Englebarn Skrevet 26. februar 2004 Del Skrevet 26. februar 2004 Sitter her med 2 512 GeIL brikker og skal til å montere på hovedkortet mitt. I hvilke slots bør disse stå? Èn slot blir jo nødvendigvis tom, og da lurte jeg på om det hadde innvirkning på ytelse om det var port 1 eller 3. På Abit sine sider står det følgende; "We suggest you install DDR SDRAM modules in series from DIMM3 to DIMM1 sockets." Har hørt rykter om at rekkefølgen på brikkene er litt motsatt på NF-7 kortene. Noen som vet 100% sikkert? btw. Den porten som står for seg selv, er den #1 eller? ...I latskapens navn.. Lenke til kommentar
bleak Skrevet 26. februar 2004 Del Skrevet 26. februar 2004 jeg har et nf7-s kort og der er det dual channel når jeg setter dem en i den lengst til venstre og en i den lengst til høyre, tror det skulle stemme for deg. Pørve hvis det står at de er i dual channel så er det riktig. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 26. februar 2004 Del Skrevet 26. februar 2004 1 og 3 eller 2 og 3 gir dual........selv har jeg 2 og 3 Lenke til kommentar
Englebarn Skrevet 26. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2004 jeg har et nf7-s kort og der er det dual channel når jeg setter dem en i den lengst til venstre og en i den lengst til høyre, tror det skulle stemme for deg. Pørve hvis det står at de er i dual channel så er det riktig. Hmm.. Merkelig. Jeg får Dual Channel meldinga nå også. Med 2 gamle noname brikker i maskina. De er plasserte i midten og til høyre. Så jeg tror ikke det er noen sammenheng mellom det. Lenke til kommentar
staljin Skrevet 26. februar 2004 Del Skrevet 26. februar 2004 (endret) Hei, Dual minne kanaler er: 1+3 og 2 + 3 telt fra venstre (nærmest CPU) til høyre. Jeg fant ut at på mitt Abit NF7-S V2.0 var det best å bruke slott 2 og 3. Tok 1 Ram modul og testet i enkel kanal mod og fikk følgende resultat på 11-3-3-2: Slot 1 -210MHz Slot 2 -230MHz Slot 3 -220MHz. Tetstet med memtest86. Anbefaler å gjøre det samme, ta en minne modul og teste hver enkelt slot. Staljin Endret 26. februar 2004 av staljin Lenke til kommentar
sweetness Skrevet 26. februar 2004 Del Skrevet 26. februar 2004 Kort oppsumert : bruk slotsa til høyre (2 og 3) ? (trur faktisk jeg har de i de til venstre , 1 og 2.... ) *mekke, skru* Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 26. februar 2004 Del Skrevet 26. februar 2004 Kort oppsumert : bruk slotsa til høyre (2 og 3) ?(trur faktisk jeg har de i de til venstre , 1 og 2.... ) *mekke, skru* 2 og 3 ja ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå