Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

56k Modem

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har også samme problem, men jeg har XP og usb modem, får ca hatighet 46 til 48 Kb. Med min laptop med W98SE og integrert modem 50 til 53Kb.

Leste på forumet til til min modem produsent Creative at det var flere som hadde samme problem. Uten at jeg kunne finne noe løsning fra Creative sin side. Så det er trolig som Sorce skriver.

Lenke til kommentar
Jeg har 56k modem, men har egentlig bare 49 (varierer mellom 49 og 52.) Hvorfor det? Er det noe med trafikken? Man får jo egentlig ikke det man betaler for.

Jo, fordi den hastigheten du er lovet over sambandet er 9600bps alt annet er en bonus.

Man kan ikke snakke om hva man skal få på modem, skaql du ha det over oppringt må du skaffe ISDN.

Lenke til kommentar
Jeg har 56k modem, men har egentlig bare 49 (varierer mellom 49 og 52.) Hvorfor det? Er det noe med trafikken? Man får jo egentlig ikke det man betaler for.

Når du/dere oppgir hastigheter 49K 52K 48K osv... Er dette hastigheten det står i XP når dere kobler dere opp? Altså den lille boblen som spretter opp: "Ekstern pålogging er nå tilkoblet, tilkoblingshastighet 49K"

Det windows "sier" at oppkoblinghastighet er på har ingenting å si (ihvertfall ikke da jeg hadde modem). Skriv heller hva dere får i max nedlastningshastighet fra en server dere vet er "kjapp"...

EDIT: har visst noen gamle screenshots med hastigheter på 56K og 33,6 modemene mine, hadde rekord på 5,7K/sec og 4,3K/sec, og da kunne det gjerne stå at oppkoblingshastigheten var på 28,8...

Endret av schmelck
Lenke til kommentar
Jeg har ny PC med integrert Modem fra PCTEL og XP operativsystem. Nå går internett mye treigere enn den gamle PC'en med mye dårligere ytelse og WIN95. Hva kan årsaken være?

er det folk som sitter med 56 k modem..???? Det går jo raskere med enkelte GPRS telefoner....... og sikkert billigere også.. :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...