Blib Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 Har akkurat installert programmet FoxServ og fått det til å funke. I www-mappen ligger også PHPMyAdmin som je har brukt en del gangen før og som jeg tenkte jeg kunne bruke. Men når jeg prøver å gå inn i mappen via browser får jeg opp sånn passord-kreving. Htaccess tipper jeg. Men hva er passordet og hvordan forandrer jeg det? Og i tillegg, hvor finner jeg og forandrer passordet til MySQL-databasen og hva må jeg da forandre i PHPMyAdmin for å få det til å funke? Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 Mener at default login til phpmyadmin er "root" som brukernavn, og tomt passordfelt. Lenke til kommentar
LoS Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 Alt du spør om kan forandres i phpmyadmin, jorgenindahouse forteller også helt riktig hva passordet er. Med mindre det skulle stå spesifisert i en readme fil. Når du kommer inn i phpmyadmin trykker du på bytt passord eller change password. Priveliger kan du sette via priveliges eller priveliger linken i phpmyadmin. PHPmyadmin er flott Lenke til kommentar
Blib Skrevet 25. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2004 Ja, det var det jeg og trodde brukernavn/passord skulle være, men det er det altså ikke. Har også prøvd å endre på hva enn jeg fant der uten hell. har også greid å grave meg frem til en htpasswd-fil som jeg prøvde å legge til nye brukernavn/passord til, uten anelse om det funket. Fikk en feilmelding, men det så ut som det funket. Kan fremdeles ikke logge inn da. Der hvor det i PHPMyAdmin står login/pass står det forresten "MySQL-pass" i beskrivelsen. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 Installerer FoxServ nå. Skal si ifra hvis jeg får til phpmyadmin. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 Oki. Nå har jeg installert FoxServ. (Ganske digg pakke, forresten...) I slutten av installasjonen, spør programmet deg om mysql pass og brukernavn. Når jeg gikk inn på http://localhost/phpmyadmin/, tastet jeg inn passordet jeg spesifiserte i installasjonen, og jeg kom rett inn. Prøv å huske det passordet du tastet, evt. rot i en eller annen .ini-fil... Lenke til kommentar
Blib Skrevet 25. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2004 På slutten av installasjonen fikk jeg to spørsmål: Email og port. Nothing else, definitivt. Kan den ha plukket opp noe fra en tidligere diskusjon kanskje? Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 Jeg fikk også spørsmål om email og port, men helt i slutten poppet det opp en rekke vinduer (mysql-administrasjonsdingsen, mysql-passord-dingsen, og en rekke command-prompter for start av apache & Co som services). Prøv å installer foxServ på nytt, du. Lenke til kommentar
Blib Skrevet 26. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2004 Har testet reinstall og det fungerte ikke dessverre. Men det virker jo som om det er en htaccess-beskyttelse, kan jeg ikke fikse på noe der da på en eller annen måte? Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 26. februar 2004 Del Skrevet 26. februar 2004 .htaccess er det som brukes, ja, men det virker som om passordet lagres i en .ini-fil. Skal se om jeg kan finne den... Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 26. februar 2004 Del Skrevet 26. februar 2004 Går ut ifra at du installerte FoxServ v. 3.0. Start opp WinMySQLAdmin, som lar deg justere innstillinger i MySQL-oppsettet. Bla deg til fanearket "my.ini Setup", og scroll ned til du finner noe som ligner på dette: [WinMySQLadmin] Server=d:/FoxServ/mysql/bin/mysqld-nt.exe user=******* password=****** QueryInterval=10 Passord og brukernavn står i klartekst. Lenke til kommentar
Blib Skrevet 26. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2004 innholdet i my.ini-fila: [WinMySQLAdmin]Server=C:/FoxServ/mysql/bin/mysqld-nt.exe Prøve å legge til det passord-greiene du hadde der i din, men jeg kunne ikke bruke det til å logge inn da. Kan jeg ikke bare slette hele htaccess på en eller annen måte da? Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 26. februar 2004 Del Skrevet 26. februar 2004 Dette var meget merkelig. Du er sikker på at du har versjon 3.0? Lenke til kommentar
Blib Skrevet 26. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2004 Står det her i dokumentasjonen ja. En kamerat av meg har akkurat samme problemet forresten :/ Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 26. februar 2004 Del Skrevet 26. februar 2004 Her er en post på foxServ-forumet om et lignende problem. Kansje det er et greit sted å se? Lenke til kommentar
Blib Skrevet 26. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2004 Her er en post på foxServ-forumet om et lignende problem. Kansje det er et greit sted å se? "C:\FoxServ\mysql\bin>mysql -u root mysql ERROR 2003: Can't connect to MySQL server on 'localhost' (10061)" Har ikke MySQL startet opp? Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 26. februar 2004 Del Skrevet 26. februar 2004 er vel bare å sjekke hvilke prosesser som kjører på maskinen... Lenke til kommentar
Blib Skrevet 26. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2004 er vel bare å sjekke hvilke prosesser som kjører på maskinen... Hmm, fant noe som het MySQL i listen over Services, men når jeg prøver å starte den får jeg feilmeldingen: Could not start the MySQL service on Local Computer. Error 1067: The process terminated unexpectedly Får Google litt hvis ingen av dere vet svaret? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 26. februar 2004 Del Skrevet 26. februar 2004 Har også samme problemet, og aldri klart å løse det. Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 26. februar 2004 Del Skrevet 26. februar 2004 jeg tenkte mer på ctlr+alt+del og finne den i lista over prosesser... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå