Gå til innhold

Stereoanlegg


Anbefalte innlegg

Vill gjerne ha beviser på dette, denne påstanden holder ikke.

Hva slags beviser?

 

Alle cdspillere leser innholdet uten feil, så lenge cden er i orden. Det oppstår imidlertidig jitter. En cdspiller til pc har i utgangspunktet endel mer jitter enn stasjonære, det er hovedsakelig pga den litt labre kvaliteten på strømforsyningen i pcen.

 

Jitter forsvinner når det som avspilles blir buffret. Buffringen i stasjonære cdspillere er svært liten og fikser ikke alt jitteret, men ganske mye. Cdspilleren i pcen overfører data over til minne og det er en enorm buffer, mange av oss har jo plass til hele cden. Alt jitteret blir dermed fikset. Det oppstår imidlertidig jitter igjen når signalet går videre til lydkortet og dacen, men da snakker vi jo ikke lengre om drivverket.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
dette er jo bare tull. Du velger jo selv om du vil at lyden skal gå gjennom IDE eller den tynne kabelen rett til lydkortet. Fullstendig uavhengig av operativsystem.

Velge? Velge hvor? Den tynne kabelen har jeg ikke brukt på år og dag.

Du MÅ bruke den tynne flisa av en kabel på eldre OS/PC'er. Husker det godt selv. På den første maskina jeg hadde så ble lyden borte hvis jeg dro ut den lille kabelen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...