Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Koster det å skifte fra Telenor til Tele2?

Gjest Slettet-p4PIYwb6

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-p4PIYwb6

Jeg har Online ADSL fra telenor nå :thumbdown: , og bindingstiden har gått ut så jeg har tenkt å skifte ADSL leverandør. Det blir nok Tele2. Men koster det da noen, i tilfelle hvor mye for en sånn "startpakke"? Eller er det bare månedsavift og ikke noe ekstra?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Har ikke bestemt meg helt for hvilken leverandør det blir enda, men lurte bare på om du må betale for en sånn "gjør det selv pakke" når du har/hatt adsl fra før. Men det må du altså?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Jeg har ikke bestemt meg nei....er bare 15 så det er faren min som betaler. Men skal prøve å overtale han til å få Nextgentel når bindingstiden på dette er over.

Lenke til kommentar
Bluecom er også bra!!!

795,- eller noe sånt for gjør-det-selv pakken. :yes:

Bluecom:

720/128 Kbps, 349,- per mnd

1024/256 Kbps, 549,- per mnd

2048/256 Kbps, 799,- per mnd

NGT:

Bravo 1000 1000/384 398,-

Charlie 1500 1500/512 498,-

Delta 2000 2000/640 598,-

Delta 3000 3000/704 798,-

---

Vil tørre å påstå at NGT er LITT bedre (hvis du kan få det da...)

EDIT: Pastet visst litt for mye...

Endret av schmelck
Lenke til kommentar
Bluecom er også bra!!!

795,- eller noe sånt for gjør-det-selv pakken. :yes:

Bluecom:

720/128 Kbps, 349,- per mnd

1024/256 Kbps, 549,- per mnd

2048/256 Kbps, 799,- per mnd

NGT:

Bravo 1000 1000/384 398,-

Charlie 1500 1500/512 498,-

Delta 2000 2000/640 598,-

Delta 3000 3000/704 798,-

---

Vil tørre å påstå at NGT er LITT bedre (hvis du kan få det da...)

EDIT: Pastet visst litt for mye...

De er bedre på pris, :yes: ,men vet ikke ytelsen.. jeg valgte bluecom fordi NGT ikke er tilgjengelig her jeg bor.

Lenke til kommentar
Har ikke bestemt meg helt for hvilken leverandør det blir enda, men lurte bare på om du må betale for en sånn "gjør det selv pakke" når du har/hatt adsl fra før. Men det må du altså?

Bare for å utdype litt. Når du sier opp ditt ADSL abbonnement fra f.eks Telenor må du sende inn den/de "boksene" (les: ADSL modem/router) som du har fått av dem, for så å få anderledes "boks(er)" fra f.eks NGT. Tror faktisk at Tiscali er de eneste som gir deg boksen til, men hva skal du egentlig med den når du ikke kan bruke den hos (noen?) andre leverandører?

Lenke til kommentar

Du kan bytte til Bluecom fra telenor uten og betale noe.Du beholder modem og slikt fra telenor. og bluecom ordner resten.

Edit: var iallefall gratis før,men ser at det koster 600 kr nå. og da ville jeg heller byttet til NGT

Endret av pepzi
Lenke til kommentar
Telenor sa ikke en puck til meg om levere tilbake mitt sitt, så det ligger nå her oppå skapet :roll:

Koster ikke noe porto på det til telenor gitt.

:cool:

Var det lenge siden?

Det jeg synes at var så rart var at jeg fikk ADSL ganske tidlig og hadde ADSL modemet fra :devil: . Så jeg forstår ikke hva de skulle med det...

Lenke til kommentar

Jeg var i kontakt med Telenor igår fordi jeg bor et sted der ikke NGT har noe å tilby, bare Telenor og Tele2. Telenor ga løfte om at de kommer med nye priser og nye tilbud snart. Det vil bli konkurransedyktige priser ift andre ISP'er. Kanskje er det naivt å tro at de håller løfte, hva vet jeg? Jeg har "gamle" telenor pakka med 708/128 uten kvote som fungerer glimrende.. Bytter det nødig bort mot noe dritt...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...