finfyr Skrevet 19. mars 2002 Del Skrevet 19. mars 2002 Kjører Win2k og har en del mapper som jeg ikke vil andre skal ha innsyn i. Både mor, far og kompiser sitter på maskinen min. Hvordan kan jeg sette passord på lesing/skriving til mapper og gjerne hele disker? Har win2k noe slikt integrert? Alle svar mottas med takk! Lenke til kommentar
EC Skrevet 20. mars 2002 Del Skrevet 20. mars 2002 Bruk NTFS og sett brukere. Lagre på ditt område (c:documents and settingsbrukernavn) Vóila! Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 20. mars 2002 Del Skrevet 20. mars 2002 Quote: On 2002-03-20 15:30, Dj_Offset skrev:Det finnes også programvare som lar deg kryptere filer. Som i noen tilfeller også lar deg bruke en kryptert fil som en virtuel stasjon.Ellers kan du bruke PGP. Windows 2000 har innebygd kryptering på NTFS, men det kan sikkert hende at 3.partsprogramvare har sterkere kryptering, men det er jo også mer tungvint å bruke. Lenke til kommentar
Fungus Skrevet 20. mars 2002 Del Skrevet 20. mars 2002 Du må først sette opp brukere som skal ha muligheten til å logge på systemet.. default er adminstrator og guest innlagt, og guest er disabled.. La guest forsatt være disablet, og lag nye brukere til de andre folkene om du bruker administrator selv. . De nye brukerne må IKKE ligge i administrator gruppen, for da vil de få tilgang til alt uansett, men må bare være vanlige users. Når du så har laget de nye brukerne, så kan du sette rettigheter på mappene dine som de ikke skal ha tilsyn til.. og da fjerner du everyone all tilgangen og setter på tilgang til deg selv, din egen bruker, og administrator, ( det er i tilfelle du kroter til noe senere,. så slipper du take ownership styret.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå