Gå til innhold

3dmark 2003 /3dmark 2001

mageslay

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har hatt nydata i ca 1 år nå men har aldri skjønt hvorfor den er så dårlig.

Dette er min hardware.

Hovedkort: MSI k7n2a delta il

Skjermkort: geforce fx 5200 64mb

windows xp pro

minne: corsair 512mb

harddisk: ibm 30gb 7200rpm ata100

cpu athlon xp 2500+ overklokket til 3200+ med 200fsb

det jeg ikke skjønner er hvorfor dette ikke er noe bra.

Jeg har testet flere ganger i 3dmark 2003 og 2001.

får samme resultat ca 5500 poeng i 3dmark 2001 og ca 1000 i 3dmark 2003

hvorfor skjer dette.

Har nest nyeste driver til skjermkort.

Suger denne hardwaren eller er det noen som har løsning på hvorfor jeg får så dårlig ytelse....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I 3DMark 03 et grafikk kortet teller mest og med ditt geforce fx 5200 så vil du ikke få stort mere er jeg redd. Men jeg synes 3DMark 01 scoren din var litt liten. 01 går mer på hele systemet. Har du skrudd av aa og af i kontroll panelet til skjermkortet ditt?

Men det er nok skjermkortet ditt som er flaskehalsen din, desverre...

Lenke til kommentar
I 3DMark 03 et grafikk kortet teller mest og med ditt geforce fx 5200 så vil du ikke få stort mere er jeg redd. Men jeg synes 3DMark 01 scoren din var litt liten. 01 går mer på hele systemet. Har du skrudd av aa og af i kontroll panelet til skjermkortet ditt?

Men det er nok skjermkortet ditt som er flaskehalsen din, desverre...

I 3dmark01 avhenger det av skjermkortet når skjermkortet utgjør den store flaskehalsen den allerede gjør.

Selv om det går mer på hele systemet med et godt skjermkort, så gjør det ikke det med et dårlig skjermkort.

Det er fortsatt 3d grafikk det er snakk om at programmet skal bruke.

Lenke til kommentar

syntes dette virket litt rart for det skjermkortet er nå fan ikke SÅ dårlig! og når det var klokka til en 3200 så bør det ha vert bedre resultater 5500 i 3dmark 2001 LOL nei det godtar jeg ikke. hadde et dårligere kort og fikk 8000 poeng!!!

Lenke til kommentar
syntes dette virket litt rart for det skjermkortet er nå fan ikke SÅ dårlig! og når det var klokka til en 3200 så bør det ha vert bedre resultater 5500 i 3dmark 2001 LOL nei det godtar jeg ikke. hadde et dårligere kort og fikk 8000 poeng!!!

Hvordan kort da?

Lenke til kommentar

Vel, jo. Det skjermkortet er så dårlig.

Lenke til kommentar
ps. har ikke den prossesoren en fbs på 333? også har du "klokket" den til 200?

XP2500+ har en FSB på 166 (effektivt 333) og hvis du setter den til 200 (altså: effektivt 400) har han overklokket prosessoren til en xp3200. Såfremt han ikke har forandret MP også, vel og merke.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...