Chimera- Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 (endret) Jeg har følgende problem: Hvis min pc (ny) er avlått vises ikke min IDE-HDD (1år gammel) ved oppstart, bios, eller i windows. Mens min S-ata disk fungerer som den skal. Men det rare er at hvis jeg går inn i Partition magic i DOS (med diskett) vises heller ikke disken, men hvis jeg deretter restarter ETTER å ha vært i PM fungerer begge diskene perfekt, også etter omstart, men ikke hvis maskinen slås av, da må hele prosessen med PM gjøres om igjen. Det høres rart ut, vet det. Jeg har følgende system: - amd athlon 64 - abit max 3 hk - corsair xms-pro - WD120GB IDE - Seagate B 120GB S-ata Fint om noen kunne hjelpe, skal følge med og svare hvis noen har noe å spørre om. Takk Endret 25. februar 2004 av Chimera- Lenke til kommentar
WishYou Skrevet 26. februar 2004 Del Skrevet 26. februar 2004 Har hatt ett lignende problem med mine S-ATA disker. Har du satt AGP/PCI til fixed? Forsøkt å øke IDE init delay til 2 eller 5 sekunder? (AGP/PCI fixed løste mitt problem) Wish Lenke til kommentar
Chimera- Skrevet 27. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2004 Usikker. Skal sjekke det opp så snart jeg kommer meg hjem. Takk for svar. Chim Lenke til kommentar
OV-103 Skrevet 27. februar 2004 Del Skrevet 27. februar 2004 Eller prøve å fjerne jumper fra disken. Usikkert hvorfor, men det har virket flere ganger nå jeg har støtt på lignende problemer (bare med WD disker). Lenke til kommentar
Chimera- Skrevet 27. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2004 Ide-disken min står som master nå.. Er dette feil? mitt OS ligger på S-ata disken. skal prøve å fjerne jumpern. Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 27. februar 2004 Del Skrevet 27. februar 2004 (endret) Ide-disken min står som master nå.. Sannsynligvis ok ! Sjekk også at bios har autodetect av diskene (hvis det er ett slikt valg). Ellers så er det enkelt brikkesett som krever RAID drivere selv om du ikke skal kjøre RAID. Hovdekortet ditt har VIA 8237 Southbridge så det skulle normalt ikke være nødvendig, men kanskje som en siste utvei. Edit: formulering, leif. Endret 27. februar 2004 av el-asso Lenke til kommentar
Chimera- Skrevet 27. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2004 OK, Dette skal sjekkes. Takk for hjelpen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå