Laffen888 Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 (endret) Har en pc med en vanlig drive, der man setter inn spill og dvd og alt det der, og så en brenner. Hvis jeg skal spille et spille eller se en dvd, restarter pc'en bare seg. Har prøvd begge drivene, men uten lykke.. Har windows xp professional Har noen noen forslag over hva det kan være? Endret 27. februar 2004 av Laffen888 Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 (endret) Hvis du åpner start - kjør og skriver "shutdown -a" (uten hermetegn), og prøver igjen, skjer det samme da? Det løser jo ikke problemet, men da kan man jo finne ut om det har med softwaren å gjøre... Endret 25. februar 2004 av NMI on XTC Lenke til kommentar
Laffen888 Skrevet 25. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2004 ja det samme skjer da. Noen ganger restarter den seg momentant etter at jeg har satt i cd'er, andre ganger tar det opptil en time før den gjør det. Ganske merkelig må jeg si.. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 har du prøvd å installere nye drivere til drivene? kan være noe der... har du sjekka alle kabler osv? Lenke til kommentar
Laffen888 Skrevet 26. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2004 ja det er nok noe i veien med drivene, kom på en ting som kan være verd å ta med: Jeg hadde hadde et temmelig dårlig brenneprogram, som fulgte med pc'en. En kamerat anbefalte meg å bruke easy cd creator, han hadde nemlig det programmet på en cd som jeg fikk låne. Brenneprogrammet funket uansett ikke, tror kanskje det var for gammel versjon eller no, og det kom opp feilmeldinger der det sto: CD-recording driver is installed that might cause stability problems, including problems shutting down and problems using a CD/DVD drive. This driver will be disabled. This driver might have been installed by Easy CD Creator, Windows Media Player or RealJukebox. You might not be able to record CDs until you obtain compatible drivers. Jeg uinstallerte programmet og fjernet det helt, men likevel kom det ennå opp de samme feilmeldingene, og det gjør de ennå... En kamerat anbelfalte meg til å formatere pc'en, men er det mulig å fikse problemet på en mindre drastisk måte? (sånn som du sa ved å installere nye drivere..) Takk for hjelpen så langt NMI on XTC Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 26. februar 2004 Del Skrevet 26. februar 2004 Det er ikke power supply'en som kneler da . En CDROM som spinner opp ,trekker mere strøm akurat da . Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 26. februar 2004 Del Skrevet 26. februar 2004 (endret) Prøv å finne nye drivere som er kompitable med romene dine, og last de ned. Høyreklikk på Min Datamaskin, velg egenskaper, maskinvare og enhetsbehandling. Avinstaller driverne til DVD-/CD-rom, og installer de nye. Du kan også se i enhetsbehandling, om det er noen gule utropstegn eller spørsmåltegn. Det betyr at en enhet ikke fungerer som den skal. Da kan det hjelpe å oppdatere driveren. Det kan jo være PSU'en... hvor mye strøm leverer den? POST 100! Endret 26. februar 2004 av NMI on XTC Lenke til kommentar
[r]endre Skrevet 26. februar 2004 Del Skrevet 26. februar 2004 Hvis det skal vise seg at ingen av forslagene over ikke virker, ville jeg benyttet meg av garantien hvis du har en. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 26. februar 2004 Del Skrevet 26. februar 2004 Det er jo mest sannsynlig et problem på software-siden. Ved å reklamere varene blir han ikke kvitt diverse gamle drivere som lusker rundt dypt nede i systemet hans... Det skader jo ikke å prøve, men jeg vedder på at de samme drivene blir returnert uten at butikken finner noen feil ved disse... Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 26. februar 2004 Del Skrevet 26. februar 2004 Sjekk i registeret om det ligger noe Easy CD Creator å henger. Start - kjør - regedit, så velger du Rediger og søk etter. Lenke til kommentar
Laffen888 Skrevet 27. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2004 (endret) Ved å gå inn på enhetsbehandlig fant jeg to drivere (inne på dvd,cd-drivene), som var merket med røde "noe er galt" tegn. Har ikke så mye peiling om hvor jeg skal gå for å oppdatere driverene.. De heter jaffal CDR4_2K.sys og CDRALW2K.sys, hvis det i det hele tatt sier dere noe, hehe.. Til det el-asso sa så fant jeg to easy cd creator filer som lå der. Men tror ikke det hjalp å fjerne dem. Endret 27. februar 2004 av Laffen888 Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 27. februar 2004 Del Skrevet 27. februar 2004 Er ikke rart du har crasj . Roxio easy cd fucker opp xp og cdroms hvis du har lagt inn versjonen som bare støtter w2k . (Erfart det selv , ****** å ordne opp) Foreslår at du går inn på roxio.com og ser igjennom support sidene/knowledgewbase der . CDR4_2K.sys og CDRALW2K.sys er fra roxio easy cd . Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 27. februar 2004 Del Skrevet 27. februar 2004 Du kan om mulig gå inn i egenskapene for enheten fra enhetsbehandling, gå til fanen "Driver" og trykke oppdater driver (WinXP) Velg så Installer fra en liste eller en bestemt plassering (avansert) ... Ikke søk. Jeg vil velge hvilken driver som skal installeres. Så ser du om det er noen drivere i lista. Merk driveren, og trykk neste. Om du har hell, vil disse driverne funke bedre. Lenke til kommentar
Laffen888 Skrevet 27. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2004 Jo jeg får vel prøve meg litt fram.. Hvordan ble du egentlig kvitt problemet syar2003? Men hvis jeg skal oppdatere drivere så skjønner jeg ennå ikke helt hvilke drivere jeg skal velge.. bare prøve å ta en tilfeldig å se om det funker? Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 28. februar 2004 Del Skrevet 28. februar 2004 Det ligger som standard i winXP noen drivere "for det meste", og det dukker vel ikke opp en liste på 250 kompitable drivere heller. Hvis driveren er digitalt signert, så velger du den. De driverne som kommer opp er vel kompitable alle sammen... Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 28. februar 2004 Del Skrevet 28. februar 2004 (endret) Jo jeg får vel prøve meg litt fram.. Hvordan ble du egentlig kvitt problemet syar2003? Men hvis jeg skal oppdatere drivere så skjønner jeg ennå ikke helt hvilke drivere jeg skal velge.. bare prøve å ta en tilfeldig å se om det funker? Det er 2-3 år siden , vansklig å huske. Oppskriften ligger hos roxio . Gikk ut på å slette xxx.sys filene (tilsammen 8-10 filer) og en del regedit's . Problemet oppsto når jeg installerte easy cd 5 og aksepterte reboot isdedet for å avbryte å forstette med å legge inn xp-update'n som oppdaterte easy cd til xp kompatibel . Drivere til cdr/dcrw er bare tull . Disse benytter buildt in by xp . Endret 28. februar 2004 av syar2003 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå