hvalfangeren Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 vil det få noen konsekvenser og lakkere vifter??? Lenke til kommentar
hvalfangeren Skrevet 25. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2004 ny farge... hæææ??? ja jeg hadde tenkt til og ha en ny farge ja.... Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 ikke egentlig, men om du ikke lar den tørke får du jo lakk i hele pc'en... Lenke til kommentar
hvalfangeren Skrevet 25. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2004 ikke egentlig, men om du ikke lar den tørke får du jo lakk i hele pc'en... det hadde jo vært litt gøy da .... mr. Bean måte og lakke pcn innvendig!! Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 26. februar 2004 Del Skrevet 26. februar 2004 hehe, blir kanksje ikke det beste resultatet da. Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 26. februar 2004 Del Skrevet 26. februar 2004 ny farge... hæææ??? ja jeg hadde tenkt til og ha en ny farge ja.... oversatt: ja, konsekvensen blir at den får en ny farge Lenke til kommentar
Ghauk Skrevet 26. februar 2004 Del Skrevet 26. februar 2004 Hvorfor i all verden trenger/vil du lakkere vifta?? Du skal se på skjermen ikke inn i kabinettet....!! Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 26. februar 2004 Del Skrevet 26. februar 2004 Hvorfor i all verden trenger/vil du lakkere vifta?? Du skal se på skjermen ikke inn i kabinettet....!! Fordi de få gangene han ser der, er det pent der ? En liten mod... Lenke til kommentar
diversity Skrevet 26. februar 2004 Del Skrevet 26. februar 2004 jeg lakket viftene mine i fluoriserende farge.. nei du kan ikke ødlegge dem på noen måte.. bare la dem tørke skikkelig Lenke til kommentar
hengib Skrevet 26. februar 2004 Del Skrevet 26. februar 2004 Det er ikke og anbefale at du lakkerer vifta.Vifte huset kan du lakkere men ikke vifte bladene.Lakken på vifte bladene vil føre til at det blir ubalanse i vifta.Vifte lageret vil fort skjære seg.Lakken på bladene vil også føre til at bladene blir tyngre,noe som fører til større slitasje på motor og lager.Skal du lakkere bladene må du også avbalansere bladene for og få det til og holde.Kjøp heller noen med lys el. lign. Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 26. februar 2004 Del Skrevet 26. februar 2004 Hvorfor i all verden trenger/vil du lakkere vifta?? Du skal se på skjermen ikke inn i kabinettet....!! nei nå får du jammen skjerpe deg.... Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 26. februar 2004 Del Skrevet 26. februar 2004 Det er ikke og anbefale at du lakkerer vifta.Vifte huset kan du lakkere men ikke vifte bladene.Lakken på vifte bladene vil føre til at det blir ubalanse i vifta.Vifte lageret vil fort skjære seg.Lakken på bladene vil også føre til at bladene blir tyngre,noe som fører til større slitasje på motor og lager.Skal du lakkere bladene må du også avbalansere bladene for og få det til og holde.Kjøp heller noen med lys el. lign. psj, tull og fanteri.. Gjør ingenting at du lakkerer viften da lakken ikke har noe vekt i seg slik at den skaper ubalanse Lenke til kommentar
Mushaboom Skrevet 26. februar 2004 Del Skrevet 26. februar 2004 Det er ikke og anbefale at du lakkerer vifta.Vifte huset kan du lakkere men ikke vifte bladene.Lakken på vifte bladene vil føre til at det blir ubalanse i vifta.Vifte lageret vil fort skjære seg.Lakken på bladene vil også føre til at bladene blir tyngre,noe som fører til større slitasje på motor og lager.Skal du lakkere bladene må du også avbalansere bladene for og få det til og holde.Kjøp heller noen med lys el. lign. Da skal man lakke synnsykt ujevnt Lenke til kommentar
diversity Skrevet 26. februar 2004 Del Skrevet 26. februar 2004 Det er ikke og anbefale at du lakkerer vifta.Vifte huset kan du lakkere men ikke vifte bladene.Lakken på vifte bladene vil føre til at det blir ubalanse i vifta.Vifte lageret vil fort skjære seg.Lakken på bladene vil også føre til at bladene blir tyngre,noe som fører til større slitasje på motor og lager.Skal du lakkere bladene må du også avbalansere bladene for og få det til og holde.Kjøp heller noen med lys el. lign. Da skal man lakke synnsykt ujevnt tror ikke det skjer noe skade med det... Lenke til kommentar
hengib Skrevet 27. februar 2004 Del Skrevet 27. februar 2004 Må bare si det igjen.DET ER IKKE OG ANNBEFALE OG LAKKE BLADENE. Har mange års erfaring fra slike ting og jeg vet hva jeg prater om.Levetiden på vifta går betraktelig ned ved ubalanse i bladene.Spraylakk veier faktisk noen gram når det legger seg på viftene,og med den hastigheten en vifte har så vil det bli ekstra belastning på lager/foring.Kjøp heller ferdige fargede som er balansert fra produsent. Lenke til kommentar
diversity Skrevet 27. februar 2004 Del Skrevet 27. februar 2004 Må bare si det igjen.DET ER IKKE OG ANNBEFALE OG LAKKE BLADENE.Har mange års erfaring fra slike ting og jeg vet hva jeg prater om.Levetiden på vifta går betraktelig ned ved ubalanse i bladene.Spraylakk veier faktisk noen gram når det legger seg på viftene,og med den hastigheten en vifte har så vil det bli ekstra belastning på lager/foring.Kjøp heller ferdige fargede som er balansert fra produsent. jaja.. har ikke hatt noe problemer med viftene mine enda.. tror ikke noen av de jeg kjenner heller har hatt problemer.. så jeg tror det skal gå greit jeg... Lenke til kommentar
hvalfangeren Skrevet 27. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2004 Hvorfor i all verden trenger/vil du lakkere vifta?? Du skal se på skjermen ikke inn i kabinettet....!! tror du er på feil side!!! Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 27. februar 2004 Del Skrevet 27. februar 2004 kan man putte konditor farge i vannkjølinga (siden vi snakker om farge) eller blir alt ødelagt da ? Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 27. februar 2004 Del Skrevet 27. februar 2004 psj, tull og fanteri.. Gjør ingenting at du lakkerer viften da lakken ikke har noe vekt i seg slik at den skaper ubalanse Jo, hengib har faktisk rett! Det skal svært lite til før man får uballanse i vifta, malinga veier mer enn du tror! Og konsekvensen blir plagsomme vibrasjoner, i tillegg til ekstra belastning på lagrene. Og jo fortere vifta går, jo mer fremtredende blir disse tingene. Men er man riktig nøye med å legge på lakk, så kan det gå bra. Vær allikevel forberedt på å ballansere vifta! Dette er faktisk ikke så komplisert. Det man kan gjøre, er å starte vifta mens man holder den i hånden. Kjenner du en markert risting, så må den ballanseres. Dette gjøres enklest ved å lime små tape-biter på baksiden av ett av bladene. Men her blir det etter "prøve og feile"-metoden. Prøv først med en passende bit på ett av bladene. Blir vibrasjonene sterkere, så flytt tapebiten til motstående vifteblad. Fortsett slik inntil du får vifta tilnærmet vibrasjonsfri, da er du i mål! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå