Gå til innhold

AMD boxed v.s billig Cooler Master

Zink

Anbefalte innlegg

Har sett det nevnt før i forum her, men ikke testa på samme maskin før nå.

Tok av boxedvifta, fjerna mengder av goop fra core og la på tynt (gammel arcticIII) - satte på ei Cooler Master CP5-8JD1F-0L som koster 130,- nappa ut chassievifta, lukka kabinettet og starta opp.

Tempen er nå 7-8 grader lavere selv uten kabinettvifta. 44 grader etter 10 min. i Bios på Barton 2600+, NF7S-v2 - ( Aida32 viser 2-3 grader høyere )

Cooler Mastervifta er stille, 2500 rpm, mens boxedvifta bråker betydelig mer.

AMD gjorde stort nummer for ei tid siden, av at garantien var i fare hvis man brukte noe annet enn godkjent goop ( kun et par-tre produkter ? ) - det skulle helst være boxed, gjelder dette fortsatt ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når man kjøper produktet følger det ikke med kjølepasta(hvis jeg husker riktig) og da må vel noe kjølepasta være bedre enn ingen kjølepasta. Dessuten så er ikke kjølepasta et must for at maskinen faktisk skal fungere, det er bare et hjelpemiddel med tanke på temp....så jeg skjønner ingen ting av tankegangen til AMD

Dette inlegget hjalp deg ikke en meter men tar du tankegangen min så skjønner du at du ikke gjør noen feil....(du hadde riktig nok goop på fra før av)

edit: NÅ er jeg skakk i sveiva... :laugh:

Endret av dub
Lenke til kommentar
edit: NÅ er jeg skakk i sveiva... :laugh:

Happy sveiv ;)

Kjøper du en boxed cpu er det allerede påført godkjent kjølepasta/ kjølepad fra produsent - hvis jeg mekker PC for andre leveres den 'as is' på hardwaresiden ( for ikke å bryte garanti ). Men, det er jo betenkelig at kjipeste (nesten) kjølern på markedet er både stillere og bedre enn det produsenten leverer :ermm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...