Gå til innhold

best av pentium og celeron?

Patr!ck

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Celeron er så dårlig og overpriset at jeg ikke finner ord for det. Pentium 4 er bare så mye bedre! Gjør deg selv en tjeneste, ikke kjøp Celeron!

Edit: Tror at en Pentium 4 1.6 yter bedre enn Celly 2.4

Endret av rlz
Lenke til kommentar
Men celeron(som jeg har sett) har jo vært billigere enn pentium utgaven....

jeg vil ha en processor som yter mest til minst pris :)

akkurat nå sitter jeg med en 1.6 ghz pentium, vil da en celeron 2.4 ghz være bedre?

Faktisk så er Celeron ifølge noen tester så dårlig at jeg tviler på at du vil merke forskjell fra en P4 1.6 Ghz til en Celeron 2.4 Ghz.

Lenke til kommentar

Intel Celeron 2.4 GHz Boxed PC400

Socket PGA478, 128KB cache

NOK 626.26 inkl. mva.

Intel Pentium 4 2.8 GHz Boxed PC800

Socket PGA478, 512KB cache

NOK 1,695.00

Det finnes en PC533 P4 og til 1,575,-. Men synes ikke du burde velge den, er tross alt ikke så mye dyrere for PC800

Lenke til kommentar
Du kan prøve å update biosen din. Kanskje det støtter høyere da...

Tror ikke han har støtte for 800mhz fsb cpu'er ;)

Da får han eventuelt kjøpe en med 533 bus da, eller underklokke fsb - alt for å få det til å virke :)

leifs

Endret av rlz
Lenke til kommentar
på komplett.no har de ikke pentium 2.4 ghz :ermm:

hovedkortet mitt støtter ikke høyere enn 2.4 ghz tror jeg (mener jeg så det på sandra en gang).

Da kan du jo bare fortelle oss åssen hovedkort du har så kan vi finne ut for deg hva den støtter.

Eller så kan du alltid bruke Google.

Lenke til kommentar

Har du en P4 1.6GHz så støtter hovedkortet ditt neppe mer enn 400FSB (uten overklokking), det støtter derimot over 2.4GHz, siden alle CPU'er er multiplikator låst og hovedkortet ditt støtter 400FSB så er det nær sagt idiotsikkert med tanke på selv de største Celeronene.

Om det er noen vits det er en annen sak, en Celeron må opp på hvertfall 2.0~2-4GHz (litt avhengig av oppgaven) for å matche din P4. Celeron'er som er raske nok til å gir deg en "merkbar" oppgradering er rett og slett ikke verd prisen sett mot billige P4'er.

Vil på det sterkeste anbefale deg å ikke "oppgradere", spar heller pengene å kjøpe en ny maskin når du trenger det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...