-kga- Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 jeg har hørt en historie en gang, jeg husker ikke hele, men det var nå en fyr som skulle til en mann.mannen hadde vakthunder i hagen. fyren gikk opp mot huset. plutselig flyr den ene scheferen på fyren. fyren "kjører" knyttneven sin i gapet på scheferen. mannen måtte avlive scheferen fordi den ble redd for folk, og ikke virket som vakthund lengre.. dette er vel noe man bare bør prøve i de verste tilfeller, men hvem vet, kanskje det virker.. (husk, dette er bruddstykker fra en historei jeg har hørt) Hvis du presset handa alt du orker inn i kjeften pån sån sliter de med å bite ordentelig. Det gjelder noen hunde raser, men jeg vet ikke om det gjelder alle. Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 Huff, Hundeskrekk er ikke noe kjekt nei... Naboen hadde en veldig agressiv hund, eg vil si at eg har god grunn til å være redd den. Den hadde allerede bit 2 av vennene mine, og de viste ikke at de var redde..... naboen sa at han måtte bite fordi den klødde i tennnen... uansett, var egentlig bare den hunden eg har vært skiggelig redd for... og den døde...kattungen vår tok indirekte livet av den! men nå har de fått snill hund (av samme rase).... Broren min fikk sterk hundeskrekk, da en hund spiste isen hans når han var 3 år eller noe... uasnett broren min trodde hunden skulle spise ham og! Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 Man bør egentlig ha respekt for hunder en ikke kjenner. Spørr eieren om du kan klappe den og slikt. Jeg synes det er alt for mange eiere som er alt for slappe med dressur. Skal eiere la dyret gå løst på steder du kan møte folk, bør eier absolutt ha såpass mye kontroll på hunden at den kommer hvis du ber den om det. Samme om hunden er snill som et lam eller ikke. Det finnes folk som er redde for hunder. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 Så du er redd de fordi de er store? Kansje du burde besøke en phsycolog de kan masse om sånn. Graver i fortiden og finner ut hva som gjør deg så redd, og fjerner dette.. Et tips er jo og besøken din verste frykt, nemelig sjæferen sjøl! klappe den og slik, da finner du ut at den kansje ikke er så skummel alikavel? Nei, størrelsen spiller ingen rolle, men de små bjeffehundene gjør som oftest ingenting annet enn å bjeffe. Schæfere og andre hunder (kan ikke navnet på noen hunderaser) er bare jævlig skumle. En kompis av meg hadde en schæfer en gang, og den var mindre hyggelig. Hver gang jeg skulle prøve å klappe den bjeffet den og glefset etter meg. Hunder som jeg kjenner klarer jeg å omgås med. Du skal ikke klappe hunder uten å ha spurt eieren på forhånd. Kanskje hunden har det på samme måte som deg - den er redd for ukjente Lenke til kommentar
Demonfudge Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 Det kommer ann på hvordan eieren behandler hunden. Hvis eieren har behandlet hunden dårlig, eller eieren har hatt en eldre hund, som ikke har vært helt god mot den andre hunden, da kan dette smitte over på hunden som voksen. Har hatt bikkjer i 18 år nå (er 18) og jeg kan tydelig se hvordan hundenes personlighet har vært gjennom årene. Fattern lærte opp de første hundene, mens jeg har tatt meg av tre hunder alene. Den første bikkja (Korthåret Vorsteher)begynte jeg å jobbe med når jeg var 12 år. Resultatet ble en hund som var rolig og snill, men den kunne bli agressiv mot andre hunder. (spesielt hanhunder) Den andre bikkja (Irsksetter) blei snilt som et lam, en av de beste bikkjene jeg har vært borti faktisk. Sinnsykt god i jakt, men på sine gamle dager ble den litt tulling. (Ikke aggresiv eller noe, men den hadde en tendens til å trekke ned mot E6 som ligger like ved der jeg bor, pluss at den ofte stakk av) Den tredje bikkja (Korthåret Vorsteher) lever fortsatt, er i sin beste alder, men jeg må si at jeg tror den nok har en liten hjerneskade. Moren fikk betennelse i livmora, noe som igjen førte til at 9 av 10 valper døde. (Kom faktisk i avisa på grunn av det) Man skal aldri stirre en hund man ikke er sikker på, inn i øynene. Sett deg ned på huk, ikke bøy deg over den, da dette kan virke truende for bikkja. Hunder merker det utrolig godt hvis du er redd. Mitt beste tips er å virke rolig på bikkja.. Pust rolig, ikke tenk på at den skal skade deg. Ta fram hånden din, roooolige bevegelser, så den kan lukte på deg, ikke legg hånden på hodet dens, men hold den foran snuten. Se an hvordan eieren er, virker det som om eieren er rolig, og ikke agressiv mot bikkja, (ikke skriker til den, men klarer å ha en viss dressur på den, da kan du jo prøve deg.. En kamerat av fattern, (ja, han er dau nå da) var sinnsykt aggresiv mot bikkjene sine, dvs han slo bikkjene hvis de ikke hørte, o.l. Fattern var vel noe av det samme slaget (ja, han er dau han og da) De bikkjene de hadde lært opp, var agressive som fy, og kunne fly på andre bikkjer.. Skjedde flere ganger, med det resultat at en eller annen bikkje måtte sy flere sting, skadet bak- og forbein, pluss div andre ting. Det er ikke så sinnsykt lett å skille 4-5 bikkjer som braker sammen Uansett, vær rolig, ikke vis frykt, det er vanskelig, men bare prøv! Lykke til! Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 Schæfer er hvertfall farlige det vet jeg! Aldri stol på en schæfer, de kan være helt ok i flere år, og så hopper de plutselig på noen helt uforusett. Jeg kjenner til mange eksempler på det. Lenke til kommentar
Demonfudge Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 (endret) Schæfer er hvertfall farlige det vet jeg! Aldri stol på en schæfer, de kan være helt ok i flere år, og så hopper de plutselig på noen helt uforusett. Jeg kjenner til mange eksempler på det. Kan skje mange andre hunderaser det da... Irsksettere, Vorsteher, Puddel, Akita Inu.. er ikke bare Schæfer som er sånn.. Endret 25. februar 2004 av Volcov Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 Volkswagen Golf er livsfarlige biler, det er jeg sikker på! Aldri kjør en Golf, den kan virke trygg i flere år, og så plutselig forårsaker den en trafikkulykke. Jeg kjenner mange eksempler på det. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 Schæfer er hvertfall farlige det vet jeg! Aldri stol på en schæfer, de kan være helt ok i flere år, og så hopper de plutselig på noen helt uforusett. Jeg kjenner til mange eksempler på det. Kan skje mange andre hunderaser det da... Irsksettere, Vorsteher, Puddel, Akita Inu.. er ikke bare Schæfer som er sånn.. Puddel Lenke til kommentar
Demonfudge Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 Schæfer er hvertfall farlige det vet jeg! Aldri stol på en schæfer, de kan være helt ok i flere år, og så hopper de plutselig på noen helt uforusett. Jeg kjenner til mange eksempler på det. Kan skje mange andre hunderaser det da... Irsksettere, Vorsteher, Puddel, Akita Inu.. er ikke bare Schæfer som er sånn.. Puddel Nja, ok EN gang da Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 26. februar 2004 Del Skrevet 26. februar 2004 Volkswagen Golf er livsfarlige biler, det er jeg sikker på!Aldri kjør en Golf, den kan virke trygg i flere år, og så plutselig forårsaker den en trafikkulykke. Jeg kjenner mange eksempler på det. og dette har hva med saken å gjøre? Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 26. februar 2004 Del Skrevet 26. februar 2004 Volkswagen Golf er livsfarlige biler, det er jeg sikker på!Aldri kjør en Golf, den kan virke trygg i flere år, og så plutselig forårsaker den en trafikkulykke. Jeg kjenner mange eksempler på det. Kan jo ikke sammenlignes. Og det er feil å si at det er bilens feil, det er i såfall produsenten/menneskene som har laget den. Ulykker kan en aldri gardere seg helt mot. Har selv hatt golf en gang, og kommer ikke til å kjøpe det igjen Men ang. Schæfer. Tror det gjelder alle schæfere jeg kommer på å ha kjent til opp igjennom at det har skjedd. Så det virker som det er noe som ligger veldig mye i akkurat de hundene. Lenke til kommentar
Pantera Skrevet 26. februar 2004 Del Skrevet 26. februar 2004 Du skal ikke klappe hunder uten å ha spurt eieren på forhånd. Kanskje hunden har det på samme måte som deg - den er redd for ukjente Feil. Eieren kan aldri garantere at bikkja ikke vil bite. Du skal la hunden komme til deg og hilse på. Først da kan du klappe den. mvh Pantera Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 26. februar 2004 Del Skrevet 26. februar 2004 Du skal ikke klappe hunder uten å ha spurt eieren på forhånd. Kanskje hunden har det på samme måte som deg - den er redd for ukjente Feil. Eieren kan aldri garantere at bikkja ikke vil bite. Du skal la hunden komme til deg og hilse på. Først da kan du klappe den. mvh Pantera selvfølgelig kan den ikke garantere at den ikke vil bite - men om eieren VET at hunden ikke føler seg trygg rundt fremmede, så kan han i det minste få en sjangs til å si ifra Lenke til kommentar
Dan Hansen Skrevet 26. februar 2004 Del Skrevet 26. februar 2004 Hunder er ikke farlige. Neste gang du ser en hund! Se den inn i øynene og skrik vilt, løp etter den! Da ser du hvem som er reddest, kommer litt ann på hvilken hund da, men de er ******* vætt skremt dyr skal jeg si deg. Så kommer du sannsynligvis til og miste skrekken Genial idè! Dette burde du prøve på en av mine hunder ... eller gjerne begge to samtidig om du vil ... ::Dan Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 26. februar 2004 Del Skrevet 26. februar 2004 og hva tror du vil skje da? at bikkja flyr på, eller stikker av? Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 26. februar 2004 Del Skrevet 26. februar 2004 Kanskje Dan Hansen er politimann og har to schäfere som heter Biff og Boss... Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 26. februar 2004 Del Skrevet 26. februar 2004 Å gå ned i huk og ta fram hånden så hunden kan lukte på deg er bra metode ja. Men ikke stirr hunden i øyene. Hunder som er hissige mot folk er som oftest hunder som ikke er blitt skikkelig sosialisert med folk da den var valp. Eg ser ingen grunn til å være redd hunder. Faktisk så ble eg bitt i leppen en gang av en stor schæfer og en annen gang i øret av en schæfer nåt eg var ca 5år men aldri har eg vært redd hunder. Hunden eg har nå sosialiserers mye med både mennesker og andre hunder. Lydighet og dressur begynte eg med denne uken. Lenke til kommentar
Dan Hansen Skrevet 26. februar 2004 Del Skrevet 26. februar 2004 Hehe, nei hundene mine er nok langt fra politihunder. Den ene er en dvask blandingshannhund på 13 år (engelsk setter og labrador tror vi) og den andre er en amstafftispe på knapt 7 måneder. De ville nok hoppe på deg og tro de skulle leke, for deretter å simpelthen kose deg ihjel.... ::Dan Lenke til kommentar
-kga- Skrevet 26. februar 2004 Del Skrevet 26. februar 2004 Schæfer er hvertfall farlige det vet jeg! Aldri stol på en schæfer, de kan være helt ok i flere år, og så hopper de plutselig på noen helt uforusett. Jeg kjenner til mange eksempler på det. For no tull! Pappa har hat Schæfer konstant helt siden sin ungdom, og ingen av de har ver noe agresive. Ok da, den ene blei jo sjalu på meg når jeg kom til verden, så den måtte avlivas, men det kan skje hvem som helst hunderase. Søsken blir også ofte sjalu sån, men de avliver man da heldigvis ikke. Man skal være snill mot hunden ja, ellers blir de ofte ugreie de også. Men om hunden ikke hører på deg når du snakker til den etter den har vert ulydig, og at den begyner og ville ta sjefs rollen selv. Da er jeg ikke i mot at en kan legge den i bakken og vise hvem som er sjefen, men en skal ikke på føre den smerte. Bare leggen i bakken til en skjønner at han ikke er over deg i rang. Det mener nå jeg da. Ikke er jeg sikker på om det er rektig, men de vi har hat av hunder har oppført seg bra. Men om en er for halhent, noe som er veldig dumt, da blir de jo nesten redd eiern, og det er ikke bra. En hund skal jo være vennen din. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå