SuperChris Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 Hovedkort: MSI KT3 Ultra 2 Prosessor: AMD Athlon XP 1800+@1,53MHz Minne: 2100/266 Skjermkort: Asus GeForce 4 Ti488SE I Biosen er Multiplyer satt til Auto, og det må jo være 11,5x siden FSB er 133. Satte multip. ned til 10x for å se om den var låst eller ikke. Da ville ikke maskinen boote. Reset. Satte den til 12x og samme resultat. Reset. Satte så FSB til 140, men det stod fremdeles bare 1800+ under booting. Kan min maskin overklokkes i det heletatt? Ser at CPU temp ved idle er 56 grader så kanskje jeg bare skulle la være til jeg får bedre kjøling? Hva med Spread Spectrum. Den står på +/- 0.25. Står i manualen at systemet blir mer stabilt med denne disabled, så sant jeg ikke har mye spikes som skaper electro magnetic interference. Har dette noe med overklokkingsproblemer å gjøre? Mange spørsmål. Takker for svar. Lenke til kommentar
Thomas :-) Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 Hvis du har "PC-kjøpe ferdig" kan vær lås i klokke. eller du prøve gi Volt mer? Lenke til kommentar
lperik Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 Har du sjekket i cpu-z hva det står når du setter fsb til 140? Lenke til kommentar
X-Fiesta Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 Hovedkort: MSI KT3 Ultra 2Prosessor: AMD Athlon XP 1800+@1,53MHz Minne: 2100/266 Skjermkort: Asus GeForce 4 Ti488SE I Biosen er Multiplyer satt til Auto, og det må jo være 11,5x siden FSB er 133. Satte multip. ned til 10x for å se om den var låst eller ikke. Da ville ikke maskinen boote. Reset. Satte den til 12x og samme resultat. Reset. Satte så FSB til 140, men det stod fremdeles bare 1800+ under booting. Kan min maskin overklokkes i det heletatt? Ser at CPU temp ved idle er 56 grader så kanskje jeg bare skulle la være til jeg får bedre kjøling? Hva med Spread Spectrum. Den står på +/- 0.25. Står i manualen at systemet blir mer stabilt med denne disabled, så sant jeg ikke har mye spikes som skaper electro magnetic interference. Har dette noe med overklokkingsproblemer å gjøre? Mange spørsmål. Takker for svar. Tyder vel på at det er en Palomino 1800+,som har låst MP, og ditt HK har VIA chipsett,som ikke kan låse AGP/PCI til fast frekvens. Tror ikke det er så lett å overklokke med denne kombinasjonen... Men det er godt mulig andre har noen bedre råd... Lenke til kommentar
SuperChris Skrevet 25. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2004 Har du sjekket i cpu-z hva det står når du setter fsb til 140? Jeg sjekket i 3DMark03 når jeg hadde FSB på 138. Da var det jaggu 1,6 Ghz i stedenfor 1,53. Men setter jeg FSB til 142 starter Windows NESTEN før maskinen drar en reset om og om igjen. Skyldes det varme? CPU temp er 57 grader ved idle @ 1,6 GHz. System temp er 34 grader. Litt varmt i stuen i dag, men.. Lenke til kommentar
Thomas :-) Skrevet 26. februar 2004 Del Skrevet 26. februar 2004 Prøve Vaske kjølig med vann og vente tørre så kan du sett i cpu men passe på cpu Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå