cfenzo Skrevet 26. februar 2004 Del Skrevet 26. februar 2004 Ok.. Har i et par dager prøvd å lage en 100% width 3-coloumn box-model, hvor innholds-div'en ligger ovenfor left og right -div'ene.. <div id="center"></div> <div id="left"></div> <div id="right"></div> og det skal igjen bli som på dev.webfreak.no Grunnen til at jeg vil ha center/innholds-div'en øverst, er at hvis noen skulle se på sia i en text-browser, vil man måtte bla igjennom begge meny-div'ene før man kommer til innholdet om man gjør det omvendt.. (slik det nå er gjort på dev.webfreak.no) Har klart å få det til med "fixed width", bredde angitt i pixels, men ikke med 100% bredde... Vil ikke bruke Position: absolute; siden det igjen gjør "footer" vanskeligere/mer komplisert å få til... Noen som kan hjelpe? ePsiLON47? Lenke til kommentar
epsil Skrevet 26. februar 2004 Del Skrevet 26. februar 2004 Noen som kan hjelpe? ePsiLON47? Alt du trenger fins nok på Position Is Everything. Se om du kan bygge videre på f.eks. The Piefecta 3-col Layout; her kommer «innholdet» først. (Jeg vet imidlertid ikke om det er mulig å oppnå dynamisk bredde med denne. Se den omfattende artikkelen Source Ordered Columns for detaljer.) Lenke til kommentar
cfenzo Skrevet 26. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2004 *kysse ePsiLON47* Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 26. februar 2004 Del Skrevet 26. februar 2004 *kysse ePsiLON47* /me også Teh seksi header jo! oooh, rett og slett litt pr0n Ka heiter fonten du har brukt btw? Lenke til kommentar
cfenzo Skrevet 26. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2004 (endret) Ok... I en link på "The Piefecta 3-col Layout" fant jeg AKKURAT det jeg trengte.. Og for de som senere vil komme til å trenge en slik løsning: 3 coloumn med header og footer EDIT> i min ekstase av å ha funnet en løsning, så tok jeg den løsningen hvor "innhold" ikke kom først.. (riktig link som er lagt ut nå..) Endret 26. februar 2004 av cfenzo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå