odin1 Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 Trenger noe som gjør en skikkelig jobb når det gjelder sletting/formatering av hdd. Formatering er som kjent ikke sikkert nok. Data kan jo gjenopprettes etter en formatering via Windows uten problemer. Så jeg trenger noe som gjør jobben skikkelig!!! Noe som fortrinnsvis er gratis!!! Noen som kan anbefale noe??? Lenke til kommentar
Gef Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 -Feilpostet Dette har ingenting med Annet om hardware å gjøre. Du spør om et program, dermed skulle denne tråden hvert under Programvare forumet. Flyttes dit! Pass på neste gang at du ser deg grundig om før du poster, slå slipper du å poste feil! Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 (endret) vell... 100% sikker sletting av data er det vel bare firmaer som f.eks. IBAS som kan ta seg av. Ellers kan du jo prøve å lavformatere disken en 10-12 ganger. Software til dette finner du gratis og lovlig. Noen sier at lavformatering av IDE disker ikke er så veldig optimalt, men akurat dette har jeg ikke skills til å uttale meg om ! edit: leif Endret 25. februar 2004 av DJ-JK Lenke til kommentar
notarget Skrevet 26. februar 2004 Del Skrevet 26. februar 2004 Ibas gjør det meste ja. Men det koster! Koster også hvis du skal bruke et skikkelig program også Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 26. februar 2004 Del Skrevet 26. februar 2004 Info om flere slike programmer: http://www.blonnet.com/ew/2002/10/30/stori...03000230400.htm Lenke til kommentar
Octavian Skrevet 26. februar 2004 Del Skrevet 26. februar 2004 (endret) norman.no har vel et programm til ette formålet, og et omvente (recovery) norman data erasure trur jeg det heter... men som sagt koster det... EDIT: du kan jo laste en trail. erasure programmer, overskirver disken med små filer, du kan jo evntuelt formatere, og fylle hele disken med bilder av en vegg eller noe... Endret 26. februar 2004 av ZeeTa Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 26. februar 2004 Del Skrevet 26. februar 2004 Ta en google søk etter killdisk . Kjøres fra bootdiskett , total radering av partisjoner og sector data . Dette programmet følger US defence krav til sletting av data . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå