drakiR Skrevet 26. februar 2004 Del Skrevet 26. februar 2004 Hei =) Ok, jeg har lenge vært plaget med dårlig fps i spill som UT2003 og Q3(ikke konstant 125), og plutselig en dag fant jeg ut at AGP ikke var på(i Windows). Jeg var jo mildt sagt veldig overrasket("WTF?! er den ikke pååå?), og satte den da på 8x. Jeg ventet da selvfølgelig å se et lite fps hopp, men neida. Da jeg skulle skjekke om den virkelig var på, så var den satt tilbake til off. Dette skjer hver gang. Jeg skjekka også i bios, der den står på automatisk. Det er tydeligvis ikke mulig å forandre. Mine specs; MSI KT400 Ultra Sapphire Radeon 9500 Pro (128mb) AMD XP2400+ 768mb PC2100 RAM Er det bare å flashe bios og håpe på det beste, eller er det en fix ute? Hadde satt veldig pris på hjelp =) Lenke til kommentar
AMDguru1 Skrevet 26. februar 2004 Del Skrevet 26. februar 2004 (endret) Sett AGP hastigheten i BIOS til 8x manuelt. Endret 26. februar 2004 av AMDguru1 Lenke til kommentar
drakiR Skrevet 27. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2004 (endret) Sett AGP hastigheten i BIOS til 8x manuelt. Vel, det som er problemet er at jeg ikke kan gjøre det i bios. Den står på automatisk med "grå skrift"(kan ikke velge den), så det er ikke mulig å forandre... :/ Men takk for svar =) Endret 27. februar 2004 av drakiR Lenke til kommentar
AMD_Bruker Skrevet 27. februar 2004 Del Skrevet 27. februar 2004 Auto skal bety 8x (Slås på når Bios gjenkjenner 8x skjermkort). Hvor i windows var det du fant ut at AGP ikke var aktivert? Tror jeg ville reinstallert driveren til skjermkortet. Lenke til kommentar
Roskov Skrevet 27. februar 2004 Del Skrevet 27. februar 2004 for ikke å glemme hovedkort drivere. Lenke til kommentar
drakiR Skrevet 27. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2004 Auto skal bety 8x (Slås på når Bios gjenkjenner 8x skjermkort). Hvor i windows var det du fant ut at AGP ikke var aktivert? Tror jeg ville reinstallert driveren til skjermkortet. Control Panel -> Display -> Advanced -> Smartgar Jeg kan prøve å reinstallere driverene. =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå