Lasse Ma Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 Har en xp 2800+ som står på et Asus a7n8x-e deluxe Kjøler er en volcano 11 som går på 2200 rpm. Hadde denne prosessoren gående et par uker på et Asus a7v333-raid og der var temp på det laveste kanskje 48 grader uklokket. På det nye kortet er temp gått ned til 38-39 grader på idle og 54 grader på load. Den er nå klokket til 2,3 ghz. 12,5 x 184, og 1,65 corevolt. Syns dette er utrolig lave temperaturer...? Min forrige cpu var en xp2000+ palomino, og den var aldri under 50 grader...? Kan jeg stole på avlesningen i bios, at temp bare er 39 grader? Har hørt at Asuskort ikke er så bra i å vise rett temp... Lenke til kommentar
AMDguru1 Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 Forskjellen på Palomino og barton er STOR!!, så jeg tror du får rett måling. Kanskje et par grader fra eller til. Lenke til kommentar
Debauchery Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 Jeg har samme CPU og HK, og min CPU ligger på 38 grader idle og 44-45 på full load. Før jeg overklokket den, da. Nå (@3200+ med Vcore 1,7) ligger tempen på 41 grader idle og 47 grader på full load. Lenke til kommentar
Machine2003 Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 eg har volcano 12... md eingang eg starte pcen skrur eg ann på bånn gass, og dn stiger ikke mer enn til ca 20 grader load Lenke til kommentar
Endre Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 eg har volcano 12... md eingang eg starte pcen skrur eg ann på bånn gass, og dn stiger ikke mer enn til ca 20 grader load CPU-en din gir fra seg ca. 60w varme hvis jeg ikke tar helt feil, da må altså romtempereturen din være ca. 5 grader (ifg. Thermaltake). Du bor i en igloo? Lenke til kommentar
joebush Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 eg har volcano 12... md eingang eg starte pcen skrur eg ann på bånn gass, og dn stiger ikke mer enn til ca 20 grader load CPU-en din gir fra seg ca. 60w varme hvis jeg ikke tar helt feil, da må altså romtempereturen din være ca. 5 grader (ifg. Thermaltake). Du bor i en igloo? Bor på gata? Det er jo vinter. Lenke til kommentar
AMDguru1 Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 eg har volcano 12... md eingang eg starte pcen skrur eg ann på bånn gass, og dn stiger ikke mer enn til ca 20 grader load CPU-en din gir fra seg ca. 60w varme hvis jeg ikke tar helt feil, da må altså romtempereturen din være ca. 5 grader (ifg. Thermaltake). Du bor i en igloo? Bor på gata? Det er jo vinter. Ja, og på vinteren har man 5 grader i huset? Lenke til kommentar
joebush Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 eg har volcano 12... md eingang eg starte pcen skrur eg ann på bånn gass, og dn stiger ikke mer enn til ca 20 grader load CPU-en din gir fra seg ca. 60w varme hvis jeg ikke tar helt feil, da må altså romtempereturen din være ca. 5 grader (ifg. Thermaltake). Du bor i en igloo? Bor på gata? Det er jo vinter. Ja, og på vinteren har man 5 grader i huset? Om man er heldig, så. Lenke til kommentar
AMDguru1 Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 eg har volcano 12... md eingang eg starte pcen skrur eg ann på bånn gass, og dn stiger ikke mer enn til ca 20 grader load CPU-en din gir fra seg ca. 60w varme hvis jeg ikke tar helt feil, da må altså romtempereturen din være ca. 5 grader (ifg. Thermaltake). Du bor i en igloo? Bor på gata? Det er jo vinter. Ja, og på vinteren har man 5 grader i huset? Om man er heldig, så. Lenke til kommentar
Murty Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 Sensorene som brukes av biosen. kan som alle andre sensorer ha blitt feilplassert eller blitt forflyttet eller lignende.. slik at de ikke er i den posisjonen den trenger å være for å lese av riktig temperatur. Vanligvis er de sånn nogenlunde riktige.. Men man kan ikke alltid stole på dem Lenke til kommentar
Jesperkatt Skrevet 26. februar 2004 Del Skrevet 26. februar 2004 (endret) Min temp just nå er 31 på CPU og 26 på HK Min 2800 er riktignok ikke klokket. Men jeg øker hastigheten på en vifte når jeg kommer opp i 40 grader. *Hm. Hvorfor vises ikke signaturen min? *Sånnja, takk pus! Endret 26. februar 2004 av Jesperkatt Lenke til kommentar
Lasse Ma Skrevet 26. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2004 eg har volcano 12... md eingang eg starte pcen skrur eg ann på bånn gass, og dn stiger ikke mer enn til ca 20 grader load Og hva er vitsen med det? Lenke til kommentar
Endre Skrevet 26. februar 2004 Del Skrevet 26. februar 2004 *Hm. Hvorfor vises ikke signaturen min?*Sånnja, takk pus! Specs i signatur er ikke tillatt, og det er et script som hindrer det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå