her er MP3 filer som generelt er av veldig dårlig kvalitet” Det som utmerker seg i ettertid er at samme filer fungerer utmerket på Mp3 spillere. Ved siste retur ble kunden fakturert for kostnaden ved å selge som B-vare noe som ble godtatt uten krangel, selv om kunden ikke skal holdes ansvarlig for at selger ikke informerte om disse aspektene og heller anbefalte en MP3 spiller for eksempel. Samsung mobiltelefonen begynte etter hvert å gi opp, så denne leverte jeg selv til service utenom Lefdal. Først på 3./4. forsøk ba jeg om omlevering og fikk bytte til Nokia 6600 i slutten av desember. Da hadde Samsungen fungert i nesten 5 mnd. Nokia mobilen var det problemer med dessverre, noe som kunden ikke holdt ut med. Blant annet fordi Irda porten tislutt ikke ville fungere mer. Dette gjorde at kunden fikk bytte til SX1 hvor etter 2 uker ”døde”. Her ordnet kunde selv papirarbeidet for butikken. Under hver av leveringene til butikkene og i hver sak har kunden hatt inntrykk av å bli oppfattet som hyggelig og høflig mot betjeningen. Når da kunden opplever å henges ut slik i butikken går det over all forventning. Jeg er og har vært godt fornøyd med behandlingen, med noen unntak for over et år siden hvor kunden følte seg dårlig behandlet. Dette håpet selvfølgelig jeg som kunde var over og lagt bak i historien, og dermed ikke skulle brukes mot meg. Lenke til kommentar
Errae Skrevet 26. februar 2004 Del Skrevet 26. februar 2004 noen leifer Kjære/(ett hyggelig hilse ord) Lefdal Sandvika Viser til sak om ombytte av en Siemens Sx1 den 26.februar 2004 Denne saken omhandler meg, navnet ditt, som heretter blir referert til som KUNDE, og Lefdal Sandvika, som heretter blir referert til som SELGER. Kunde har kjøpt en SX1 hos selger, som dessverre ikke har vært feilfri. Etter samtale med Siemens support den 25. februar, ble kunde fortalt at en ombytte skulle være mulig. Den 26. februar ble kunde informert om at manglene på SX1 var DOA, og dermed [U]ikke[/U] kundens skyld. Heretter fikk kunde ett referanse nummer som skal brukes i forbindelse med retur til Selger. Kunde kommer tilbake til butikken og opplever normal og god kundebehandling fra selger. Dette inntil en annen person, som jobber for selger, informerer selger om at sjefen har sagt at denne kunen er uønsket og ikke lenger får lov å kjøpe mobiltelefoner fra Selger. Dette faller urimelig for kunden som med en gang ønsker en forklaring på hvorfor dette skjer. Svarete Selger gir Kunde er at dette skyldes episoder i fjor sommer, men siden det var bra gjort at kunden selv sørget for at DOAen kom igjennom på Siemens mobilen så skal han få lov å kjøpe Panasonic mobilen. Hadde dette vært tidligere på dagen ville det vært flere kunder tilstedet som også ville hørt dette. Blant annet fikk kunde beskjed på ”du kjøper produkter som du finner feil på, som du visste var der når du kjøpte produktet”. Dette er krenkende ovenfor kunden, og bør [U]aldri[/U] bli sagt i ei seriøs bedrift! Denne konklusjonen fra Selger ble tatt uten å ha noe standpunkt til kundens kunnskaper. Hvordan kan ekspeditør se at en yngre mann skal kunne vite om en minidisk spiller vil ødelegge sangene for eksempel. Det er jo derfor det står i kjøpsloven at selger plikter å fortelle om ting som kunne virke negativt eller hindre kjøp av den bestemte varen. Det oppleves som uprofesjonelt av en sjef og si til de ansatte at den og den kunden er uønsket pga. problemer med kjøpte varer. Etter gjennomgang av kvitteringer så utmerkes bare tre kjøp i fjor sommer. Dette er snakk om 2 minidisk spillere og en Samsung S100 mobiltelefon. Minidisk spillerne og opptakeren som ble kjøpt med, ble returnert ettersom musikken som ble flyttet over innholdt veldig mye støy og var dermed ubrukelig å spille av. Opptakeren ble returnert ettersom Sony hadde lagt inn sperre for å flytte opptak over på datamaskiner. Som respons fra Selger på musikkproblemet fikk jeg ”dette her er MP3 filer som generelt er av veldig dårlig kvalitet.” Det som utmerker seg i ettertid er at samme filer fungerer utmerket på Mp3 spillere. Ved siste retur ble kunden fakturert for kostnaden ved å selge som B-vare noe som ble godtatt uten krangel, selv om kunden ikke skal holdes ansvarlig for at selger ikke informerte om disse aspektene og heller anbefalte en MP3 spiller for eksempel. Samsung mobiltelefonen begynte etter hvert å gi opp, så denne leverte kunde selv til service utenom Lefdal. Først på 3./4. forsøk ba kunde om omlevering og fikk bytte til Nokia 6600 i slutten av desember. Da hadde Samsungen fungert i nesten 5 mnd. Nokia mobilen var det problemer med dessverre, noe som kunden ikke holdt ut med. Blant annet fordi Irda porten tislutt ikke ville fungere mer. Dette gjorde at kunden fikk bytte til SX1 hvor etter 2 uker ”døde”. Her ordnet kunde selv papirarbeidet for butikken. Under hver av leveringene til butikkene og i hver sak har kunden hatt inntrykk av å bli oppfattet som hyggelig og høflig mot betjeningen. Når da kunden opplever å henges ut slik i butikken går det over all forventning. Kunde er og har vært godt fornøyd med behandlingen, med noen unntak for over et år siden hvor kunden følte seg dårlig behandlet. Dette håpet selvfølgelig kunde var over og lagt bak i historien, og dermed ikke skulle brukes mot kunde. Jeg vil ha skrevet det noe slikt,- bør sjekkes igjennom en gang til (= hehe Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 26. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2004 mhm, fin den=) har fått medhold fra så mange nå at jeg begynner å lure. Jeg vil tro at de i sandvika drar frem episoder i fjor vinter og 2002 desember. Da jeg kjøpte en del ting som ikke fungerte. I to av tilfellene minst så ordnet jeg med doa osv. kan liksom ikke forstå hvordan de nekter meg å handle der Lenke til kommentar
Errae Skrevet 26. februar 2004 Del Skrevet 26. februar 2004 det er no to år siden! men når skal du kontakte Lefdal ? Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 26. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2004 syns to år var litt drøyt jeg og, spesielt dersom de skal først bruke det nå. Jeg kommer nok til å ta kontakt via post og mail i neste uke. Skal bearbeide klagen i morgen og på lørdag. Kommer til å legge til alle momenter, men hele tiden holde konklusjonen om at offentlig gapestokk er avskaffet Lenke til kommentar
Errae Skrevet 26. februar 2004 Del Skrevet 26. februar 2004 bra! du kan no sende klagen til meg på mail så får du vite hva jeg ville ha skreve (= ( sende emailen min på pm jeg ) Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 26. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2004 skal sørge for å sende en kopi til deg. Er bare nødt å gjøre noe detektiv arbeid først. Skal finne mail adressen til lefdal sjefen. Tror jeg allerde har den halvveis i hodet om de følger normal bedriftsmedtoder. Er stygt redd han er enig med de ansatte, men syns dette var råtten gjort av dem. Kan ikke helt forstå hvordan han kan holde over 1 år gamle episoder mot meg enda. Trodde vi var ferdig med den saken der Lenke til kommentar
Errae Skrevet 26. februar 2004 Del Skrevet 26. februar 2004 ok! Da ser jeg på den i morra (= Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 27. februar 2004 Del Skrevet 27. februar 2004 Hei! Da Lefdal er en del av samme kjede jeg jobber i (Elkjøp), dvs har samme eiere og samme forhandlersystem osv.. så må jeg si meg veldig overrasket over det som har foregått i dette tilfellet. Jeg vet at det forekommer at kunder blir ansett som uønskede i min butikk, men da skal det ekstremt mye til, som f.eks. utskjelling av oss ansatte, høylytt skriking og total mangel på forståelse/respekt av hvordan f.eks. garanti-systemet fungerer (nekter å godta at ikke fuktskade er dekket av garanti o.l.). Det skjer kun i EKSTREME tilfeller at en kunde får beskjed at han/hun er uønsket. En annen ting som kan gjøre at en person ikke er ønsket som kunde er hvis han/hun kjøper en vare og bytter til ny gang på gang ut i fra 30dg'ers returretten (får seg ny tv hver måned i f.eks. 8 måneder). 30dg'ers retturett er tll for de tilfeller hvor man angrer eller er veldig ufornøyd, men den er ikke til for å gi kunden ny teknologi hver 30dg'er. Jeg syntes det høres ut som om du har blitt behandlet respektløst, men butikken har dessverre sin rett til å nekte kunder å handle hos dem, da det er opp til enhver butikk å bestemme hvem de vil ha som kunder. Juridisk sett ser jeg ikke noe galt ved å nekte noen å handle, hvis grunnlaget er av en bestemt art. Det er ikke noe utbredt problem, men vi har noen plagsomme gjengangere på min jobb som jeg gjerne skulle ønske ble "bannet" ;-) Du har nok dessverre blitt ansett som en "vanskelig" kunde, fordi du klager på ting som ikke er til din tilfredsstillelse, noe du din FULLE rett til å gjøre. I slike tilfeller er det butikken som skal stille opp for deg, og ikke du som skal måtte krype. Jeg syntes denne Lefdal-butikken har oppført seg skammelig, og blir flau på vegne av å jobbe i samme kjede som dem. Gå til http://www.lefdal.com/is-bin/INTERSHOP.enf...rTemplate=empty (den linken ble lang ) og skriv hva du har oppleved, og gjerne link til denne tråden. Be om at dette blir tatt opp på et høyere plan, og om at du vil ha en skriftlig/muntlig begrunnelse/forklaring på hvorfor du har blitt behandlet på denne måten, og at du ønsker en beklagelse! Lykke til, hold oss informert om hva det blir til! Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 27. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2004 takk escobar. Snakket med forbrukerrådet også. Fikk beskjed at en butikk skal ha saklig grunn og kan ikke kaste meg ut fordi jeg benytter kjøpsloven mot dem når de nekter å følge den. Ikke rart jeg lager kaos når de pga jeg ikke kan ringe midt ut på havet eller fra Polen pga utstyr for 10 000 kroner sluttet å fungere. Fikk faktisk beskjed at straks det sluttet å fungere skulle jeg ringt. Vel akkurat da var jeg midt i reisen på kiel fergen hehe. Min Nokia 5210 sluttet å fungere skikkelig etter 1 software opdatering den første uken og jeg krevde jo som sagt ny telefon. Fikk bare beskjed på at det kunne jeg glemme osv. Fikk faktisk vite at de mener jeg kjøper varer jeg vet det er feil ved for så å klage han sa det faktisk slik. Jeg ble helt paff for å være ærlig Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 1. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2004 Vel, da kom svarene første er fra kundeservice Hei og takk for din henvendelse! Jeg beklager virkelig dette. Selvfølgelig skal ikke kunder behandles på denne måten. Din henvendelse blir derfor videresendt til rette person for oppfølging. Du vil bli kontaktet så snart som mulig. Ha en fortsatt fin dag! Denne er fra avdelingsleder Har motatt mail fra Dem vedrørende klage på behandling i vår butikk. Jeg ønsker at De kommer ned i butikken slik at vi får ordnet opp i denne saken.Jeg skjønner det slik at De har ikke fått en ny telefon av oss, og den gamle har blitt et doa produkt. beklager det inntruffene. Etter å prøvd å ringe han fikk jeg telefon hjem. Der fikk jeg vite at dette skulle stoppe og at han skulle ta det opp med alle de ansatte. Selvfølgelig skulle jeg få kjøpe mobiltelefoner fra dem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå