Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med 3com trådløst

Anbefalte innlegg

Har skiftet ut nettverket her hjemme, med et trådløst nettverk.

Alt er 3com produkter. Var tilkoblet den trådløse routeren med tpkabel tidligere idag, da den har støtte for det, men så skiftet jeg ut nettverkskortet med et 3com 11a/b/g Wireless PCI adapter.

Problemet er det at når jeg spiller musikk, så "hakker" musikk idet jeg gjør noe... skroller i explorer, trykker på linker, åpner startlinjen, eller gjør noe som "krevende". Har en amd 700mhz, er det for lite? står ikke noe om systemkrav på pakken. Men da jeg innstallerte software'n, så kom det opp ei melding om at XP hadde innebygd noe wireless lan greier, å kunne velge å sette inn kortet for dette, eller å avinstallere dette tullet/deaktivere. Det kunne oppstå problemer.. Jeg fortsatte bare innstallasjonen.

Kan det være dette som er feil? hvordan fjerner jeg dette isåfall? er det bluetoothen den mener?

Endret av JoaJoa
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann

Kjøpte selv et 3com wiFi kort her om dage.. har ikke rukket å teste det enda. Det eneste VIKTIGE jeg fik med meg av det som sto i vedlagte dokumentasjon var at det IKKE måtte benyttes drivere fra WinXP (el.tilsv).. og at kortet skulle fysisk installeres ETTER at diver/software var installert.

Jeg hadde selvsagt satt i kortet - før jeg så dette.. avinstallerte driverne xp hadde lagt inn. installerte nye drivere. rebootet- og alt fungerer tilsynelatende OK.

Hvis du opplever "hakking" i overføring, kan jo dette bety at du har for dårlig signal mellom basestasjon og pc.. men at det hakker i windows høres ut som en driver problematikk.. evt som du sier selv at 700mhz ikke holder mål. Kan jo hende at du også har en del andre systemkrevende applikasjoner i bakgrunnen som gjør at sum sumarum blir ille. Kanskje også hende at det lønner seg å teste annen PCI slot på HK - og se om dette også hjelper. ;)

Lenke til kommentar

For å si det rett ut, jeg gjorde det motsatt. Satte i kortet deretter innstallerte jeg software :dontgetit:

Har skiftet tilbake til det andre kortet nå, å da funker alt ok.

Må vel prøve å gjøre det som du sa. så det selv utenpå cd-koveret at det skulle gjøres slik... Men det blir etter maten.

Takk for svaret ja :)

Lenke til kommentar

Jeg kjører også 11g fra 3Com, men med en 1.8GHz bærbar. Har opplevd hakking i Winamp når jeg kjører mange programmer. Har løst dette ved å øke prioriteten til winamp-prosessen. Kan f.eks. gjøres fra Task Manager i 2000/XP.

Lenke til kommentar

Prøvde å gjøre det som det skulle gjøres nå, men uten resultat. Det er ikke nok med at musikken stopper, musen og alt stopper i et halvt sekund.. så det hjelper ikke å øke prioriteten på winampen hos meg :no:

Det hender også at maskinen fryser helt, ingen reaksjon, må slå av/på.

Temmelig forbannet nå, holdt på siden klokken 12 idag :mad:

Endret av JoaJoa
Lenke til kommentar

Kjører trådløst med 3Com Office Connect DSL gateway. Har 5 maskiner på nettverket som bruker forskjellige trådløse nettverkskort: 3Com, ZyXel, Dell m.m

Funker utmerket.. Ingen lagging. No problem.

Så TP kabler...Good Bye

Lenke til kommentar
jeg har 3com wireless, samme som deg.., og når jeg skal hoste eller spille online på f.eks bf, så lagger det no villt, så derfor må jeg bruke kabel rett opp til modemet, egentlig ikke no vits med trådløs..... bare no drit

altså, har dere hørt om signalforstyrrelser noengang?

Har du maskina f.eks rett under ei stor vindusrute.. så er det nok til å fucke opp signalet. Maskina skal heller ikke stå for nærme veggen.. da dette også kan endre signalet til dårlig. Står det f.eks en cdspiller som brukes mellom aksesspunkt og kort så ødelegger dette signal.. mobiltelefon kan også påvirke dette en god del. Tilogmed en ting som et sikringsskap kan ødelegge wlan signaler... så tenk litt på hva dere skal bruke det til og hvor det skal plasseres før dere i det hele tatt vurderer å sette opp et trådløst nettverk

Lenke til kommentar

Tror du bør lese hele tråden. Problemet mitt ligger ikke i at signalet er fucka. Står "veldig god" på connection. Jeg har overhodet ikke bruk for trådløst, men når jeg fikk tilbud om å skifte til trådløst kostnadsfritt, så takker jeg selvsagt ja, så slipper jeg å ha kablen her.

Problemet er kortet. Uansett om jeg har opprettet noen forbindelse eller ikke, lagt inn drivere/software eller ikke så har jeg akkurat det samme problemet. Så fort kortet kommer ut, er alt bra, når det settes inn, alt fucka. Det er kortet og har ikke noe med forbindelsen å gjøre.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Dette med å installere software før man setter i kortet var nytt for meg. Jeg hadde litt startvansker med det forrige kortet mitt, et ZyXEL ZyAir B-100, så jeg leste nøye gjennom installasjonsguiden før jeg begynte med det nye 3com 11g-kortet mitt (3com OfficeConnect Wireless 11g PC Card 1.0). Der sto det at jeg skulle sette inn kortet, og så sette inn cd når jeg fikk spørsmål. Som sagt, så gjort.

Kortet dukker opp, administrasjon av det går greit, finner nettverk, kobler til. So far so good. Men så skjedde ikke noe mer. Pinget vg for å se om jeg hadde kontakt ut til nett, og der fikk jeg 30% packet loss. Hva feiler?

ZyXEL-kortet funker fortsatt utmerket. Spørsmålet mitt er da: Er det laptopen min, 3com-kortet, ZyAir B-1000-routeren eller alle tre det er noe feil på? 3com-kortet er da vitterlig merket med wifi-logoen, så det skal funke på alle 11b-routere. Ingen av de andre maskinene i huset har problemer, og de kjører gamle zyxel-kort hele gjengen.

Zyxel-kortet er forresten mye enklere i bruk enn 3com-kortet også. Selvkonfigurerende etter førstegangs config. Slipper å gå inn i managersoftware og aktivere trådløs for hver boot.

Jaja. Får bare håpe jeg har system restore-punkt fra forrige uke...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...