Gå til innhold

Admin brukeren på pcen min er borte..

above

Anbefalte innlegg

Hallo

Jeg sitter her hos en kamerat som har problmer med pcen sin. Alle brukerkontoene på pcen er vekke, admin også utenom hans egen. Det går ikke an å innstalere programmer eller ta systemgjennoppretting. Jeg prøvde å sette i Os xp cden, men det sto at jeg ikke hadde tillgang til å innstalere osv. Jeg aner bare ikke hva jeg skal gjøre.. Må han eventuelt kjøpe ny harddisk? Det går absolutt ikke an å gjøre noe som helst.

Håper på raske og gode svar.

Takker for hjelpen på forhånd!

PS: Jeg posta dette her i Offtopic, men der fr jeg ikke svar ser det utsom, det HASTER!! Håper

Mvh

Ostebu

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da må du antagelig vis installere xp på nytt. Hvis du starter maskinen på nytt med xp-cd'en i, kan du boote på den å installere xp uten at du må ha noen tillatelse (Ps: Hvis du ikke får boota, må du gjøre om instillingene på biosen). Det kan være lurt å ta backup av ting og tang først.

Lenke til kommentar
Da må du antagelig vis installere xp på nytt. Hvis du starter maskinen på nytt med xp-cd'en i, kan du boote på den å installere xp uten at du må ha noen tillatelse (Ps: Hvis du ikke får boota, må du gjøre om instillingene på biosen). Det kan være lurt å ta backup av ting og tang først.

Har gjort dette her i Bios, men det funker ikke. Altså når jeg har forandret på startup greiene i Bios til Frist boot: Dvd...cdrom så går det alikevell ikke :no: INGENTING GÅR, (sorry store bokstaver). Må han kjøpe ny harddisk??

Takker for svar igjen! :)

Lenke til kommentar

Prøv å trykke fort på F8 eller Esc under oppstarten, helt til det kommer opp en liten rute midt på skjermen (du må ikke trykke mer når ruten har kommet opp) hvor du kan velge å boote fra cd-spiller, harddisk, osv. Velg den cd-rom stasjonen som xp-cd'en står i, og trykk Enter.

Lenke til kommentar
Prøv å trykke fort på F8 eller Esc under oppstarten, helt til det kommer opp en liten rute midt på skjermen (du må ikke trykke mer når ruten har kommet opp) hvor du kan velge å boote fra cd-spiller, harddisk, osv. Velg den cd-rom stasjonen som xp-cd'en står i, og trykk Enter.

Har gjort alt det derre, men det går ikke! Hva gjør jeg? :dontgetit:

Endret av OSTEBU
Lenke til kommentar

eller, som siste utvei kan du starte datan i ms-dos å formatere hardisken.. MERK: Absolutt alt blir slettet.. og instaler win xp på nytt.

er du usikker på hva du skriver, er det følgende.. vær sikker at du er på den partisjonen windows er instalert på, feks. C: og skriv: Format C: (eller den rette stasjonen) trykk enter, da trykk Y for å godkjenne.. alt blir da vipa fra hardisken..

Jeg tar ikke på meg noe ansvar ved å fortelle deg dette hvis noe skulle gå galt underveis.... alt gjøres på eget ansvar.. ;)

Lenke til kommentar
eller, som siste utvei kan du starte datan i ms-dos å formatere hardisken.. MERK: Absolutt alt blir slettet.. og instaler win xp på nytt.

er du usikker på hva du skriver, er det følgende.. vær sikker at du er på den partisjonen windows er instalert på, feks. C: og skriv: Format C: (eller den rette stasjonen) trykk enter, da trykk Y for å godkjenne.. alt blir da vipa fra hardisken..

Jeg tar ikke på meg noe ansvar ved å fortelle deg dette hvis noe skulle gå galt underveis.... alt gjøres på eget ansvar.. ;)

Det går ikke det heller. Jeg har prøvd å skrive inn: Format C:, format C: osv.. Men det står at det er en ugyldig komando. Hva gjør jeg? Takker for svar igjen! :yes:

Lenke til kommentar

Bruk denne: PE Builder

Lag en disk, boot , ta back -up, fjern gamle windows, instaler på nytt.

Men hvordan kan alle kontoer bære bli borte? Har dere prøvd å logge

inn på administrator kontoen som ligger sjult i Windows?

Logg-inn:

Brukernavn: Administrator

Passord: det som ble satt under innstalasjon av win.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...