Togo Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 Er det noen andre enn meg her som blir skrekkslagne hver gang de møter på en hund? I dag da jeg var ute og gikk meg en tur så møtte jeg på en turgåer som hadde med seg hund. Og så nyskjerrige som hunder flest er, sprang den mot meg (svær hund dette). Og da bare stoppet jeg opp mens hunden gikk rundt meg og bjeffet - var jo livredd. Pokker ta de satans hundene sier jeg! Lenke til kommentar
Vigji^ Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 Hunder er ikke farlige. Neste gang du ser en hund! Se den inn i øynene og skrik vilt, løp etter den! Da ser du hvem som er reddest, kommer litt ann på hvilken hund da, men de er ******* vætt skremt dyr skal jeg si deg. Så kommer du sannsynligvis til og miste skrekken Lenke til kommentar
Togo Skrevet 25. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2004 Skulle gjerne gjort det, men ****** om jeg tør å gjøre det mot en fullvoksen schæfer (? ). Små bjeffe-hunder er jeg ikke redd, de er bare plagsomme. Lenke til kommentar
Vigji^ Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 Så du er redd de fordi de er store? Kansje du burde besøke en phsycolog de kan masse om sånn. Graver i fortiden og finner ut hva som gjør deg så redd, og fjerner dette.. Et tips er jo og besøken din verste frykt, nemelig sjæferen sjøl! klappe den og slik, da finner du ut at den kansje ikke er så skummel alikavel? Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 (endret) Ein god ide er å ikkje la hunden vite at du er redd den. Litt vanskelig å få til kanskje men ganske viktig. Visst hunden veit at du er redd, trur den at du står under han i rangstigen og at han kan sjefe over deg. Då har du det gåande. #Dysleksi# Endret 25. februar 2004 av The Avatar Lenke til kommentar
pebbe Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 (endret) Ble selv bitt av en schäfer for 10 år siden. Får fortsatt noen herlige adrenalinrush når jeg ser frittgående store nysjerrige hunder. Endret 25. februar 2004 av pebbe Lenke til kommentar
-kga- Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 (endret) Vi har skjefer. Han er snill som et lam. Han er så lydig at jeg fint kan gå med han uten bånd, men det er desverre ikke lovlig her jog bor. Tar altid bånne på når jeg møter folk da, i tilfelle de er redde hunder. Ikke det at han hadde gåt bort til dem, men det får da folka til å føle seg tryggere. Han bjefer skjelden, han bjefer aldri på andre hunder med mindre de bjeffer først. Han kan gå ute i hagan fint uten bånd... ikke det at vi gjør det da Han kan stå i hagan og se en hund gå uten for på veien 1m unna. Mange skryter av at han er den snillaste og roligste skjeferen de har sett. Må bare oppdra dem riktig vettu, men en må også passe på at en ikke kuer hunden da, den skal jo ikke værra redd eiern. Kanskje du skulle hilst på skjefern vår, bare vi hadde bodd i nærheten da. Han er som sakt snill Jeg var redd hunder før jeg også, når jeg var mindre. Muligens noe traumatisk fra da jeg var 0-1 år, om det går ann. Vi hadde en hund da, og den blei dødsens sjalu på meg når jeg kom til verden. Var bare plass til en, så han måtte vist vike. Han måtte møte sprøyta. Vi fikk oss hund seinere igjen, når jeg var i ungdomskole aldre, grunnet en ekkel hendelse her utenfor heimen. Etter det har jog ikke vert redd hunder mer. Skaff deg en valp, og se at frykten snart forsvinner. Gjerne en skjefer valp, hvis det er den du frykter mest. Endret 25. februar 2004 av Lord-KGA Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 Du skal ikke se hunder du ikke kjenner i øynene. Hunden oppfatter deg da som en trussel. Forresten så er det båndtvang i Norge, så du burde henvendt deg til eieren av hunden og fortalt hvordan du opplevde hele situasjonen. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 Hunder er ikke farlige. Neste gang du ser en hund! Se den inn i øynene og skrik vilt, løp etter den! Da ser du hvem som er reddest, kommer litt ann på hvilken hund da, men de er ******* vætt skremt dyr skal jeg si deg. Så kommer du sannsynligvis til og miste skrekken Mange hunder er farlige hvis de føler seg truet, jo. Mange er farlige uansett også Lenke til kommentar
-kga- Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 Farlige hunder burde skytas, men ikke av hvem som helst. Må bli tat opp først. Eller kan jo en vær tulling som hater hunder gå rundt og skyte og skylde på at den var farlig. En ting jeg syntes er rart, det er at sauer har mer rettigheter en hunder. En sauebonde kan skyte en hund på stedet om han føler at hunden er en fare for en av sauene. Enda hunden er langt unna sauene, og det enda hunden er langt fra noen trussel. Hunden vår er nesten redd sauer, og det er en skjefer. Han er nyskjerrig da, men han er lit små nervøs for de Men når det kommer til raketter så prøvern å fange de føre de rekker å ta av. Ville ver mer redd for rakettane jeg da. Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 (endret) Du skal ikke se hunder du ikke kjenner i øynene. Hunden oppfatter deg da som en trussel. Forresten så er det båndtvang i Norge, så du burde henvendt deg til eieren av hunden og fortalt hvordan du opplevde hele situasjonen. Enig med deg der. Fortell eieren hvordan du opplevde situasjonen. Det er mange hundeeiere som ikke "ser" at en pågående hund kan virke skremmende for noen. Jeg skjønner godt at du ble redd/nervøs. Du kjenner tross alt ikke hunden. Jeg roper alltid inn min hund og setter den i bånd hvis jeg møter folk når han går løs. Jeg går for det meste tur i skogen, så det er ikke så mange jeg møter. Endret 25. februar 2004 av Peterman Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 Hunden vår er nesten redd sauer, og det er en skjefer. Han er nyskjerrig da, men han er lit små nervøs for de Men når det kommer til raketter så prøvern å fange de føre de rekker å ta av. Ville ver mer redd for rakettane jeg da. Dette er kanskje litt off topic, men kom til å tenke på en morsom sak. Jeg har en border collie (gjeterhund). Jeg tok han med langt ut på landet til jeg fyr jeg kjenner, som har sauer. Skulle se om hunden hadde noe gjeterskillz. Bikkja var livredd for sauer. Han gikk klin oppi meg hele tiden vi var der. Da vi nærmet oss sauene la han seg ned og nektet å bli med videre. Ble fryktelig skuffa Gjeterhunden min er redd for sauer. Lenke til kommentar
Lars! Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 Les ein bok om hundepsykologi, så lerer du at dei ikkje er farlige! Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 (endret) Les ein bok om hundepsykologi, så lerer du at dei ikkje er farlige! Nahh.. Har ikke det store gjetebehovet. edit: mm.. den posten var kanskje ikke til meg? Endret 25. februar 2004 av Peterman Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 jeg har hørt en historie en gang, jeg husker ikke hele, men det var nå en fyr som skulle til en mann. mannen hadde vakthunder i hagen. fyren gikk opp mot huset. plutselig flyr den ene scheferen på fyren. fyren "kjører" knyttneven sin i gapet på scheferen. mannen måtte avlive scheferen fordi den ble redd for folk, og ikke virket som vakthund lengre.. dette er vel noe man bare bør prøve i de verste tilfeller, men hvem vet, kanskje det virker.. (husk, dette er bruddstykker fra en historei jeg har hørt) Lenke til kommentar
Lars! Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 Les ein bok om hundepsykologi, så lerer du at dei ikkje er farlige! Nahh.. Har ikke det store gjetebehovet. edit: mm.. den posten var kanskje ikke til meg? Nei, han var meint til trådstartar! Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 jeg har hørt en historie en gang, jeg husker ikke hele, men det var nå en fyr som skulle til en mann.mannen hadde vakthunder i hagen. fyren gikk opp mot huset. plutselig flyr den ene scheferen på fyren. fyren "kjører" knyttneven sin i gapet på scheferen. mannen måtte avlive scheferen fordi den ble redd for folk, og ikke virket som vakthund lengre.. dette er vel noe man bare bør prøve i de verste tilfeller, men hvem vet, kanskje det virker.. (husk, dette er bruddstykker fra en historei jeg har hørt) Og poenget var? Lenke til kommentar
Togo Skrevet 25. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2004 Denne hunden jeg møtte var i bånd. Det spiller ingen rolle om hunden går i bånd eller ei. Føler meg ikke trygge rundt hunder. Lenke til kommentar
stigen1 Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 Kanskje hvis du tilbringer litt tid rundt hunder, at det vil hjelpe. hvis ikke du er for redd da, men å "møte" sin frykt kan hjelpe i mange tilfeller! Lenke til kommentar
Togo Skrevet 25. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2004 Så du er redd de fordi de er store? Kansje du burde besøke en phsycolog de kan masse om sånn. Graver i fortiden og finner ut hva som gjør deg så redd, og fjerner dette.. Et tips er jo og besøken din verste frykt, nemelig sjæferen sjøl! klappe den og slik, da finner du ut at den kansje ikke er så skummel alikavel? Nei, størrelsen spiller ingen rolle, men de små bjeffehundene gjør som oftest ingenting annet enn å bjeffe. Schæfere og andre hunder (kan ikke navnet på noen hunderaser) er bare jævlig skumle. En kompis av meg hadde en schæfer en gang, og den var mindre hyggelig. Hver gang jeg skulle prøve å klappe den bjeffet den og glefset etter meg. Hunder som jeg kjenner klarer jeg å omgås med. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå