Gå til innhold

Hva er den mest effektive hardisk støydemper?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

beste og mest effektive måten å "drepe" støyen fra hddene er å vannkjøle de, så pakke de helt inn.

f.eks i en boks, med støydempings matter inni

det bildet balleman viser er et veldig gammelt bilde, som viste seg å være ganske dårlig. diskene ble ganske varme, og nesten ikke no støydemping.

her er et bilde av en boks jeg brukte hele tiden før. og den rett å slett drepte all høyfrekvent lyd, samt vibrasjoner.

hadde jeg giddet å lage et lokk på enden kunne den sikkert blitt enda stillere.

(hørte nesten ikke disken anyways)

100_1699Small.jpg

Lenke til kommentar
fragletrollet : har du tenkt på en : slik en

jeg tror jeg skal kjøpe meg en sånn... skal visst gjøre hddn stillere....

Da kan du vel likegodt vurdere en SÅNN en.. Demper vibrasjonstøy i kabinettet, samt den har god kjøling...

Nå har jeg ikke testa, men det skal være plass til å lime på støydempingsmatter mellom modulen og festene.. Se bildet:

DSC01147.jpg

DSC01146.jpg

(denne passer alle kabinetter som har 3 ledige 5.25" slotter)

Edit: La til et bilde..

Endret av Caddy
Lenke til kommentar
Her er svaret på alle deres bønner:

SilenX Luxurae HDD Kjøler m. støydemping

HDD kjøler dytta inn i et støydempet boks, og herligheten tar bare et 5 1/4 drev.

Skal ha en sånn selv =) :innocent:

Dessverre er det ikke det :ermm:

Har vært aktivt på utkikk etter en fullstendig løsning for støydemping av harddiskene mine som ikke involverer vannkjøling...

Kom over dette produktet nylig, og tok meg tid til å lese et par tester her og der for å se om det var noe tess. De fleste konkluderer med at det demper støyen godt, men dessverre så blir diskene veldig mye varmere.

Synes diskene mine er varme nok som det er, og liker ikke tanken på å kjøre de enda varmere, selv om det er for å fjerne støyen!

Lenke til kommentar
Her er svaret på alle deres bønner:

SilenX Luxurae HDD Kjøler m. støydemping

HDD kjøler dytta inn i et støydempet boks, og herligheten tar bare et 5 1/4 drev.

Skal ha en sånn selv =) :innocent:

Dessverre er det ikke det :ermm:

Har vært aktivt på utkikk etter en fullstendig løsning for støydemping av harddiskene mine som ikke involverer vannkjøling...

Kom over dette produktet nylig, og tok meg tid til å lese et par tester her og der for å se om det var noe tess. De fleste konkluderer med at det demper støyen godt, men dessverre så blir diskene veldig mye varmere.

Synes diskene mine er varme nok som det er, og liker ikke tanken på å kjøre de enda varmere, selv om det er for å fjerne støyen!

Du har et poeng at det kan bli varmt i boksen. Du må ha god luftsirkulasjon i kabinettet om du skal bruke Silenx HDD støydemperen, men dempe støy gjer dei veldig bra.:) Om det er trangt og varm i kabinettet ditt fra før vil eg dessverre ikkje anbefale denne støydempinga. Da ville eg heller gått for Nexus kjøleribber/vibrasjonsdemping eller strikkoppheng.

Personlig lurer eg litt på grunnen til at det ikkje er laget hull i boksen over kjøleribbene, det hadde hjulpet veldig på for luftsirkulasjonen i dette oppsettet. Evnt. og laget fester for å montere 40mm viftene, disse er ekstremt lydløse så å montere et par slike ville bare gjort godt. Eg skal ta dette opp med SilenX, så kanskje det kjem i neste utgave.:)

Lenke til kommentar

Har vannkjøling på hardiskane mine (5stk 200GB Maxtor S-ata), og dei står bare på "rekke å rad" nedover i towere mitt. Og ved stor påkjenning blir sjøl dei GANSKE varme, har vert oppe i over 50grader! Så, det hadde vore fint om noken som har prøvdt å isolera diskane med divers matterialer.Korleis dette har påvirket temperaturen?(Tørr kje begynna å isolera hd`ane pga at eg e redd hd`ane skal brenne opp) :no:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...