Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med oppkobling i WindowsXP

Anbefalte innlegg

Har store problemer med ADSL oppkoblingen min. Jeg får koblet til og pinget forskjellige webadresser, men det er også det eneste som går. Jeg vet at det er PC'n som er noe galt med, siden internett fungerer fint når jeg kobler til den bærbare(den jeg skriver på nå) Kan hverken surfe på internett eller lese/hente mail. Synes dette er meget rart. Jeg har store menger filer på harddisken, så jeg vil helst slippe å formattere(har backup av det meste, men blir et ordentlig slit å legge inn alt på nytt igjen). Finnes det noen diagnoseverktøy eller noe som kan hjelpe meg å finne hvor problemet ligger? Bruker WindowsXP Professional.

Kan ikke finne noe galt i innstillingene. Er det noen nettverks-guruer der ute som kan hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det kan nok være noen problemer med nettverkskortet ditt... Prøv å avinstaller og installer det på nytt - det har hjulpet meg ofte ved nettverksproblemer :thumbs:

Bruker det integrerte nettverkskortet på Abit NF7-S v2.0 hovedkortet mitt. Jeg skal prøve og avinstallere nforcedriverne, og installere på nytt igjen.

Edit: Det hjalp ikke. Jeg tror jeg uansett har godt av å formattere harddisken. Siste gang jeg la inn fresh install av WinXP var i begynnelsen av Mai 2003. Altså snart 10mnd siden.

Endret av Spaz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...