camarat Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 (endret) Jeg har problemer med deling av en Telenor ADSL-linje. Har satt på fast IP på begge maskinene, og IP'en til den som kobler på som gateway til den andre. Jeg finner den delte internett-tilkoblingen på den andre maskina, men får ikke tilgang til nettet. Bruker switch, ukryssede kabler og winxp på begge maskinene. Noen som kan hjelpe?? Redigert: Nå er det en fjott som prøvde seg ut litt, og plutselig forsvant forbindelsen også. Er det noen som kan hjelpe allikevel? Endret 25. februar 2004 av camarat Lenke til kommentar
melbamix Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 (endret) Hehe, du har satt ip adresse og gateway ved å gå inn på tcp\ip innstillinger? Prøvde det samme på winxp engang husker jeg. Funka ikke i det hele tatt, selv om jeg vet det var rett. KJør heller de veiviserne som er med xp. Denne maskinen er koblet til internett og andre kobler til gjennom denne på den som står med 2 nettverkskort. Den andre kjører blir denne maskinen kobler til internett gjennom en annen maskin og bla bla. Det lønner seg med XP. Det er kanskje litt for brukervennlig så fordi hadde begge maskinene vært 2k pro maskiner hadde det sikkert fungert slik som du har gjort det. Men kjører du veiviserne funker det nok temmelig sikkert. Ellers kan jeg på det varmeste anbefale www.smoothwall.org hvis du har en gammel maskin som du kan putte 2 nettverkskort i. Da får du et sentralpunkt ut mot internett som stopper de fleste ormene og endel script kiddies sine latterlige forsøk på å bli en cracker. Du har firewall, loggin, web proxy, dhcp server og en hel rekke andre meget praktiske ting. Uansett hvilken løsning du velger, har du xp og skal dele internett, kjør veiviserne. Det er min erfaring. melba edit: skriveleif Endret 25. februar 2004 av melbamix Lenke til kommentar
OgnOmm Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 (endret) Jeg har vært med på å prøvd å fått dette til å funke. Så veiviseren har vi kjørt utallige ganger, men fikk faktisk kontakt mellom maskinene ved å sette fast IP. Jeg har selv delt telenor linje på et helt nettverksparty uten trøbbel, så det er fullt mulig, skjønner bare ikke hvorfor det ikke funker nå! EDIT: OffTopic:Det var ikke jeg som tukla så forbindelsen mellom maskinene ble borte igjen, det var min idiotiske bror! Endret 25. februar 2004 av OgnOmm Lenke til kommentar
SoniX Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 Telenor?? huff og huff... Tror du kan se om du finner en annen protokoll for nettet, nemlig RASPPPOE.husker ikke resten av navnet på den, men det spiller ingen rolle, du finner den uansett... Denne vil du få i zip format, unzip den i en egen mappe. Nå avinstallerer du telenor pakka di.... Så høyreklikker du på my network places og velger properties, finner local area connection ikonet og gjør det samme der.. Da får du opp et nytt hvindu. hvor du trykker "install" velger deretter "protocol" og så "add" og til slutt "have disk"... browser deg frem til "winpppoe" som ligger i mappa du unzippa RASPPPOE.zip fila og trykker "ok" Etter dette så går du inn i samme mappe og sarter opp den eneste .exe fila som er der, da vil det poppe opp et nytt hvindu igjen, og da trykker du på knappen "query aviliable connection" eller hva det står, da skal det komme opp "ti243353028" ikke akkurat det tallet men det starter på "ti" i allefall..., men du skjønner hva jeg mener når du har gjort det . Trykk på den glosa som dukka opp og trykk på "create a dialup connection" er verdt et forsøk,,,telenor er litt svette når det kommer til deling av nett...det er ikke i protokollene deres, var i allefall ikke det når jeg hadde adsl fra dem, og da tror jeg det ikke hjelper å dele med win xp....? brukte 2000 jeg da. Lenke til kommentar
camarat Skrevet 25. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2004 Jeg har søkt gjennom datamaskinen, men den eneste RASPPPOE-filen jeg finner er ingen zip fil, men en sys-fil Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå