Gå til innhold

S-ata disker

ExuZ

Anbefalte innlegg

jeg skal kjøpe meg 2 sata 160 gb disker. jeg lurer på hvilke som gi best ytelse, men og som er forholds vis stille. Regner med at seegate er de stilleste eller tar jeg feil da? har 2 160 gb Maxtor, men jeg syns de bråker noe enormt, så jeg klarer ikke å sove med de :(

noe forslag? eller skal jeg handle inn seegate

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har to Seagate 7200.7 SATA disker (120 gig) i raid 1, men en stille papst vifte foran. Hører hverken vifta eller diskene med lukket kabinett.

(De knitrer bittelitt under arbeid...)

Seagate er stille og fine ja... ikke så gal ytelse heller tror jeg (Men har ikke testet raidsette mitt skikkelig ennå)

Wish

Endret av WishYou
Lenke til kommentar

Har en Maxtor 250GB S-ATA og en Samsung 160GB S-ATA. Synes begge diskene virker bra og er raske. Ingen av dem er spesielt lydløse, Maxtor disken er den av de to som bråker mest. Har veldig tydelig søkelyd. Idle er omtrent samme eller litt lavere enn en WD 120GB. Samsung disken har tydelig lavere søk, og mulignesd også litt lavere idle.

Sammenlignet med Seagate Barracuda V, så støyer dem begge mer. Den disken er tilnærmet lydløs... Har ikke selv hørt Barracuda 7200.7, men de aller fleste testene jeg har lest fremhver disse med høyere støynivå enn V.

Er veldig nyskjerrig på Hitachi 7K250 serien, men har hørt at de har en markant kalibreringslyd som kommer temmelig hyppig.

Lenke til kommentar

Tja... De gamle Barracuda IV og V diskene var ekstremt stillegående, og det er nok de som bygger opp ryktet til Seagate som støysvake. De nye Barracuda 7200.7 støyer *mere* enn de gamle, og skiller seg ikke spesielt ut fra andre merker med støysvake disker.

Du bør sjekke litt på www.storagereview.com, de har tester av en del disker hvor også støy (bare idle mener jeg) er tatt med i vurderingen.

Uansett, mitt inntrykk er at 7200rpm disker generelt har blitt *mye* bedre de siste årene i forhold til da de kom. Men flere plater gir generelt mere støy, så går man for f.eks. 250GB disker (typisk 3 plater) så kan de fort støye mere enn mindre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...