Gå til innhold

Har lest at dette kortet er suverent på overklokking: Solte

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kjøpte vel mitt på Ps data hvis jeg ikke husker feil...mulig det var databutikken.com Men nå burde du passe på å få dette kortet i revisjon 5, altså SL-75drv5 Dette kortet har ATA 133, 333Mhz minnebuss mm i tillegg til det som sitter på SL-75DRV-2.

Jepp! Multicom var det ja!

Hvis du bruker det søkealternativet som det linkes til over og velger DRV 4 istendenfor DRV 2, har i allefall itbutikken det. Men stress heller litt etter drv 5 du..det vil lønne seg. Dette hovedkortet har kommet som DRV2,3,4 og nå 5. Det spesielle med 5 er at den benytter seg av det nye Chipsettet til Via, Via Kt333 kontra Kt266a på de andre. Noen av webbutikkene er raskere enn andre til å komme med nyheter, men jeg kan desværre ikke tipse deg om hvem du bør prøve...antagelig flere..

Glemte vist en liten men likevel meget vesentlig detalj.. Kt266a kortene støtter ikke høyere multiplyer enn 13.. dette betyr at skulle du noen gang ha lyst til å oppgradere høyere enn xp 2100 kan du ikke det med et hovet kort med kt266a, Dette ifølge FAQ hos Soltek.com.tw Så nå er det bare KT333 som gjelder.

AMD XP1700+ @ 1681 /XP2000+

Soltek SL-75 DRV-2 ,302Mhz Fsb

256Mb TwinMos, S4 32Mb

80Gb Wd Caviar

Windoze Xp pro

Sony 16XCdbrenner

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: tilstad på 2002-03-19 22:53 ]</font>

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: tilstad på 2002-03-19 22:58 ]</font>

[ Denne Melding var redigert av: tilstad på 2002-03-19 23:06 ]

Lenke til kommentar

Tusen takk!!!

"SL-75drv-x" ok, du skjønner jeg har ddr-2100, da hjelper det vel ikke så mye med 5 versonen?

Hva med overklokkings murlighetene, er de bra?

Det andre kortet jeg vurderer er Epox-8KHA+

Du har tydelig hvis mye peiling på hva du snakker om, så det hadde vært supert om du svarte en gang til og hjalp meg litt mer!!!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar

Et kort til som jeg vil gjøre deg oppmerksom på er Abit KR7A. Her er c/p fra tomshardware sin test av hovedkort;

"First choice among the boards equipped with a VIA KT266A chipset goes to the Soltek SL-75DRV2 and the Soyo SY-K7V (Dragon Plus!) as well as Abit KR7A."

3 kort _deler_ altså førsteplassen her.

Skulle egentlig ha Soltek jeg og fordi det var på tilbud hos amraam.no men det var jo utsolgt. Kjøpte heller Abit for litt mer kroner. Veldig fornøyd, absolutt ingen problemer hittil og hvis du er en som liker å herje rundt i biosen en del så lar dette kortet deg tweake på _litt_ fler settings enn det konkurrentene gjør... Synes det Hardware Doctor progget som følger med er bra også =)

Men hvis penger er viktig så ville jeg gått for det Epox kortet. Sparer fort 250 spenn hvis du velger det. Ikke er det noe dårligere heller...

Lenke til kommentar

Det som nå er alternativene er enten: SL-75DRV5 eller

Epox 8kha+!!

Jeg har ddr 2100 sånn at du vet det. Er SL-75DRV5 overklokking`s vennelig???

Epox 8kha+ vet jeg er et bra kort, men jeg lurer på om det hadde vært bedere med SL-75DRV5.

Takk for svart!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar

Det er jo litt forskjell på EpoX8kha og Sl-75drv5...og det er Uata133, og ddr 333.

Det er vesentlige forskjeller, de er ikke basert på samme chipssett...men nå kan det jo bli vrient å få tak i et drv- 5 kort. Og når man gjør det , kan det jo også ha dukket opp flere alternative kort. PC2100 ram går fint på kt 333 chipsettet.

Lenke til kommentar

Når det gjelder Abit KR7A-133 så er det litt trøblete faktisk... Har det selv, og samme hva slags minne du bruker sammen med dette kortet, så tror hovedkortet at det er error på minnet - dersom du IKKE overklokker FSB'n til minimum 136MHz riktignok. Merkelig problem, kan leses mer om her: http://bbs.pcstats.com/viahardware/message...&threadid=12063

(Jeg har ikke fått testet alt selv enda, for jeg venter på å få nytt minne - det minnet jeg først fikk fra nettbutikken VAR faktisk defekt. Får nytt på mandag.)

Lenke til kommentar

Jeg har sett at SL-75DRV2 er dritbra til å overklokkke med. Hva med SL-75DRV5? Er det noen som har brukt RedStorm Overclocking på dette kortet? HVor langt fikk du Buss hastigheten?

Hva er 4x APG pro?? Er det mye bedre med et kort som har 4x agp pro. Hva er forskjellen??

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-03-23 16:48, lysbryter skrev:

Når det gjelder Abit KR7A-133 så er det litt trøblete faktisk... Har det selv, og samme hva slags minne du bruker sammen med dette kortet, så tror hovedkortet at det er error på minnet - dersom du IKKE overklokker FSB'n til minimum 136MHz riktignok. Merkelig problem, kan leses mer om her:

(Jeg har ikke fått testet alt selv enda, for jeg venter på å få nytt minne - det minnet jeg først fikk fra nettbutikken VAR faktisk defekt. Får nytt på mandag.)

Litt feil det der da, det er nå helst ved bruk av benchmark programmet "memtest86", og for å være helt nøyaktig et par tester innen dette igjen som skaperlager problemer.

Å sette sin lit til et spesielt program når det kommer til testing er ikke særlig bra. Bruk flere så slipper en det at det kan være bugger i programmene. Noe som meget vel kan være mulig i dette tilfellet.

Vil personlig god god for dette kortet, etter alt det som mitt kort har vært igjennom (og det er ikke lite) så begynner jeg ærlig talt å lure om jeg må bak låven å skyte det for at det skal dø.

Med det rette minnet så er det et ypperlig kort for overklokking.

monstre04.gif

[ Denne Melding var redigert av: jason på 2002-03-23 21:28 ]

Lenke til kommentar

Av alle hovedkortene i testen til Toms hardware var det Soltek 75drv-2 som overlegent kunne overklokkes mest stabilt. Det var grunnen til at jeg valgte dette kortet , og det kan man også se på hvor høyt folk harklokket med Epox8kha. Soltek har en Bios funksjon som heter "Red-storm-overclokking" som gjør overklokkinga di unna med et trykk på enter tasten. Den forsøker seg frem på høyere og høyere hastigheter til den tilslutt låser seg og velger etter det den høyeste hastigheten den kjørte stabilt på neste gang man booter. Veldig enkelt. Det er da Fsb'en den overklokker, men man kommer faktisk ganske langt med fsb klokking på dette kortet. Selv kom jeg høyere med det enn ved å forandre multiplyer(opplåst cpu). Setter man inn pc 2700 ram kan man muligens komme noe høyere. På FAQ hos soltek,com.tw sier de at de skal komme med en bios oppgradering som skal kunne støtte divider på pci bussen. Dete skulle bety at man dermed ikke blir stoppet av et Lan kort el. som ikke vil høyere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...