Nikkor Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 (endret) Heisann... Har et lite problem med den nye viften min. Når jeg kjører på laveste hastighet på viften kommer jeg ikke høyere enn det jeg kom med den gammle Coolermaster viften@2800Xp til 120 kr enn det jeg gjør nå:/ Tempen er 50grader++ når jeg kjører på laveste... Setter jeg den på fullt, greier den 2300Mhz fint. Første gangen jeg satt den på, kom det litt for mye kjølepasta ut.. Så jeg tørket den vekk med do papir, og tok litt spytt på det og tørket vekk.. Vet det er feil! Men kan det øke tempen så mye? Her er et ScreenShot: Takker masse for svar Edit: Kjører jeg på høyeste så faller tempen til 42 grader på bildet over her^^^^ Jeg har forresten ingen kabb vifter, men begge dørene er av. Rom temp er cirka 25 tenker jeg, fryser hvertall ikke med shorts her inne Endret 25. februar 2004 av Nikkor Lenke til kommentar
Endre Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 (endret) Nå vet jeg ikke særlig mye om den kjøleren, men siden tempen ikke er ille på full fart (romtemp er tross alt ganske høy) vil jeg tro det ikke er værre enn at den trenger endel luft for å yte bra. Edit: Hvis kjølepastaen ikke er optimalt påført kan det være noen grader å hente, og da er det slett ikke ille. Endret 25. februar 2004 av EnD.R.E. Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 25. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2004 Takk for svar Edit: Ja goopen ja, bare tok en liten "dæsj" på som visst på overklokkings guiden... Men den rensingen jeg gjorde, var den veldig "ille"? Lenke til kommentar
Endre Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 Nja, rensingen var nok ikke så fryktelig ille. Rensing med Isopropanol el.l er selvsagt å foretrekke, men det er lite å hente. Nå nevner du ikke hva slags kjølepasta du har brukt, men AS og endel andre trenger en stund til å "sette seg" før varmeledningsevnen blir optimal. Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 25. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2004 (endret) Brukte den som fulgte med Edit: Vet at Artic Silve 5 er bedere ja. Men har litt lite penger for tiden.. Endret 25. februar 2004 av Nikkor Lenke til kommentar
Endre Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 http://www.thermaltake.com/coolers/volcano/rs/a1745.htm Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 25. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2004 (endret) Takk for den Men kan du fortelle litt nermere hva det diagrammet står for? Endret 25. februar 2004 av Nikkor Lenke til kommentar
Endre Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 Hvor mye høyere enn romtempen CPU-tempen vil være med en viss effekt. Antar det er med vifta på full guffe, siden det ikke står noen annet. Med en CPU som gir fra seg feks. 50w og en romtemperatur på 20 grader skal CPU-tempen være 30 grader. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 Eg har Volcano9 på XP2400@2,2ghz. Ved vanlig romtemp og vifta på full guff kom eg ned i 30 grader, og på moderat nivå frå 40-45. Lenke til kommentar
WishYou Skrevet 26. februar 2004 Del Skrevet 26. februar 2004 Edit: Kjører jeg på høyeste så faller tempen til 42 grader på bildet over her^^^^ Off topic... Det programmet som ligger i bakgrunnen der (med grafer og slikt) ser bra ut, bedre en MBM som jeg bruker nå... HVilket er det? Link? Spænks... Wish Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 26. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2004 (endret) Nvidia system Utility. Edit: Sorry mac, men du må ha Nforce hk Endret 26. februar 2004 av Nikkor Lenke til kommentar
WishYou Skrevet 26. februar 2004 Del Skrevet 26. februar 2004 Fillern... Ja, da er jeg vel stuck med winbond HWD, Speedfan eller MBM da.. Lenke til kommentar
X-Fiesta Skrevet 26. februar 2004 Del Skrevet 26. februar 2004 Fillern... Ja, da er jeg vel stuck med winbond HWD, Speedfan eller MBM da.. Ikke vær så veeeldig lei deg,har prøvd det nå,og syns speedfan er mye bedre! Enn kunne jo bl.a ikke legge det ned i "systray"(eller hva det nå heter)... Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 26. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2004 (endret) Nå har det ordet seg visst Kjøpte dette kabbet i dag : Med 3 kabbinet vifter til, tempen ligger på 50Load stabilt med viften på det laveste og da er det så varmt at jeg nesten svetter i rommet... Tok opp vinduet litt tipper det ble 20grader her, og satte den først på det laveste den sank til 40 grader ved max load. Satte den på fult og den sank til fine 30grader Fått klokket opp litt nå og ligger på 44 grader. Har også satt på de "gummiklumpene" under, tror det var litt dårlig kontakt ja... Men men. Endret 26. februar 2004 av Nikkor Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå