Gå til innhold

Digital mixepullt

Anbefalte innlegg

Sett at man har en "vanlig" mixepullt med vinyl og cd + mixer. Hvordan ville man da koblet opp dersom man ville spille fra en pc og fremdeles ha mulighet til å kunne spille vinyl og cd-plater? Tenker da at man bruker pc'en som et sted man henter frem sanger fra og sender videre til mixepullten. Hvordan blir det med cd-platene? Kan man koble en ektsern cd-spiller til pc'en? Trenger to linje-ut til dete tror jeg dersom man skal ha nok kanaler.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sett at man har en "vanlig" mixepullt med vinyl og cd + mixer. Hvordan ville man da koblet opp dersom man ville spille fra en pc og fremdeles ha mulighet til å kunne spille vinyl og cd-plater? Tenker da at man bruker pc'en som et sted man henter frem sanger fra og sender videre til mixepullten. Hvordan blir det med cd-platene? Kan man koble en ektsern cd-spiller til pc'en? Trenger to linje-ut til dete tror jeg dersom man skal ha nok kanaler.

Forstår ikke helt hva du er ute etter. Skal du:

1) Bruke PCen som mixepult?

2) Kjøpe en digital mixepult, som f.eks. Yamaha 01v

3) Kjøpe en analog mixepult med minimum 3 linjeinnganger. En for PC, en for CDspiller og en for LPspiller

Eller noe helt annet...

Lenke til kommentar

I likhet med moskus har jeg store problemer med å se hvor du vil. Det hadde vært fint om du kunne omformulere spørsmålet ditt litt. Selv har jeg følgende kobling:

Mitt oppsett/kobling

Her har jeg to anlegg: et minianlegg og et ordentlig. Det inngår en mikser, to platespillere, to cdspillere, et headsett og en datamaskin. Her har jeg muligheten til å rute all lyden hvor jeg vil, stort sett. Var det noe slikt du tenkte på ?

bfisk

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...