gspr Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 Nå føler jeg meg litt dum... men det har seg slik at line-in'en min er - ja, du leste riktig - forsvunnet! Det verste er at jeg ikke kan huske nøyaktig når det skjedde. Jeg er 100% sikker på at jeg brukte TV-kortet mitt (bt848/bttv) fredag kveld. Lørdag gikk jeg fra kernel 2.6.2 til 2.6.3-mm2 og TROR at jeg brukte TV-kortet (og altså da line-in, siden kortet er forbundet med lydkortet via en ekstern kabel) etter det. Søndag gikk jeg fra alsa-lib 0.9.8 til 1.0.2. Jeg ANER ikke hvorfor, da jeg ikke hadde noen god grunn til å gjøre det. Uansett, i dag merket jeg at jeg ikke fikk lyd fra TV-kortet. Jeg sjekket kortets lydutgang vha. hodetelefoner, og den fungerte helt fint. Jeg sjekket at line-in ikke var mutet, og at jeg ikke hadde rotet til noen rare innstillinger i TVtime. Jeg rullet også tilbake til kernel 2.6.2, og jeg nedgraderte alsa-lib (og de andre ALSA-relaterte pakkene) til 0.9.8, og prøvde til og med å rekompilere TVtime. Alt uten hell. Nå sitter jeg her og klør meg i hodet uten den fjerneste anelse av hva som kan ha skjedd. Har noen noen idéer? Jeg mottar dem med takk, uansett hvor sprø de er! Faktisk så høres en skikkelig sprø idé virkelig fristende ut akkurat nå. Jeg savner lyden min. Lenke til kommentar
gspr Skrevet 25. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2004 (endret) HW feil? Nope. Påtok meg faktisk den lidelse det er å boote Windows for å sjekke akkurat det. Edit: Men takk for at du nevnte det. Endret 25. februar 2004 av gspr Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 jaja. Gidder ikke ta en titt på mitt syke lydproblem? Lenke til kommentar
gspr Skrevet 25. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2004 (endret) Oppdatering: Er mixeren min som har forsvunnet. Flere programmer klager nå på at drivere for /dev/mixer ikke er lastet. *Kløsegihodet*. Kyrsjo: Hva er ditt syke lydproblem? Edit: Fant ditt syke lydproblem. Slik et sammentreff... Endret 25. februar 2004 av gspr Lenke til kommentar
Cronius Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 Jeg rullet også tilbake til kernel 2.6.2, og jeg nedgraderte alsa-lib (og de andre ALSA-relaterte pakkene) til 0.9.8, og prøvde til og med å rekompilere TVtime.Alt uten hell. Gjorde du det ordentlig da du rulla tilbake? Installerte du modulene på nytt da? Installerte du alsa-modulene over kernel-modulene? Kompilert alsa-modulene --with-sequenser eller andre options? Capture er på riktig enhet? Har du prøvd capture på alle? Ingenting er muta, alt står på 100%? Sier dmesg noe spesielt? Unloada og loada modulene på nytt etter omstart? Kompilert inn i kjernen eller som moduler? Mye sært som kan være "galt." Det var det jeg hadde å by på.. Edit: (Du skrev oppdatering før jeg var ferdig;)) : Prøvd --with-sequenser når du kompilerte? (Vet ærlig talt ikke om dette er relatert, men du spurte om det, så... ) Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 sequenser er MIDI... Lenke til kommentar
Cronius Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 Okay, husker bare det ble presisert at jeg måtte ha med det da jeg kompilerte alsa for mythtv-boksen min. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå