Delvis Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 Tenkte å ta med meg en pose da jeg var der i fjor, for å teste hvordan de var i forhold til norske. De så skikkelig fine ut Men så tenkte jeg det kanskje ikke var så lurt å legge dem i kofferten. Nå skal jeg tilbake i år. Hvor er det man finner ut hva som er lov å ta med seg? Lenke til kommentar
stigen1 Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 Poter på gammalspråket=Poteter! Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 25. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2004 Poter på gammalspråket=Poteter! Riktig - unnskyld Lenke til kommentar
stigen1 Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 Vet ikke om det går, jeg har vært over dammen veldig mye, og har tatt med meg litt av hvert... Du kan ringe UD, kanskje de vet det, uansett skal man etter rett ikke ta med seg; plantefrø(blomster, grønnsaker osv) Har en mistanke at dette gjelder poter også! Men sjekk med UD! Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 25. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2004 Vet ikke om det går, jeg har vært over dammen veldig mye, og har tatt med meg litt av hvert... Du kan ringe UD, kanskje de vet det, uansett skal man etter rett ikke ta med seg; plantefrø(blomster, grønnsaker osv) Har en mistanke at dette gjelder poter også! Men sjekk med UD! Takk .- hadde mye rart i kofferten sist, brød, pålegg, ost, chips, sjokolader - øl, brennevin, vin.. Lenke til kommentar
notarget Skrevet 26. februar 2004 Del Skrevet 26. februar 2004 Du får ta med deg Brunost til USA og be de smake Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 26. februar 2004 Del Skrevet 26. februar 2004 Det er IKKE lov å ta med poteter til norge ifra USA nei... grunnen er at man aldri vet hva slags krypdyr og parasitter som finnes inne i de og de kan forstyrre den norske saunaen. F.eks tenk på kaninene i australia... var det et sjakk trekk eller?? Forøvrig så er også moskusen i norge innført av en eller annen gluping også på 1800-1900 tallet Lenke til kommentar
-kga- Skrevet 26. februar 2004 Del Skrevet 26. februar 2004 Hvis du drar med deg kunn noen parasitter som kværker mygg, huggorm, brennmanet, og muligens måker. Ja da kan du bare smugle de inn for min del. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 26. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2004 Du får ta med deg Brunost til USA og be de smake Det var brunost der. Den var bare littegrann mer oransje i fargen enn den norske. Men den smakte som en brunost. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 26. februar 2004 Del Skrevet 26. februar 2004 Er det bare meg som får assosiasjoner til "Life of brian" her? All right, bag of otter's noses, then. Lenke til kommentar
Pantera Skrevet 26. februar 2004 Del Skrevet 26. februar 2004 Det er IKKE lov å ta med poteter til norge ifra USA nei... grunnen er at man aldri vet hva slags krypdyr og parasitter som finnes inne i de og de kan forstyrre den norske saunaen. Badstu?? Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 26. februar 2004 Del Skrevet 26. februar 2004 poteter burde dessuten telle som frø.. enda en grun til at det sansynligvis ikke er lov.. Lenke til kommentar
Armalite66 Skrevet 27. februar 2004 Del Skrevet 27. februar 2004 Du får ta med deg Brunost til USA og be de smake Det var brunost der. Den var bare littegrann mer oransje i fargen enn den norske. Men den smakte som en brunost. For noen år tilbake (80-tallet en gang) var det en nordmann som tok med seg brunost til USA og ble stoppet da de trodde det var plastikk sprengstoff. Han satt i varetekt til de hadde undersøkt osten på en lab. Lenke til kommentar
Mato Skrevet 27. februar 2004 Del Skrevet 27. februar 2004 Du får ta med deg Brunost til USA og be de smake Det var brunost der. Den var bare littegrann mer oransje i fargen enn den norske. Men den smakte som en brunost. For noen år tilbake (80-tallet en gang) var det en nordmann som tok med seg brunost til USA og ble stoppet da de trodde det var plastikk sprengstoff. Han satt i varetekt til de hadde undersøkt osten på en lab. jA og der har vi bevis på at den kolektive IQ en i USA er under 100 ... Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 27. februar 2004 Del Skrevet 27. februar 2004 Det er IKKE lov å ta med poteter til norge ifra USA nei... grunnen er at man aldri vet hva slags krypdyr og parasitter som finnes inne i de og de kan forstyrre den norske saunaen. F.eks tenk på kaninene i australia... var det et sjakk trekk eller?? Forøvrig så er også moskusen i norge innført av en eller annen gluping også på 1800-1900 tallet Sauna = badstu på Finsk Fauna er vel mer passende ord her Lenke til kommentar
GolfBag Skrevet 27. februar 2004 Del Skrevet 27. februar 2004 Du får ta med deg Brunost til USA og be de smake Ja, sånne brune dingser som kan forveksles med plastisk sprengstoff er nok populære på flyplassen... Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 27. februar 2004 Del Skrevet 27. februar 2004 *Sende mange pakker til diverse kjendiser i USA med litt brunost og en liten boks med en halv rambrikke oppi* Lenke til kommentar
dostojevski Skrevet 28. februar 2004 Del Skrevet 28. februar 2004 *Echelon is watching this thread.* Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 28. februar 2004 Del Skrevet 28. februar 2004 *Sende mange pakker til diverse kjendiser i USA med litt brunost og en liten boks med en halv rambrikke oppi* :lol::lol: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå