Xpence Skrevet 26. februar 2004 Del Skrevet 26. februar 2004 Jeg hadde ett problem ved av at plutselig spratt cpu temp opp i 70 ++ grader dette undersøkte jeg nærmere og fannt ut at det var en huge luftboble i cpu blokken jeg fikk snudd om blokken slik at den nederste nippelen nå er nede på høyre side, deretter tok jeg og byttet om på slangene slik at vann inn ble på den nippelen nederst til høyre, og vann ut ble på den midterste nippelen. Endelig skulle jeg få litt kjøling (tenkte jeg) men neida enda skjedde det at cpu plutselig steg opp til 70 grader da ble jeg så sinnt at jeg sparka litt forsiktig borti kjølinga da traff jeg pumpa og jeg hørte ett klikk så starta pumpa grunnen til dette var/ER dårlig kontakt i skøyten på strømmen til pumpa (jeg har ikke fikset dette ennå) men jeg tok ut og presset ledningene godt sammen og håpet dette ville være en midlertidig løysning. Endelig sank temperaturen men nå låg den på ca 40 ++ grader @ idle og 60 + når jeg spillte spill, jeg opnet nokk en gang opp får å se at allt var slik det skulle være men da jeg kom til skruene som strammer cpu blokken var dem ikke helt fast, jeg skrudde og skrudde og det virket som om noen hadde løsnet dem da desse var laaaaangt i fra å ta i bunnen men anyway jeg skrudde dem inn helt til dem ikke gikk lengre inn (skudde slik som stod i manualen 1 vri av gangen på alle skruene)...når jeg opnet opp asus probe (aner ikke hvor nøyaktig dette er) så lå idle tempen på 26 grader og når jeg spiller ligger den på ca 34-37 grader endelig virket mitt system slik det skal go waterchill! Lenke til kommentar
Xpence Skrevet 27. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2004 Om noen har hatt problemer med varme og løsningen har vært noe av dette, kan dere være snille å poste ett lite innlegg til meg da? Stå på waterchill Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 27. februar 2004 Del Skrevet 27. februar 2004 Da pumpa mi stoppa, var det 50c utenpå plexien på cpublokka, og pcen måtte stå en halvtime før den starta. Lenke til kommentar
Xpence Skrevet 27. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2004 Da pumpa mi stoppa, var det 50c utenpå plexien på cpublokka, og pcen måtte stå en halvtime før den starta. Stoppa pumpa di pga dårlig kontakt i ledningene da eller? Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 27. februar 2004 Del Skrevet 27. februar 2004 Da pumpa mi stoppa, var det 50c utenpå plexien på cpublokka, og pcen måtte stå en halvtime før den starta. Stoppa pumpa di pga dårlig kontakt i ledningene da eller? Dårlig kontakt på "pumpekontrolleren" som fikk den til å stoppe. Lenke til kommentar
Demogorgon Skrevet 27. februar 2004 Del Skrevet 27. februar 2004 waterchill er noe søppel.. ferdig kit suuger.. Lenke til kommentar
Kenneth_S Skrevet 27. februar 2004 Del Skrevet 27. februar 2004 waterchill er noe søppel.. ferdig kit suuger.. Ja jøss for ett fantastisk innlegg. Og hvordan begrunner du den uttalelsen din? Waterchill er ett helt ok sett. Ingen har sagt at det er det beste, men at det fungerer bra er hevet over enhver tvil. Det er nybegynnervennlig og har en bruksanvisning du må være tilbakestående for å ikke forstå. Minus med waterchill er liten radiator, liten diameter på koblinger/slanger og at ikke alle er like glad i hurtigkoblinger. Men nå kan man jo eventuelt velge å kjøpe waterchill Antarctica om man har "behov" for mere ytelse. Lenke til kommentar
Xpence Skrevet 27. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2004 waterchill er noe søppel.. ferdig kit suuger.. Dette innlegget var usakelig og bare idiotisk å poste her jeg startet denne tråden her får å gi litt info til hva som var mitt problem med at waterchillen ikke fungerte som den skulle og ikke fordi du skulle komme her å snakke drit om *ferdig kit* Lenke til kommentar
Xpence Skrevet 27. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2004 jeg ligger forresten på 26 grader celsius @ idle og 32 grader celsius @100 % load Pentium 4 2.66ghz @ 3.2 ghz Lenke til kommentar
Bateman26 Skrevet 27. februar 2004 Del Skrevet 27. februar 2004 wow! nice ass! Hvem har den fine rompa?? Hvor er den? Du kan ikke bare si at noen har det og ikke si hvor den er Lenke til kommentar
Xpence Skrevet 27. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2004 wow! nice ass! Hvem har den fine rompa?? Hvor er den? Du kan ikke bare si at noen har det og ikke si hvor den er Urk, nokk ett usakelig innlegg, jeg sier det IGJENN: Jeg starta ikke denne tråden får *USAKELIGE* innlegg! Til dere andre som derimot kommer med sakelige innlegg: Keep on the good work Lenke til kommentar
GA Skrevet 27. februar 2004 Del Skrevet 27. februar 2004 vel... det var vel kanskje ment som en spøk... eller hva? Men er enig i at det inlegget om at waterchill suger er usakelig! Lenke til kommentar
Xpence Skrevet 28. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2004 vel... det var vel kanskje ment som en spøk... eller hva? Men er enig i at det inlegget om at waterchill suger er usakelig! Joda er enig i deg der ja men selv om det var ment som en spøk så var jo det usakelig da men det gjør ikke noe så lenge i alle fall *noen* kommer med seriøse innlegg Lenke til kommentar
Bateman26 Skrevet 28. februar 2004 Del Skrevet 28. februar 2004 Bare for og ha sagt det var det en spøk for når noen kommer med ei sånn setning blir det bare for fristende for og la være.. Men en annen sak hva er grei pris for et brukt waterchill ? Lenke til kommentar
Xpence Skrevet 28. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2004 Bare for og ha sagt det var det en spøk for når noen kommer med ei sånn setning blir det bare for fristende for og la være.. Men en annen sak hva er grei pris for et brukt waterchill ? tjaa....jeg betalte vel 2500 (inkl frakt) for mitt komplette kit jeg tror ikke jeg ville betalt mere enn 2000 for ett brukt samt om jeg skulle solgt mitt hadde jeg solgt det for 2000 +- frakt Vil ha vapochill! Lenke til kommentar
Bateman26 Skrevet 28. februar 2004 Del Skrevet 28. februar 2004 Vil ha vapochill! Så det du egetlig sier er kjøp et waterchill til NB og GPU og kjøp prometia til cpu? Lenke til kommentar
Xpence Skrevet 28. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2004 Vil ha vapochill! Så det du egetlig sier er kjøp et waterchill til NB og GPU og kjøp prometia til cpu? Jepp jeg har klokket min p4 2.66ghz til 3.2 ghz pluss jeg har klokket mitt gf fx 5900XT til 509/840 og da ligger jeg på 40 grader @ full load og 30 grader @ idle da har jeg klokka så mye jeg klarer så waterchill er genialt til cpu/gpu/nb men jeg vil ha vapo bare fordi jeg VIL og SKAL ha cpu tempen på minus grader! pluss jeg kan vel klokke mere om jeg får fikset noen andre ram brikker (kjører 1x 512 twinmos som ikke er så overklokkingsvennlig og skal være ustabilt sammens med p4. Derfår tror jeg det blir kingston eller geil ram litt off topic...hva synest du er beste ramen? ) Lenke til kommentar
Bateman26 Skrevet 28. februar 2004 Del Skrevet 28. februar 2004 personlig liker jeg egentlig best geil.. vet ikke hvorfor bare en sånn greie Lenke til kommentar
Xpence Skrevet 28. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2004 personlig liker jeg egentlig best geil.. vet ikke hvorfor bare en sånn greie ok jeg har vurdert geil jeg og synest dem ser stilige ut pluss dem skal være overklokkingsvennlige pluss dem er billige 3 gode ting Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå