leiferik Skrevet 26. februar 2004 Del Skrevet 26. februar 2004 Lydproblemer i Premiere Pro Holder på å lage en liten filmsnutt om bilkjøring på bane. Der står jeg langs banen å filmer biler som passerer i stor fart. Disse bilene gir fra seg mye lyd når de passerer. Problemet mitt er at når scenene er lagt inn i Premiere og jeg hører gjennom de, så har lyden sprukket opp mange steder grunnet mye motorlyd. Er det noen der ute som vet hvilket filter/justering man må bruke får å få en del av de værste skrapelydene/skrallelydene bort? Lenke til kommentar
NickFalk Skrevet 26. februar 2004 Del Skrevet 26. februar 2004 Auda! Overstyring i digitallyd er det praktisk talt umulig å gjøre noe med. Når lydnivået stiger over 0db "sprekker" lyden ille og det finnes strengt tatt ikke noen brukbar lyd i signalet du kan "filtrere" fram. Det må nok dessverre passes på under innspilling. Det eneste forslaget jeg har er at du sjekker gjennom råmaterialet ditt for å se om du har biter hvor du har OK lyd fra bilene uten overstyringen og så bruke disse lydene på steder hvor du har overstyrt lyd... Lenke til kommentar
Mr T Skrevet 26. februar 2004 Del Skrevet 26. februar 2004 Kan man bruke keyframes og justere db-nivået ned i de partier hvor lyden sprekker? Mr T Lenke til kommentar
froggyler Skrevet 27. februar 2004 Del Skrevet 27. februar 2004 Nei, overstyrt lyd lar seg ikke fikse. Sørg for at originalopptaket blir bra, bruk hodetelefoner, lukket type, og lytt mens du filmer. Reduser følsomheten på mikrofonen hvis kameraet gir mulighet for det. Lenke til kommentar
atle87 Skrevet 28. februar 2004 Del Skrevet 28. februar 2004 shit in, shit out... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå