Gå til innhold

modding av Q-tec psu

hvalfangeren

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

VM i tegnsetting?

Ikke vær så bekymret! "!!!!!" Hvis du setter inn en papst 120mm, er det ingen fare for at PSU blir for varm! "!!!!!!!!!!!!!"

Edit: Med mindre vifta stopper, men det gjør vel PSUen først... "............." ;)

Endret av PsychoPat
Lenke til kommentar
har en 450w qtec selv, og der har jeg fjernet orginal viftene og installert en 19dba 80x80 papst vifte. har kjørt med det i over ett år og har hatt ingen problem med temp enda..

det var bra.... for det var de viftene jeg hadde tenkt til og bestille.... da bestille jeg så fort jeg har penger... som dessverre er i april :(:(

Lenke til kommentar

Med 2XPapst + porto er du fort oppe i en slem pris.

På min 450W klipte (jepp, med saks! ) jeg et passe stort hull og skrudde fast en Titan 120mm. Om den skal få plass inni PSU må du brette litt på ribba ved de store kondensatorene. Eller den kan festes på utsiden.

Tettet igjen hullene på "ledningsiden" så ikke varmlufta skulle gå inn i kassa. (Mulig det fungerer med en tynn plexi-plate på innsiden, men jeg brukte metall. )

Vifta går på 5V og flytter nok luft uten å holde leven.

Lenke til kommentar
Med 2XPapst + porto er du fort oppe i en slem pris.

På min 450W klipte (jepp, med saks! ) jeg et passe stort hull og skrudde fast en Titan 120mm. Om den skal få plass inni PSU må du brette litt på ribba ved de store kondensatorene. Eller den kan festes på utsiden.

Tettet igjen hullene på "ledningsiden" så ikke varmlufta skulle gå inn i kassa. (Mulig det fungerer med en tynn plexi-plate på innsiden, men jeg brukte metall. )

Vifta går på 5V og flytter nok luft uten å holde leven.

jeg har akkuratt bestilt en 120x120 vifte titan kommer antagelig imorra.... men den ekke til dte da... den skal utbytte den gamle 120x1220 vifta mi som er NOE dårligere.... men den bråker en del og da legger jeg heller inn litt mere penger og får en stillere psu.... og hvis dere hadde tenkt til og kommentere at jeg har en 120x120 vifte som bråker og ikke da kjøper en samme en bare litt billigere, så har jeg viftekontroll...

Lenke til kommentar
jeg har satt inn en 120mm titan vifte i stedet for de 2 80mm'ene.

fynker veldig fint på lavt turtal.. :)

gl

men jeg har ikke plass til flere vifter på viftekontrollen min.... og hvis jeg skulle kjøpt en 120x120 titan vifte da, da måtte jeg lagt til en en spennings regulator og da er jeg fort oppe i den samme summen som hvis jeg hadde kjøpt bare papst viftene...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...