Gå til innhold

Brytere til vifter

colt

Anbefalte innlegg

Hva går ann å bruke ? Vil ha bryter til viftene så det ikke bråker så fælt noen ganger.. suser i telefonen når jeg sitter nerme pc'n :p Har en bryter til Neon lysene, men den er det ikke jeg som har koblet opp, også kan jeg ikke så altfor mye om elektronikk (koblinger, kretser osv) så jeg lurer på om man må ha spesielle brytere som tåler mye strøm eller noe ?

Takker på forhånd!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, slike vifter trekker ikkje stor straum og du treng ikkje noko stor brytar.

Ein som bryt den eine fasen inn på vifta skal få dei til å stoppe.

Vifte__________ \___+

Vifte_______________0V

Sånn blir det, den eine ledningen går rett til vifta, den andre klipper du, går inn på brytaren med, og ut på andre enden av brytaren.

Den kraftigaste vifta eg finner på microplex er Delta 120mm, den trekker 2A, men det er fremdeles ingen problemer med å bryte den.

Endret av zeph
Lenke til kommentar
Nei, slike vifter trekker ikkje stor straum og du treng ikkje noko stor brytar.

Ein som bryt den eine fasen inn på vifta skal få dei til å stoppe.

Vifte__________ \___+

Vifte_______________0V

Sånn blir det, den eine ledningen går rett til vifta, den andre klipper du, går inn på brytaren med, og ut på andre enden av brytaren.

Den kraftigaste vifta eg finner på microplex er Delta 120mm, den trekker 2A, men det er fremdeles ingen problemer med å bryte den.

mne hvor blir det av strømmen som gikk gjennom der du brøyt?!?!?! jeg prøvde meg litt fram på min pc, og etterhvert så begynte det og lukte svidd elektronikk...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...