Zeero Skrevet 26. februar 2004 Del Skrevet 26. februar 2004 (endret) Jeg har nettopp fått meg en ny pc. Jeg har bestilt seperate deler, og bygget den selv. Alt har gått greit til nå, med bygging, oppstart, osv.. Men så oppstod det et problem. Jeg har lastet ned diverse programmer, spill, osv.. Problemet er at når jeg spiller spill, så kutter plutselig pc'en etter en viss tid, og skrur seg helt av. Når jeg skrur på pc'en igjen er alt normalt. Men når jeg starter å spille, skrur pc'en seg plutselig av etter en viss tid. Dette er litt skremmende, synes jeg. Pga ny pc og alt ting. Jeg lurte på om noen visste hva som var feil, hva jeg kan gjøre får å fikse dette. PS: Trenger dere å vite spesifikasjonene til pc'en? Jeg kan godt gi dere det, men har dem ikke akkurat her, men skriver det gjerne hvis det er nødvendig. Setter pris på all hjelp jeg kan få! Mvh. Haakon. Er dette riktig forum? Jeg er ny, så ikke bli sur hvis jeg postet på feil forumet, visste ikke hvor jeg skulle poste dette. Endret 27. februar 2004 av Zeero Lenke til kommentar
Axentrix Skrevet 26. februar 2004 Del Skrevet 26. februar 2004 Kunne trengt noe maskinvare info ja.. Det kan være mye som skaper slike problemer: 1. Det kan være noe feil med rammen (prøv å få sjekket rammen i en annen maskin) 2. DEt kan være noe driver trøbbel (instalèr andre versjoner av driverne til de forskjellige produktene) 3. Det kan være dårlig cpu kjøling. Så maskinen skrur seg av pga for mye varme. Gjelder dette problemet ETT spill, eller flere? Lenke til kommentar
Zeero Skrevet 26. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2004 (endret) Til nå har jeg prøvd 3 spill. Og maskinen har skrudd seg av på alle etter en viss stund med spillling. Maskin info: CPU: Intel Pentium 4 3.0 GHz Boxed PC800 Grafikkort: Sapphire Radeon 9600XT Atlantis 128M DDR Hovedkort: Abit AI7 Hovedkort S478, SATA, µGuru RAM: Corsair Value S PC3200 DDR-DIMM 512MB Harddisk: Seagate Barracuda 7200.7 120GB 8MB Resten hadde jeg fra før. Kabinett, tastatur, mus, OS, osv... Bruker Windows 2000 Pro nå, skal oppgradere til XP om en liten stund. Endret 26. februar 2004 av Zeero Lenke til kommentar
Brutus5 Skrevet 26. februar 2004 Del Skrevet 26. februar 2004 Hvor stor er psuèn din ? Lenke til kommentar
Zeero Skrevet 26. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2004 400 watt for P4. Lenke til kommentar
Brutus5 Skrevet 26. februar 2004 Del Skrevet 26. februar 2004 Da burde det holde, hvis du ikke har en masse vifter og sånn. Hadde samme probl. med ett 360w Enermax power, ble borte etter at jeg bytta til et større power. Du kan jo regne ut hvor stort power systemet ditt trrenger her : http://www.utcache.com/power.asp Kan også være ramèn din. Har du overklokka noe? Lenke til kommentar
Zeero Skrevet 27. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2004 Nei, jeg har ikke overclocka noenting. Jeg har en vifte på selve hovedkortetet, en vifte på grafikkortet, en vifte på CPU'en, og to vifter på strøm adapteret. Er dette veldig mye? Har dette noen betydning? Lenke til kommentar
bleak Skrevet 27. februar 2004 Del Skrevet 27. februar 2004 du har ikke mange vifter. jeg antar at du ahr instalert driverene? et lite tips angående det å kjøpe windows: du bør kjøpe oem, bare så det er sagt. Lenke til kommentar
_dAwn_ Skrevet 27. februar 2004 Del Skrevet 27. februar 2004 er det varmt inni maskinen? eventuelt sett opp volt styrken. min maskin slo seg av i spill. var nok pga varme jeg hadde klokka litt da. men da jeg kjørte den på normalt skjedde ikke det. prøv å kjør spillene med kabinettet åpent, bare for å se om det kan være problemet.... Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 27. februar 2004 Del Skrevet 27. februar 2004 Jeg er nesten sikker på at dette er et varmeproblem Last ned AIDA32 og se hvor varmt ulike elementer er.... Lenke til kommentar
Zeero Skrevet 27. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2004 (endret) Hvor kan jeg få lastet det ned da? Jeg har et program hvor jeg kan se hvor varme de forskjellige komponentene er, CPU, Sys, osv... ABIT EQ heter det. Det fulgte med. CPU'en pleier å ligge på rundt 40 grader, SYS pleier å ligge på rundt 30 grader, og PWM på rundt 35. Er dette normalt? Endret 27. februar 2004 av Zeero Lenke til kommentar
Zeero Skrevet 27. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2004 Det funket å spille i dag rundt i en time. Men da jeg prøvde etterpå, så skrudde den seg av. Også den tredje gangen gikk det. Veldig rart dette her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå