ExuZ Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 jeg skal kjøpe meg 2 sata 160 gb disker. jeg lurer på hvilke som gi best ytelse, men og som er forholds vis stille. Regner med at seegate er de stilleste eller tar jeg feil da? har 2 160 gb Maxtor, men jeg syns de bråker noe enormt, så jeg klarer ikke å sove med de noe forslag? eller skal jeg handle inn seegate Lenke til kommentar
Praetorian Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 Jeg har selv en Seagate 160gb s-ata disk som fungerer utmerket. Uten å ha gjennomført noe direkte testing synes jeg at den bråker noe mer enn Barracuda IV-diskene mine, men ikke i nærheten så mye som alle andre merker jeg har vært borti. Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 så jeg klarer ikke å sove med de Hørt om AV- knapp..........? Lenke til kommentar
DDDD Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 yupp velg seagate! stille og rolig Lenke til kommentar
ExuZ Skrevet 25. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2004 så jeg klarer ikke å sove med de Hørt om AV- knapp..........? men det er så vanskelig,,, 2 knapper, men det verste er det psykolgokiske, liker den best når den er i live Lenke til kommentar
WishYou Skrevet 26. februar 2004 Del Skrevet 26. februar 2004 (endret) Jeg har to Seagate 7200.7 SATA disker (120 gig) i raid 1, men en stille papst vifte foran. Hører hverken vifta eller diskene med lukket kabinett. (De knitrer bittelitt under arbeid...) Seagate er stille og fine ja... ikke så gal ytelse heller tror jeg (Men har ikke testet raidsette mitt skikkelig ennå) Wish Endret 26. februar 2004 av WishYou Lenke til kommentar
Xplode Skrevet 26. februar 2004 Del Skrevet 26. februar 2004 Velg Hitachi 7K250 Den har beste ytelsen (bortsett fra WD raptor) og er ganske stille stille Lenke til kommentar
!KO! Skrevet 26. februar 2004 Del Skrevet 26. februar 2004 jeg har maxtor diamond max 9 160Gb sata å den bråker ikke en dritt, jeg har til og med åpent kabinett og hører den ikke..... den er best Lenke til kommentar
opresterud Skrevet 26. februar 2004 Del Skrevet 26. februar 2004 Har en Maxtor 250GB S-ATA og en Samsung 160GB S-ATA. Synes begge diskene virker bra og er raske. Ingen av dem er spesielt lydløse, Maxtor disken er den av de to som bråker mest. Har veldig tydelig søkelyd. Idle er omtrent samme eller litt lavere enn en WD 120GB. Samsung disken har tydelig lavere søk, og mulignesd også litt lavere idle. Sammenlignet med Seagate Barracuda V, så støyer dem begge mer. Den disken er tilnærmet lydløs... Har ikke selv hørt Barracuda 7200.7, men de aller fleste testene jeg har lest fremhver disse med høyere støynivå enn V. Er veldig nyskjerrig på Hitachi 7K250 serien, men har hørt at de har en markant kalibreringslyd som kommer temmelig hyppig. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 27. februar 2004 Del Skrevet 27. februar 2004 Så flertallet sier at Seagate har de mest stillegående diskene? (tror jeg skal hive ut de gamle ide-diskene min og bytte dem ut med en stor s-ata) Lenke til kommentar
opresterud Skrevet 27. februar 2004 Del Skrevet 27. februar 2004 Tja... De gamle Barracuda IV og V diskene var ekstremt stillegående, og det er nok de som bygger opp ryktet til Seagate som støysvake. De nye Barracuda 7200.7 støyer *mere* enn de gamle, og skiller seg ikke spesielt ut fra andre merker med støysvake disker. Du bør sjekke litt på www.storagereview.com, de har tester av en del disker hvor også støy (bare idle mener jeg) er tatt med i vurderingen. Uansett, mitt inntrykk er at 7200rpm disker generelt har blitt *mye* bedre de siste årene i forhold til da de kom. Men flere plater gir generelt mere støy, så går man for f.eks. 250GB disker (typisk 3 plater) så kan de fort støye mere enn mindre. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 27. februar 2004 Del Skrevet 27. februar 2004 Seagate selger ikke 250GB S-ATA disker uansett, så jeg tror jeg kanskje går for 200GB'en. Lenke til kommentar
_Henning_ Skrevet 28. februar 2004 Del Skrevet 28. februar 2004 Er Wd raptor sata diskene stillegående? Har tenkt på og kjøpe en sånn;) men jeg litt usikker på hvordan den låter.... Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 28. februar 2004 Del Skrevet 28. februar 2004 Jeg har en WD Raptor, og kan bekrefte at den er stille.............:-) Lenke til kommentar
B-Man Skrevet 28. februar 2004 Del Skrevet 28. februar 2004 Har en helt ny WD 250Gb S-ATA disk. og på idle hører jeg ikke den gjennom min Shuttle SN85G4. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 28. februar 2004 Del Skrevet 28. februar 2004 Da er Hitachi 250GB bestilt. Får veldig mye skryt fra folk på forumet her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå