salif Skrevet 26. februar 2004 Del Skrevet 26. februar 2004 Jeg avsluttet mitt abb. hos telenor da bindingstiden utløp for 5 måneder siden. Har ikke hørt noe om at de skal ha tilbake modemet. Bestilte adsl hos kvalio der de opplyste meg om at dersom jeg hadde hatt modemet lengre enn 6 måneder så skulle jeg ikke levere det tilbake (hvorvidt informasjon fra kvalito er til å stole på kan diskuteres) Telenor har ikke sendt meg noen melding om at de skal ha tilbake sitt modem. Forsåvidt greit at det gikk ann å bestille linje uten modem fra kvaltio. Det samme skjedde med min bror. Han bestilte linje fra tele2 de leverte modem til han, men telenor sa ingenting om at de skulle ha tilbake modemet han tidligere hadde fått levert. Så nå ligger det bare hjemme hos han å støver ned. Det koster noe å skifte fra telenor til tele2, men det kan da ikke koste så mye i etablering som ved bestilling av helt ny linje? Rett meg hvis jeg tar feil. Lenke til kommentar
schmelck.no Skrevet 26. februar 2004 Del Skrevet 26. februar 2004 Hvorfor skal det ikke koste det samme (uten tanke på om du må ha montør eller ikke)? Lenke til kommentar
gromgut32 Skrevet 26. februar 2004 Del Skrevet 26. februar 2004 Snakket med Telenor da lynet slo ned i min pc og grilla Modemet. De sa at jeg eide alt utstyret jeg hadde fått tilsendt når bindingstiden er gått ut. Da jeg flytta for snart ett år siden, og fikk nytt modem for høyere hastighet, skulle de heller ikke ha det gamle utstyret tilbake av samme grunn. Ergo: Du eier det! Lenke til kommentar
salif Skrevet 27. februar 2004 Del Skrevet 27. februar 2004 schmelck Skrevet 26/02/2004 : 21:22 Hvorfor skal det ikke koste det samme (uten tanke på om du må ha montør eller ikke)? Det er jeg ikke sikker på, regner med at det har med å gjøre at linjen allerede er koblet opp til ditt hus og du kun skifter operatør. Tele2 slipper sannsynligvis å fikse noe i din sentral. Eller noe lignende er ikke helt sikker Lenke til kommentar
WaRFaiR Skrevet 27. februar 2004 Del Skrevet 27. februar 2004 Etter hva jeg forstår så er modemet din eiendom når du kjøper Telenor ADSL, sånn har de siste par årene. Ergo, du betaler for modemet ved etablering av abonnement. Etablering hos ny ISP kommer man nok ikke utenom, selv om man har hatt ADSL tidligere. Du må i alle tilfeller skifte sambandsnummer (ADSL nummer), og i de tilfeller jeg har hørt om bytter du også port på DSLAM'en. Derfor må det en montør ut til sentralen. Lenke til kommentar
schmelck.no Skrevet 27. februar 2004 Del Skrevet 27. februar 2004 Etter hva jeg forstår så er modemet din eiendom når du kjøper Telenor ADSL, sånn har de siste par årene. Ergo, du betaler for modemet ved etablering av abonnement. Etablering hos ny ISP kommer man nok ikke utenom, selv om man har hatt ADSL tidligere. Du må i alle tilfeller skifte sambandsnummer (ADSL nummer), og i de tilfeller jeg har hørt om bytter du også port på DSLAM'en. Derfor må det en montør ut til sentralen. Trodde var var noe slikt ja... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå