hvalfangeren Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 jeg har en Q-tec 450w dual-fan gold edition.... og som dere vet så bråker Q-tec psuer!!! har dere noen forslag til hva slags vifter/vifte jeg skal kjøpe??? Lenke til kommentar
Knofle Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 Papst vifter har ihvertfall vist at de har bra (for ikke å si best) luftgjennomstrømning i forhold til desibel Lenke til kommentar
PsychoPat Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 Papst. http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=8412N2GML Lenke til kommentar
hvalfangeren Skrevet 25. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2004 Papst vifter har ihvertfall vist at de har bra (for ikke å si best) luftgjennomstrømning i forhold til desibel men en stille og bra 120x120vifte da??? vill ikke ende opp med en psu som brenner!!! Lenke til kommentar
hvalfangeren Skrevet 25. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2004 Papst. http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=8412N2GML vet har sett på de.... men hvor gode må de være??? har ingen her hatt en velykket utskifting av vifter på en Q-tec 450w??? Lenke til kommentar
PsychoPat Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 (endret) VM i tegnsetting? Ikke vær så bekymret! "!!!!!" Hvis du setter inn en papst 120mm, er det ingen fare for at PSU blir for varm! "!!!!!!!!!!!!!" Edit: Med mindre vifta stopper, men det gjør vel PSUen først... "............." Endret 25. februar 2004 av PsychoPat Lenke til kommentar
Prelude Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 har en 450w qtec selv, og der har jeg fjernet orginal viftene og installert en 19dba 80x80 papst vifte. har kjørt med det i over ett år og har hatt ingen problem med temp enda.. Lenke til kommentar
hvalfangeren Skrevet 25. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2004 har en 450w qtec selv, og der har jeg fjernet orginal viftene og installert en 19dba 80x80 papst vifte. har kjørt med det i over ett år og har hatt ingen problem med temp enda.. det var bra.... for det var de viftene jeg hadde tenkt til og bestille.... da bestille jeg så fort jeg har penger... som dessverre er i april Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 kjørte begge viftene over på en vifte kontroller og vips så var lyden borte. Lenke til kommentar
Axentrix Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 kjørte begge viftene over på en vifte kontroller og vips så var lyden borte. lyden, men hva med varmen? Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 Ingen ustabilitet ennå selv om jeg spiller en del, med alle vifter på min er det nesten ingen lyd og alt er relativt kjølig selv under "kraftig" bruk. Litt varm luft fra psu men men, det var jo et billig psu så ryker det så ryker det... Lenke til kommentar
Bach Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 Med 2XPapst + porto er du fort oppe i en slem pris. På min 450W klipte (jepp, med saks! ) jeg et passe stort hull og skrudde fast en Titan 120mm. Om den skal få plass inni PSU må du brette litt på ribba ved de store kondensatorene. Eller den kan festes på utsiden. Tettet igjen hullene på "ledningsiden" så ikke varmlufta skulle gå inn i kassa. (Mulig det fungerer med en tynn plexi-plate på innsiden, men jeg brukte metall. ) Vifta går på 5V og flytter nok luft uten å holde leven. Lenke til kommentar
hvalfangeren Skrevet 25. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2004 Med 2XPapst + porto er du fort oppe i en slem pris.På min 450W klipte (jepp, med saks! ) jeg et passe stort hull og skrudde fast en Titan 120mm. Om den skal få plass inni PSU må du brette litt på ribba ved de store kondensatorene. Eller den kan festes på utsiden. Tettet igjen hullene på "ledningsiden" så ikke varmlufta skulle gå inn i kassa. (Mulig det fungerer med en tynn plexi-plate på innsiden, men jeg brukte metall. ) Vifta går på 5V og flytter nok luft uten å holde leven. jeg har akkuratt bestilt en 120x120 vifte titan kommer antagelig imorra.... men den ekke til dte da... den skal utbytte den gamle 120x1220 vifta mi som er NOE dårligere.... men den bråker en del og da legger jeg heller inn litt mere penger og får en stillere psu.... og hvis dere hadde tenkt til og kommentere at jeg har en 120x120 vifte som bråker og ikke da kjøper en samme en bare litt billigere, så har jeg viftekontroll... Lenke til kommentar
DabZor Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 jeg har satt inn en 120mm titan vifte i stedet for de 2 80mm'ene. fynker veldig fint på lavt turtal.. gl Lenke til kommentar
hvalfangeren Skrevet 25. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2004 jeg har satt inn en 120mm titan vifte i stedet for de 2 80mm'ene.fynker veldig fint på lavt turtal.. gl men jeg har ikke plass til flere vifter på viftekontrollen min.... og hvis jeg skulle kjøpt en 120x120 titan vifte da, da måtte jeg lagt til en en spennings regulator og da er jeg fort oppe i den samme summen som hvis jeg hadde kjøpt bare papst viftene... Lenke til kommentar
Prelude Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 du kan jo bruke det +12V +5V trikset og få +7V på viften. skulle holde det til å starte viften og flytte nok luft Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå